خودروی ملی «ری را» کپی از آب درآمد! / عکس

afra ghatar.com ۰۹ تیر ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۹۴

ایران خودرو به تازگی از یک شاسی بلند جمع و جور با نام ری را رونمایی کرد.

وبگردی: ری را طبق افسانه‌های قدیمی نام بانویی در شمال ایران است که باعث زیبایی جنگل‌های مازندران می‌شود. از طرفی، نام نوعی باران در شمال ایران نیز هست. همچنین ری‌را عنوان یکی از شعرهای پر رمز و راز نیما یوشیج در سال‌های پایان شاعری‌اش است.

خودروی ریرا

با وجود نام کاملا ایرانی بسیاری از منتقدان طراحی این خودرو را برگرفته از شاسی بلند لاماری می دانند. این در حالی است که مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرده است که در طراحی خودروی «ری را» از هیچ ماشین خارجی الگوبرداری نشده است.

خودروی ملی ری را

قیمت ری را ایران خودرو

با توجه به پلتفرم و آپشن های این شاسی بلند می‌توان دریافت که رقبای آن پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک و سیتروئن C3 خواهند بود. در این صورت، خودروی ری را قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان نخواهد داشت. با این وجود، مسئولان ایران خودرو قیمت پیشنهادی ۶۰۰ میلیون را برای این شاسی بلند مطرح کرده‌اند.

  میرسلیم: باز نشدن ایربگ ۱۰۰ خودرو آمار ناچیزی است!

شباهت «ری را» با شاسی بلند چینی «لاماری ایما»

با وجود اشاره مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر کپی نبودن ری را، اما در نگاه اول می توان دید که رنگ بدنه آن نیز شباهت بسیاری به لاماری چینی دارد. از نظر ظاهری نیز می‌توان جلو پنجره و طراحی چراغ های جلو را یک کپی برداری دانست. در ادامه تصویر این دو شاسی بلند را با یکدیگر مقایسه کنید.

ری را

خودروی لاماری چینی

خودروی چینی لاماری

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: کاما پرس

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx