عایق الاستومری لوله ای مسی

dell ghatar.com ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۰

عایق الاستومری لوله ای دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از آنها عایق الاستومری لوله مسی می باشد. به طور کلی عایق های لوله ای از تنوع زیادی در سایز و ضخامت قیمت برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با عایق های لوله ای آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

عایق الاستومری لوله ای مسی

خصوصیات عایق الاستومری
فوم های الاستومری شامل ضریب انتقال حرارتی و صوتی بسیار کمی می باشند. که این ویژگی موجب شده است که در برابر انتقال حرارت و سرما  مقاومت زیادی داشته باشد.
 
قیمت عایق الاستومری
لیست قیمت عایق الاستومری به موارد فراوانی بستگی دارد. میزان تخلخل و دانسیته فوم الاستومری در بالا بردن کیفیت و قیمت آن نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می کنند.

همانگونه که در قسمت بالا ویژگی های عایق الاستومری را شرح دادیم، قیمت فوم الاستومری به عوامل زیادی بستگی دارد. با در نظر داشتن نوع ساختار و بافت فوم عایق و میزان استحکام فوم الاستومریک در برابر حریق و شعله مستقیم، میتوان برای عایق الاستومری در ابعاد مختلف لیستی تهیه کرد.

قیمت عایق های الاستومری با توجه به دسته بندی های متفاوت در بافت و عملکرد انواع آنها و همینطور ضخامت و نوع پوشش ها و کیفیت چسب های بکار رفته برای چسباندن فوم و عایق الاستومری درصد های مختلف به کار رفته، قیمت آن ها دسته بندی می شود.

لیست قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری EPDM
فوم الاستومریک EPDM حرارتی شامل دو طبقه بندی می باشد:

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری لوله ای

 
هر کدام از این نوع ها دارای سایز ها و ضخامت های بسیار متفاوتی میباشند. به همین خاطر برای به دست آوردن قیمت عایق الاستومری باید  نوع و جنس و ضخامت و سایز آن ها را نیز در نظر بگیرید.

در زمینه محصولات الاستومری علاوه بر رولی و لوله ای فوم الاستومری شانه تخم مرغی نیز وجود دارد. این مدل از عایق الاستومری نوعی عایق حرارتی و صوتی محسوب می شود.

عایق الاستومری زولی شامل ضخامت های متفاوت و گوناگونی می باشد این ضخامت ها از ۳تا ۱۰۰ میلیمتر می باشد. بنابر این منطقی می‌باشد که قیمت هر سایز و ضخامت عایق الاستومری متفاوت باشد. طبیعتا هر چقدر سایز و ضخامت فوم الاستومری بیشتر باشد قیمت آن نیز به همان مقدار افزایش پیدا میکند.

اما در نوع عایق الاستومری رولی قیمت آن به شکل خام و اولیه بدون اضافه شدن هزینه های مربوط به چسب پوشش محاسبه می شود.

مورد دیگری که در قیمت عایق ها تاثیر گذار است کیفیت و دانسیته و تخلخل می باشد. بدیهی است که که هر چقدر میزان استاندارد و مقدار دانسیته فوم الاستومریک بیشتر باشد قیمت آن نیز به همان میزان بالا میرود. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در زمان خرید دقت داشته باشید که چه نوع ضخامتی و کیفیتی برای پروژه های عایق کاری خود نیاز دارید.
 
کاربرد های عایق الاستومری لوله ای
این مدل از عایق ها به منظور عایق کاری انواع عایق های لوله های آب بسیار مناسب می باشد و در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد و مورد استفاده صنعت گران می باشد.

عایق الاستومری لوله ای بهترین گزینه برای لوله های آب می باشد و با توجه به اینکه قیمت آن برای عایق کاری بسیار مناسب است، بنابراین بهترین و کارآمدترین عایق برای لوله های آب، عایق الاستومری لوله ای می باشد.
 
عایق الاستومری لوله ای بدون شک بهترین گزینه برای عایق کاری لوله های تاسیسات می باشد.
یکی دیگر از کاربردهای این نوع عایق، عایق کاری موتورخانه شوفاژ می باشد.  همینطور عایق لوله ای بهترین گزینه برای موتورخانه ها می باشد.

بهترین و ارزان قیمت ترین گزینه برای عایق کاری لوله های فولادی عایق الاستومری لوله ای می باشد.

با توجه به اینکه این نوع عایق تنوع بسیار زیادی دارد بهتر است زمان خرید و سفارش عایق الاستومری لوله ای سایز مورد نظر و قیمت مناسب خود را در نظر بگیرید. زیرا این نوع عایق در انواع مختلف و ضخامت و نوع های متفاوت وجود دارد.
 
عوامل موثر در انتخاب عایق های حرارتی برودتی
عایق الاستومری حرارتی و برودتی وسایل هایی هستند که به شما کمک می کنند که بتوانید به آسانی مصرف برق سیستم های حرارتی و برودتی خودتان را تا اندازه بسیار قابل توجهی کم کنید و هزینه های مرتبط به آن را بسیار کمتر کنند. عایق های الاستومری موجب می شود، که نرخ اتلاف حرارت بسیار کم شود و هزینه های مربوط به آن کاهش پیدا کند. همین موضوع باعث می شود که که درصرف برق صرفه جویی شود.

عایق های حرارتی برودتی

ما در این مطلب قصد داریم شما را با مواردی که بر روی عایق های حرارتی برودتی تاثیرگذار هستند آشنا کنیم. تا شما بتوانید به طور کامل با آنها آشنا شوید و از این نوع عایق ها برای کم کردن نرخ اتلاف حرارت منزل یا محل کار تان استفاده کنید.
 
عوامل اثرگذار بر روی انتخاب عایق های حرارتی برودتی
یک سری عوامل وجود دارند که بر روی انتخاب عایق های حرارتی و برودتی تاثیر گذار هستند به همین خاطر باید به آنها تا حد زیادی توجه کنید.
 
ضریب انتقال حرارت
یکی از مهمترین عواملی که بر روی انتخاب عایق الاستومری حرارتی برودتی تاثیر گذار است، ضریب انتقال حرارت می باشد. در حقیقت این ضریب نشان دهنده این است که با افزایش دما میزان اتلاف و انتقال حرارت عایق حرارتی برودتی شما  چه میزانی می باشد.

این ضریب به مواردی مثل اختلاف بین ساعت های گوناگون عایق،چگالی عایق های حرارتی، برودتی و همینطور عمر این عایق ها بستگی دارد. توجه داشته باشید که با تغییرات این موارد، ضریب انتقال حرارت تغییر می کند.
 
دانسیته یا چگالی
از دیگر موارد تاثیر گذار بر روی انتخاب عایق الاستومری حرارتی برودتی، دانسیته یا چگالی می باشد. چگالی ماده استفاده شده در تولید عایق حرارتی برودتی در انتخاب این عایق ها موثر است. روند تغییرات این ضریب با در نظر گرفتن چگالی به این شکل است که اگر چگالی ماده افزایش پیدا کند ابتدا ضریب انتقال حرارتی عایق الاستومری سیستم حرارتی برودتی کاهش پیدا میکند و بعد از گذشت مدت زمانی افزایش می یابد. به همین خاطر لازم است که قبل از انتخاب آیه حرارتی به موادی که در این عایق استفاده شده و روند افزایش چگالی آن بسیار دقت کرد.

انتخاب عایق های حرارتی برودتی

عمر کاری بالا
یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر روی انتخاب عایق الاستومری حرارتی، برودتی، عمر کاری عایق حرارتی می باشد. توجه داشته باشید که بیشتر افراد بایستی در زمان انتخاب به این مورد توجه کنند. معمولا عمر یک عایق الاستومری به مواردی چون مقدار مقاومت و استحکام عایق حرارتی برودتی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید،مقاومت در مقابل رطوبت عدم رشد قارچ ها و موارد بسیار زیاد دیگر بستگی دارد که بایستی از آنها اطلاع داشته باشید و در زمان خرید آنها را مورد بررسی قرار دهید .
 
 ضریب نفوذ رطوبت
یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در عایق های الاستومری رطوبت پذیری و یا مقاومت در مقابل نفوذ رطوبت می باشد. این ضریب میزان رطوبت وارد شده در عایق الاستومری را نشان می دهد.  توجه داشته باشید که اگر نفوذ رطوبت افزایش پیدا کند موجب میشود بازدهی کارکرد عایق الاستومری بسیار کاهش یابد. به همین خاطر حتماً لازم است که عایق الاستومری حرارتی برودتی ای را انتخاب کنید که از ضریب نفوذ پذیری رطوبت بسیار پایینی برخوردار است.
 
نوع آب و هوای منطقه
بهتر است توجه داشته باشید که آب و هوای منطقه ای که قرار است عایق حرارتی بر روی آن نصب شود می تواند در عملکرد عایق الاستومری حرارتی، برودتی بسیار تاثیر گذار باشد. زیر آب و هوا این امکان را دارد که به شکل مستقیم با سطح بیرون عایق در ارتباط باشد. همین موضوع موجب می‌شود که اتلاف حرارتی افزایش پیدا کند. بنابراین بسیار مهم است که در زمان انتخاب آیه به آب و هوای منطقه خودتان دقت کنید و متناسب با آن سفارش دهید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx