با بهترین مراکز خرید قزوین آشنا شوید

dell ghatar.com ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۹

هر ساله افراد بسیار زیادی به شهر قزوین سفر می­کنند و معمولاً دوست دارند بازدید و خرید از مراکز خرید قزوین را در برنامه­‌ی خود داشته باشند. در این مطلب به معرفی بهترین و قدیمی­ترین مراکز خرید این شهر می­پردازیم.

لازم است یادآور شویم که شهر قزوین، زمانی پایتخت ایران بوده است و مسلم است که شاهد مراکز قدیمی و سنتی در این شهر باشیم. لازم به ذکر است که در طول این سال­ها، مراکز خرید مدرن و لوکس دیگری هم در این شهر ساخته شده است.

معروف ترین مراکز خرید قزوین

بزرگ ترین مرکز خرید شهر قزوین؛ مرکز خرید مهر و ماه

یکی از مراکز نو و مدرن شهر قزوین، مرکز خرید مهر و ماه است. این مرکز خرید در چند سال اخیر ساخته شده است و از این جهت به عنوان یک مرکز خرید نوپا شناخته می­شود. این مرکز خرید شامل ۵ طبقه است و در کل مرکز خرید ۳۰۰ واحد تجاری وجود دارد. (برای خرید بلیط قطار قزوین مشهد و بالعکس می‌توانید از بهترین خدمات قطارهای فدک استفاده کنید.)

مرکز خرید مهر و ماه دارای پارکینگ مجزا است. پارکینگ مسقف بوده و در حدود ۱۹۰ خودرو ظرفیت دارد. پارکینگ در طبقات سوم تا نهم مجموعه قرار دارد. یک فاکتور مهم، این مرکز خرید را از دیگر مراکز خرید قزوین متفاوت کرده است و آن هم این است که در هر طبقه، صنف خاصی مشغول فعالیت هستند. در واقع هر طبقه به صورت جداگانه در اختیار یک صنف خاص قرار دارد و این موضوع باعث شده است که مردم بتوانند در این مرکز خرید به انواع اقلام مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. از جمله اقلامی که در این مرکز خرید موجود است، می­توان به پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم الکترونیکی و … اشاره کرد.

فودکورت نیز یکی از امکاناتی است که امروزه در تمامی مراکز خرید قزوین و دیگر شهرهای ایران وجود دارد. فوت کورت مرکز خرید مهر و ماه نیز در طبقه سوم آن قرار دارد. در این فوت کورت شاهد تنوع غذاها و کیفیت بالایی از غذاها هستیم و افراد می­توانند علاوه بر خرید کردن در محل مناسبی به صرف غذا بپردازند.

بازار قزوین یکی از قدیمی ترین مراکز خرید قزوین

بازار قزوین به عنوان یک شاهکار معماری شناخته شده است. پیشنهاد می­شود افرادی که سنتی پسند هستند، حتما از این بازار دیدن کنند. هر ساله افرادی که به تاریخ و معماری­های قدیمی علاقه مندند و دوست دارند بافت قدیمی این بازار را از نزدیک ببینند، به عنوان توریست به شهر قزوین سفر می­کنند. جالب است بدانید که این بازار سنتی در دوران صفویه ساخته شده است و شاهد تیمچه­ها و سراهای بسیار زیادی در آن هستیم. بنابراین می­توان گفت که قدمت آن تقریباً به هزار سال پیش برمی­گردد. اگر کمی در این بازار قدم بزنید، به خوبی می­توانید حال و هوای سنتی و قدیمی آن را احساس کنید.

مغازه­ها در بازار قزوین از ساعت هشت صبح تا ده شب باز هستند و معمولاً در این بازار حبوبات و صنایع سنتی به چشم می­خورد. بد نیست بدانید که تا پنجاه سال قبل، حبوبات و صنایع دستی از بازار قزوین به دیگر نقاط ایران و حتی کشورهای دیگر صادر می­کرده است. در چند سال اخیر، صادرات در این زمینه به طور چشمگیری کاهش یافته است و تقریبا تمامی صادرات را محصولات کشاورزی شامل می­شوند.

مراکز خرید قزوین

این بازار یکی از بااهمیت­ترین مراکز خرید قزوین بوده است. دلیل آن هم این بوده است که در زمان قدیم، این بازار بر سر راه تجار و کاروانیان قرار داشته است. همین موضوع سبب شد که شهر قزوین را به عنوان قطب اقتصادی منطقه بشناسند. بد نیست بدانید که این بازار در زمان قدیم از مهم­ترین بازارهای قدیمی قزوین بوده است و آن را به عنوان مرکز تجارت به روسیه و اروپا نیز می­شناختند.

بازارچه سنتی سپه شهر قزوین

از دیگر مراکز خرید قزوین که آن هم باب میل سنتی پسندان است، می­توان به بازارچه سنتی سپهر اشاره کرد. افراد می­توانند در این بازارچه نسبت به تهیه میوه و تره بار اقدام نمایند. در این بازارچه، حال و هوای سنتی حاکم است و هر روزه میوه­ها و سبزی­های تازه عرضه می­شوند.
 
مجتمع تجاری و رفاهی آفتاب درخشان صحرا
مرکز خرید درخشان صحرا در مسیر رسیدن به شهر قزوین واقع شده است و در واقع از مراکز خرید قزوین در بین راه است که افراد جهت رفع خستگی و استراحت به آن مراجعه می­کنند. بازار دارای یک پارکینگ اختصاصی است و علاوه بر خرید، امکان صرف غذا نیز در این مرکز خرید وجود دارد.

از لحاظ امکانات تفریحی نیز، مرکز خرید درخشان صحرا در سطح مطلوب و متوسطی قرار دارد. از امکانات تفریحی خاص و ویژه­ی این مجموعه، می­توان به غرفه­های ریلکسیشن و ماساژ اشاره کرد.
 
بازار سعدالسلطنه قزوین
سعدالسلطنه نیز از دیگر بازارها و مراکز خرید قزوین است که به دستور حاکم قزوین و در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده است. بنابراین می­توان ساخت این بنا را مربوط به دوران قاجار دانست. این سرا دارای قسمت­های مختلفی است که از جمله مهم­ترین آن­ها، می­توان به چهارسوق، کاروانسرها، بازار، راسته و غیره اشاره کرد. درست است که در طول زمان بیش­تر قسمت­های این بازار از بین رفته­اند، اما همچنان نیز دارای بافت زیبایی است.

لذت سفری آسان با قطارهای فدک

قطارهای فدک در حال حاضر به عنوان اولین قطار پنج ستاره ایرانی به شمار می­رود و توانسته با استفاده از استاندارهای لازم، در طول این سال­ها خدمات و امکانات ویژه­ای را در اختیار مسافرین خود قرار دهد. قطارهای فدک به منظور برداشتن گامی بلند در جهت آسایش و رفاه بیش­تر مسافرین خود، بهترین و باکیفیت­ترین خدمات را ایجاد کرده است.

با قطارهای فدک می­توانید به راحتی به اکثر شهرهای ایران سفر کنید و از مناطق دیدنی و منحصر به فرد هر شهر دیدن نمایید.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی معروف­ترین و بهترین مراکز خرید قزوین پرداختیم و در مورد مشخصات، امکانات و خدمات هر شهر صحبت کردیم. قزوین شهری است که در مرکز ایران واقع شده است و همان طور که پیش از این هم توضیح دادیم، برخی از بازارهای این شهر به عنوان جاذبه­های گردشگری شناخته می­شوند.

از این جهت بسیاری از افراد تصمیم می­گیرند هر ساله از این شهر، بازارهای سنتی و همچنین مدرن و لوکس آن دیدن کنند. با قطارهای فدک، می­توانید سفری آسان و بی­دغدغه را تجربه نمایید.

منبع

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx