سنگ مصنوعی چیست؟

dell ghatar.com ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۱

سنگ مصنوعی از اختلاط سنگ طبیعی با افزودنی های دیگر به دست می آید که باعث سنگینی بیشتر و در نتیجه نصب سریعتر می شود.

برای اینکه بدانید سنگ مصنوعی در کجا ساخته می شود، به راحتی می توان گفت که سنگ مصنوعی از مخلوطی از سیمان، خاک رس، سنگدانه های ضایعاتی و خاک سبک ساخته می شود. مواد به کار رفته در این سنگ ها بر اساس ملاحظات زیست محیطی و ملاحظات انسانی با کیفیت هستند. رنگدانه های اکسید آهن رنگ مورد نظر را به سنگ های مصنوعی می دهند. موادی که از این طریق به دست می آیند در قالب هایی ریخته می شوند که به شکل سنگ های طبیعی در می آیند و این سنگ ها را کاملا طبیعی می کنند.

سنگ مصنوعی از نظر قیمت بسیار گرانتر از سنگ هایی مثل تراورتن، مرمریت و یا گرانیت است زیرا برای بازاریابی و استفاده از آن نیازی به نیروی کار سنگ طبیعی نیست و سنگ مصنوعی وزن کمتر و ابعاد کوچکتری دارد. ضخامت، که به آنها اجازه می دهد تا سه برابر سنگ طبیعی استفاده کنند.

وزن سنگ مصنوعی بسته به مدل متفاوت است و از ۱۵ کیلوگرم بر متر مربع برای قطعات کوچک تا ۳۷ کیلوگرم در متر مربع برای مدل های بزرگ متغیر است. رنگ سنگ مصنوعی به مرور زمان از بین نمی رود. زیرا رنگ این سنگ ها جزئی از سازه سنگ مصنوعی شده و در زمان تشکیل سنگ ثابت شده است. تجربه عملی نشان داده است که این سنگ ها حتی پس از مدت زمان طولانی و در شرایط مختلف آب و هوایی مانند تغییر فصل و آب و هوای بد تغییر رنگ نمی دهند.

برای ایجاد تکرار در قالب های سنگ مصنوعی، هر الگو یکی یکی با استفاده از صدها الگوی مختلف ساخته می شود. علاوه بر این، برای افزایش تفاوت ها – به گونه ای که هیچ قسمتی شبیه به دیگری نباشد – به رنگ ها توجه ویژه ای شد. سایه ها و ضد سایه ها به گونه ای ترکیب شده اند که پس از استفاده از سنگ مصنوعی هیچ تفاوتی با سنگ طبیعی که از آن ساخته شده است نداشته باشد. از آنجایی که سنگ مصنوعی یک محصول سیمانی است، عمر مفیدی دارد که سایر محصولات از آن ساخته شده اند. آنها همچنین از سیمان ساخته شده اند و برای کارهای ساختمانی خارجی مانند نما و کف ساختمان مناسب هستند. تولید کنندگان معمولاً این عمر خدمات را ارائه می دهند.

با توجه به مقاومت حرارتی در دما، سنگ مصنوعی به دلیل قابلیت حفظ گرما می تواند در نمای بیرونی شومینه ها استفاده شود. جنس این سنگ ها درصدی از خاک رس است، بنابراین برای مقابله با گرما مناسب هستند. سنگ های طبیعی و مصنوعی باید با ملات یا چسب استفاده شوند.

سنگ مصنوعی کالاساخت

مزایا و معایب استفاده از سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی یک پودر معدنی و رزین طبیعی است که در قالب کامپوزیت پلیمری یا در خلاء رنگ می شود. در بسیاری از بخش‌های ساختمان‌ها مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر ساختمان‌های عمومی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، نمایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و محیط‌های خانگی مانند آشپزخانه، میز، ماشین ظرفشویی، دیوارها و میزها قابل استفاده است. . این محصول حاوی مواد رادیواکتیو نیست. قابل استفاده مجدد و سازگار با محیط زیست است و یک ماده دکوراسیون سبز جدید است.

سنگ مصنوعی نیز مانند سایر مصالح سنگی تقریباً در همه زمینه ها قابل استفاده است. از رشته مهندسی عمران گرفته تا ایجاد سایت های ساختمانی. قدمت استفاده از این سنگ ها به قرن هجدهم برمی گردد و امروزه دوام و استحکام آنها به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. سنگ های مصنوعی به دلیل شباهت به سنگ های طبیعی، به طور فزاینده ای در ساخت ساختمان های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای استفاده از سنگ های خاص

سنگ مصنوعی به راحتی تمیز می شود. در صورت لک شدن، می توان آن را به راحتی با صابون یا محصولات پاک کننده تمیز کرد.

سنگ مصنوعی ضد گرد و غبار است، احتمال نفوذ آب کم است. لکه ها و سس های جوهر را می توان به راحتی از روی آن پاک کرد.

سنگ مصنوعی در برابر ضربه مقاوم است. در مقایسه با سنگ یا پلیمر، قابلیت ضد خش آن قوی تر است. خراش های کوچک را می توان با سمباده پاک کرد.

در مقایسه با سایر مواد موجود، سنگ مصنوعی مقاومت حرارتی خوبی دارد. اما توصیه می شود از قرار دادن مستقیم اجسام داغ روی آن خودداری کنید.

سنگ مصنوعی یکی از مصالح مقاوم در برابر آتش است.

سنگ مصنوعی نزدیک غذا فلس دارد و می توانید غذا را در تماس مستقیم قرار دهید

سوراخ هایی را می توان در سنگ مصنوعی برای لوله ها، کابل های برق و غیره قرار داد.

شیارها را می توان به راحتی در سنگ مصنوعی قرار داد تا با سایر اتصالات هماهنگی ایجاد کند.

سنگ مصنوعی را می توان به هر شکلی ساخت.

قیمت سنگ مصنوعی

سنگ‌های مصنوعی را می‌توان در قسمت‌های کوچک درست کرد، بنابراین مشکلات بلوک‌های سنگی بزرگ برای قبرها برطرف می‌شود.

سنگ مصنوعی می تواند قوی تر از سنگ طبیعی باشد.

سنگ مصنوعی مقرون به صرفه تر است.

سنگ مصنوعی نسبت به سنگ طبیعی پایدارتر و بادوام تر است.

در سنگ مصنوعی صافی یکنواخت وجود ندارد. در نتیجه به لطف بستر صاف سنگ های طبیعی، نگران نگهداری از سنگ مصنوعی نباشیم.

سنگ مصنوعی در برابر سایش، اسید، درجه حرارت بالا، ضربه بالا، فشار، خمش و خواص حفاری و ذوب مقاومت نشان می دهد. تغییر شکل و اتصال آن راه خود را دارد. از آنجایی که سطح آن متخلخل نیست، لکه های آب و روغن نمی توانند در آن نفوذ کنند و در مقابل لکه مقاوم است. سنگ مصنوعی را می توان به هر شکلی درآورد و کاربرد نامحدودی دارد، بنابراین با چسباندن قطعات کوچک با چسب مخصوص و سپس پولیش مخصوص می توانید سنگ ها را بزرگتر نشان دهید. چرا که نه.

تخریب ناپذیری استفاده از سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی با شکل منحصر به فرد احساس واقعی نمی دهد. در زمستان، دما کاهش می یابد و دما کاهش می یابد. البته هزینه آن نیز بالاست. این نوع سنگ سخت تر از سنگ طبیعی است.

kalasakht.com

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx