ماجراهای عجیب و غریب فست فودها در دنیا

dell ghatar.com ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۴۶

می‌توان گفت امروزه در تمام کشورهای دنیا و در میان تمام افراد، فست فود به عنوان یکی از گزینه‌های رایج غذا به حساب می‌آید. میزان توان مالی، فرهنگ مردم، تاریخچه غذاهای یک ملل و ... هیچ کدام باعث نمی‌شوند غذاهایی مانند پیتزا، همبرگر، هات داگ و ... جایگاه خود را در سفره‌ها از دست بدهند. اتفاقاً روز به روز تنوع این دسته از غذاها بیشتر هم می‌شود.

از یک رستوران فست فود در تهران گرفته تا معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای دنیا، همگی در تلاش هستند این دسته از خوراکی‌های جذاب را با بهترین کیفیت و جدیدترین رسپی‌ها ارائه دهند. به همین دلیل است که هر روز انواع جدید و البته خوشمزه‌تر پیتزا، همبرگر و ساندویچ به بازار می‌آید.

با این حال همه ما درباره محبوبیت غذاهای فست فود در ایران و کل جهان به خوبی آشنا هستیم. به همین خاطر قرار است در ادامه به جای توضیحات تکراری، مطالب جدید و حتی عجیبی را درباره این دسته از غذاهای پرطرفدار بخوانیم که احتمالاً قبلاً درباره آن‌ها چیزی نشنیده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا پایان همراه ما بمانید. زیرا قرار است با خواندن این مطلب بارها شگفت زده شوید.
 
فست فود فضایی!
شاید برای شما جالب باشد بدانید پای پیتزا به فضا هم باز شده است. احتمالاً بارها برایتان پیش آمده که غذایی را به صورت آنلاین سفارش دهید. اما سفارش آنلاین غذ ا در مشهد و تهران و … کجا، سفارش غذا از فضا کجا! ماجرا به سال ۲۰۰۱ میلادی باز می‌گردد. یعنی زمانی که Yuri Usachov، فضانورد روسی در ایستگاه فضایی بین المللی به سر می‌بُرد. در آن زمان برند Pizza Hut، یک پیتزا را به کمک راکت روسی به دست فضانورد روسی رساند. این اتفاق یک ماجراجویی پرخرج برای Pizza Hut بود و تقریباً یک میلیون دلار برای او هزینه داشت. اما در عوض نام او را به عنوان فرستنده پیتزا به فضا ماندگار کرد.
 
رسپی محرمانه KFC
بدون شک همه ما با این برند بزرگ و معروف فست فود که همواره تبلیغات اغراق آمیزی از کسب و کار خود دارد، آشنا هستیم. شاید بی‌دلیل نیست که این کمپانی توانسته تا این اندازه محبوبیت به دست آورد. زیرا گفته می‌شود هیچکس از رسپی کامل چاشنی مرغ آن مطلع نیست. چاشنی مرغ KFC از ۱۱ نوع گیاه تشکیل می‌شود که دو مورد از این گیاهان بیش از نیمی از رسپی را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که این دو ادویه گیاهی به صورت کامپیوتری ترکیب می‌شوند و به این ترتیب رسپی مرغ KFC را به یک رسپی محرمانه تبدیل کرده‌اند.
 
خطوط گریل روی همبرگر را جدی نگیرید
تفاوتی ندارد به یک رستوران فست فود در کرج مراجعه کنید یا یک رستوران مشهور آمریکایی، احتمالاً شما هم، خطوط زیبا و هوس انگیز گریل روی همبرگرها را دیده‌اید که خصوصاً در عکس‌های تبلیغاتی و بنرها بسیار خودنمایی می‌کنند. باید بگوییم، این خطوط، در واقعیت خطوط گریل نیستند. زیرا در آشپزخانه اکثر رستوران‌ها امکان استفاده از ابزار گریل به شکلی که این خطوط روی گوشت ایجاد شود، وجود ندارد. در واقع این خط‌ها قبل از پخت و با رنگ خوراکی روی همبرگرها ترسیم شده‌اند تا هوس انگیزتر به نظر بیایند.

فست فود در کرج

به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود به فست فودهای معتبری مانند عطاویچ مراجعه کنید که با مشتریان خود روراست هستند و سعی دارند خدمات خود را با بهترین کیفیت ارائه دهند و رفتاری صادقانه در پیش بگیرند.

پیتزا، فست فود اعیانی یا غذای خانواده‌های کم درآمد؟!

امروزه پیتزا غذایی است که خانواده‌هایی با درآمدهای متغیر از کم تا زیاد، از آن لذت می‌برند. چه بسا در مواردی در دورهمی‌های افراد ثروتمند بیشتر دیده می‌شود. اما جالب است بدانید سال‌ها پیش که این غذا ابداع شد، در واقع مختص خانواده‌های کم درآمد ناپل بود. این افراد با درست کردن یک خمیر ساده و اضافه کردن کمی گوجه و پنیر روی آن، این وعده غذایی را آماده می‌کردند. در آن زمان حتی یک باور اشتباه درباره سمی بودن گوجه در میان عوام پخش شده بود و به همین دلیل تنها افراد کم بضاعت به سراغ گوجه و غذایی مانند پیتزا می‌رفتند.
 
سالادهای فست فود، همیشه هم رژیمی نیستند!
بسیاری از ما وقتی وارد یک رستوران می‌شویم تصمیم می‌گیریم به منظور سالم خوری یا برای نشکستن رژیم خود، به جای پیتزا و ساندویچ، سالاد سفارش دهیم. اما آیا دقت کرده‌اید که گاهی همین سالادهای خوشمزه، نه تنها رژیمی نیستند بلکه ممکن است از انواع ساندویچ، پرکالری‌تر نیز باشند؟! خصوصاً با وجود تکه‌های سوخاری مرغ یا انواع پنیرهایی که در آماده سازی آن‌ها به کار می‌رود. شاید قابل باور نباشد ولی برخی از این سالادها بیشتر از ۷۰۰ کالری دارند که رقمی قابل توجه محسوب می‌شود.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اولاً در انتخاب غذای خود و دوماً در انتخاب رستوران، هوشمندانه‌ و با دقت بالایی عمل کنید. عطاویچ به عنوان یکی از بهترین‌ها در زمینه فست فود در مازندران ، اردبیل، کرمان و دیگر شهرهای ایران، تلاش کرده منوی غذایی خود را واضح و روشن تنظیم نماید تا شما هنگام سفارش بتوانید غذایی دقیقاً مطابق با معیارهای ذهنی خود سفارش دهید.

فست فود در مازندران

رکورد طویل‌ترین هات داگ دنیا در پاراگوئه
واقعیت این است که ما انسان‌ها گاهی دیوانه بر هم زدن هنجارها و ایجاد رکوردهای جدید هستیم. یکی از این رکوردهای جذاب در زمینه فست فودها در سال ۲۰۱۱ و در کشور پاراگوئه رقم خورده است. در آن زمان طولانی‌ترین ساندویچ هات داگ دنیا تهیه شد که طولی معادل ۲۰۳٫۸ متر داشت و به یک هات داگ منحصر به فرد تبدیل گشت.

حالا که حرف از هات داگ‌های منحصر به فرد است، پیشنهاد می‌کنیم ساندویچ‌های عطاویچ را نیز امتحان کنید. مطمئناً عاشق آن‌ها خواهید شد. می‌توان گفت از جمله بهترین مراکز فست فود در تبریز ،بیجار، خرم آباد، قزوین و در کل ایران، شعبه‌های عطاویچ هستند که انواع پیتزا، ساندویچ، همبرگر و … را با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهند.

فست فود در تبریز

سیب زمینی سرخ شده خود را بدون نمک سفارش دهید
واقعیت این است که متأسفانه در برخی رستوران‌ها، غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ شده، آن قدر که شما فکر می‌کنید تازه نیستند. بلکه هنگامی که قرار است برای شما سرو شوند مجدداً گرم می‌شوند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید سیب زمینی سرخ شده شما همین الان سرخ شده است، آن را بدون نمک سفارش دهید. این یک حقه کوچک است که می‌توانید هنگام سفارش دادن فست فودهایی از این قبیل به کار ببرید.
 
سفارش غذای آنلاین از بهترین رستوران‌های ایرانی
در کنار تمام این نکات جذاب و گاهاً عجیب و غریبی که درباره دنیای فست فودها وجود دارد، باید بگوییم این غذا یک عضو جدایی ناپذیر از منوی غذایی ایرانیان محسوب می‌شود. خصوصاً برای کسانی که بیشتر اوقات روز را مشغول کار هستند و زمان کافی برای آشپزی ندارند، امکان سفارش غذای سریع و آماده، یک موهبت بزرگ به حساب می‌آید. البته هنوز هم توصیه می‌شود در خوردن فست فود جانب اعتدال را رعایت کنید. زیرا مصرف زیاد از حد آن به آسانی باعث بیماری خواهد شد. اما پیدا کردن یک منبع مورد اطمینان برای سفارش، نیمی از مشکلات را حل خواهد کرد.

خوشبختانه عطاویچ توانسته به پشتوانه کیفیت غذاهایی که ارائه می‌دهد و البته وفاداری مشتریان خود، در نقاط مختلف ایران شعبه‌های فست فود خود را راه اندازی کند.

سفارش آنلاین غذا در خرم آباد، زنجان، شیراز، مازندران، کرمانشاه و … با مراجعه به سایت عطاویچ و پیدا کردن نزدیک‌ترین شعبه، به آسانی امکان پذیر است. به این ترتیب می‌توانید در زمانی کوتاه، غذایی خوشمزه و لذیذ نوش جان کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx