خطر در کمین است، علائم سکته قلبی را بشناسید

dell ghatar.com ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۷۵

این که شما با علائم سکته قلبی در انواع مختلف آشنا باشید، باعث می‌شود که در مواقع خاص جان یک انسان را نجات دهید.

بر اساس آماری که از سازمان بهداشت به دست آمده است، حدود ۳۲ درصد از بیماران کل جهان را بیماران قلبی تشکیل می‌دهند که میزان مرگ و میر این بیماران هم بسیار زیاد است. حمله‌ی قلبی زمانی رخ می‌دهد که خون بدن انسان گردش خوبی نداشته باشد و نتواند خون مورد نیاز دریچه‌های قلب را تامین کند. این عارضه که به صورت ناگهانی برای افراد به وجود می‌آید، یک وضعیت اورژانسی را به فرد تحمیل می‌کند که در صورت عدم انجام اقدامات لازم و مراجعه به دکتر قلب ممکن است جان فرد از دست برود. فراموش نکنید که اطلاع از علائم این حملات تا حد زیادی در جلوگیری از بروز آن هم مؤثر هستند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با علائم سکته قلبی، آشنا کنیم.

سکته قلبی

نشانه‌های سکته قلبی

علائم و نشانه‌هایی که می‌توانند فرد را متوجه خطر سکته قلبی کنند، بسیار زیاد هستند. این علائم برای مرد و زن یکسان هستند اما باید بگوییم که زنان بیشتر از مردان حملات قلبی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل، ممکن است حتی مردان اصلا از این علائم برخوردار نشوند اما اکثر زنان به صورت گسترده با تمامی علائم سکته قلبی مواجه می‌‌شوند. این علائم عبارتند از:

  • فردی که در معرض خطر ابتلا به حملات قلبی است، اغلب با دردها و آنژین‌های قفسه سینه مواجه می‌شود و یا ممکن است تنگی نفس را احساس کند.
  • احساس سرگیجه، خستگی و خواب آلودگی
  • سبک شدن سر
  • عرق سرد
  • خس خس سینه و سرفه‌های مکرر که دلیلی هم ندارند
  • حالت تهوع شدید
  • استفراغ و اسهال

بیشتر بخوانید: هنگام سکته قلبی چکار کنیم؟

علائم سکته خاموش

سکته قلبی خاموش همان طور که از نامش پیدا است، علائمی خاموش نیز دارد. یعنی در بسیاری از مواقع ممکن است فرد بیمار متوجه علائم این سکته نشود و پس از دچار شدن به حملات قلبی، جان خود را از دست دهد. البته در مواردی هم سکته‌ی خاموش قلب با علائمی نامشهود و کم همراه است اما ممکن است نظر بیمار را به خود جلب نکند و اقدامات پیشگیرانه‌ای هم در رابطه با کاهش خطرات قلبی صورت نگیرد. در اکثر اوقات، افراد در قفسه‌ی سینه‌ی خود هیچ گونه دردی را احساس نمی‌کنند. علاوه بر این، علائم سکته‌ی قلبی خاموش مواردی همچون تعریق و اختلال در تنفس را با خود به همراه ندارند اما ممکن است علائم زیر را دارا باشند:

  • سرگیجه‌های گاه و بی‌گاه که به صورت موقتی با فرد همراه هستند
  • حالت تهوع و سبکی سر که شدت کمتری نسبت به سکته‌های قلبی دیگر دارد
  • ناراحت شدن دستگاه گوارش و ابتلا به انواع بیماری‌های گوارشی از استفراغ و سوء هاضمه گرفته تا درد در معده و روده و ….
  • خستگی شدید به همراه احساس غش
  • اضطراب، استرس و تپش قلب بالا

امروزه دکتر قلب و سایر دکترهای فعال در این زمینه، جملگی بر این باورند که سکته قلبی خاموش بسیار خطرناک است. این نوع از سکته‌های قلبی بیشتر گریبانگیر افراد مسن می‌شود. پس در صورت بروز هر گونه مشکل، به دکتر قلب مراجعه کنید و معاینات لازم را انجام دهید.

علائم سکته قلبی

علائم سکته قلبی در خواب

گاهی اوقات افرادی که در خواب دچار حملات قلبی می‌شوند، زود از خواب بیدار شده و خود را نجات می‌دهند. به گزارش این افراد، سکته‌های قلبی که در خواب اتفاق می‌افتند، اغلب با تنگی نفس به صورت مداوم همراه هستند و یا ممکن است علائم بیماری‌های تنفسی مثل آنفلونزا را با خود به همراه داشته باشند. این علائم موقتی نیستند و حتی ممکن است تا یک ماه با فرد همراه شده و در نهایت منجر به بیماری و سکته قلبی شوند اما آنچه که در اینجا اهمیت دارد این است که شما سریعا به دکتر قلب مراجعه کنید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید.

سرگیجه‌های مداوم، عرق سرد، درد ر قفسه سینه و اختلال در تنفس، تهوع، احساس خفگی، درد در شانه‌ها و پشت گردن، درد در کمر و احساس درد در بازوها و بالای شکم از جمله علائمی هستند که خبر از رخ دادن سکته قلبی در خواب دارند. این علائم سکته قلبی تا حد زیادی به علائم سکته‌های خاموش مشابه هستند که در هر صورت باید زیر نظر پزشک، بیماری خود را مشخص کنید و از بروز سکته‌های قلبی نیز جلوگیری نمایید.  فراموش نکنید که داشتن تحرک و استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب جزو بهترین روش‌های درمانی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.
 
علائم بیماری قلبی در زنان
برخی از علائم بیماری‌های قلبی ممکن است در زنان با مردان متفاوت باشد. به عنوان مثال در بیماری عروق کرونر مردان بیشتر دچار درد قفسه سینه می‌شوند. اما زنان بیشتر دچار علائم دیگر مانند تنگی نفس، حالت تهوع و خستگی می‌شوند. زنان معمولا علائم قلبی را جدی نمی‌گیرند. زیرا بیشتر اوقات این علائم نشان نمی‌‎دهند که به قلب مربوط هستند یا نه.

علائم بیماری قلبی در جوانان

یکی از عوامل مهم در ابتلا جوانان به بیماری قلبی چاقی است. چاقی زمینه را برای فشارخون بالا، دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک فراهم می‌کند. زمانی که این بیماری‌ها کنترل نشوند، منجر به ناراحتی قلبی شده و مشکلات جدی در سلامتی ایجاد می‌کنند. بیماری قلبی در جوانان بسیار غیرمنتطره بوده و علائم خاصی برای تشخیص آن‌ها وجود ندارد. اما علائم عمومی آن عبارتند از:

  • تنگی نفس
  • خستگی
  • درد قفسه سینه
  • ضعف
  • درد بازوی چپ
  • درد در فک و گردن

علائم سکته قلبی قبل از وقوع

امروزه افراد پیش از این که با سکته‌های قلبی مواجه شوند، بسیاری از علائم سکته قلبی را احساس می‌کنند. پس اهمیت زیادی دارد که شما ابتدا علائم این سکته پیش از وقوع را بشناسید تا اگر احتمال می‌دهید که به بیماری‌های این چنینی دچار خواهید شد، خود را از مخمصه نجات دهید. احساس دردی که به بازوهای دست وارد می‌شود، درد در بخش قفسه سینه به خصوص در دنده‌ها، خروپف زیاد و خستگی بیش از حد پس از انجام کارهای کوچک، احساس گیجی و گلو درد و فک درد همه و همه از علائم بیماری سکته قلبی قبل از وقوع به شمار می‌آیند. این علائم که در اثر عواملی همچون دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و چاقی مفرط پدیدار می‌شوند، باید تحت نظر یک دکتر قلب قرار بگیرند تا درمان شده و از بین بروند.
 
چه زمانی به دکتر قلب و عروق مراجعه کنیم؟
اما سوال مهم این است که کی باید به دکتر قلب تهران مراجعه کنیم؟ گاهی ممکن است که برای نشانه‌ها و علائم دیگری به متخصص دیگری مراجعه کنید و پزشک مورد نظر برای بررسی‌های تکمیلی شما را به متخصص قلب در تهران ارجاع دهند. گاهی نیز برای چکاپ‌های سالانه در سنین مختلف به متخصص قلب مراجعه می‌کنید. اما اولین و مهم‌ترین زمانی که شما باید به متخصص قلب و عروق در تهران مراجعه کنید، زمانی است که علائم بیماری‌های قلبی را بروز دهید.

توجه داشته باشید که آشنایی با علائم بیماری‌های قلبی از ملزومات حفظ سلامت است. مادامی که با علامت‌ها و سیگنال‌های بدن از طرف قلب و عروق مواجه شوید و به آنها بی‌توجهی کنید، ممکن است که سلامت شما به خطر بیفتد. اگر هر یک از علائم زیر را نشان دادید، حتما به دکتر قلب و عروق در تهران مراجعه کنید؛

در صورتیکه بعد از انجام فعالیت‌های همیشه و روزانه‌ی خود، دچار تپش قلب و یا درد در قفسه سینه می‌شوید.

اگر در زمان فعالیت احساس تنگی نفس می‌کنید.

در صورتیکه در خانواده و نزدیکان شما بیماری‌های قلبی وجود دارند و شما نیز تمایل به غربالگری و بررسی‌های بیشتر را دارید.

اگر مصرف دخانیات و الکل شما زیاد است و سردرد می‌گیرید.

در صورتیکه مبتلا به فشار خون بالا هستید.

در مواقعی که علائم فشار خون بالا را نشان می‌دهید.

در صورتیکه قبلا جراحی‌های قلبی انجام داده‌اید و یا فرایند‌های درمانی و تشخیصی بیماری‌های قلب و عروق را انجام داده‌اید.

اگر به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت مبتلا هستید، باید غربالگری‌های بیماری‌های قلبی و عروق را نیز انجام دهید.

در صورتیکه تمایل به بارداری دارید، باید از نظر متخصص قلب نیز بررسی شوید.
 
نوبت دکتر قلب و عروق شیراز
آیا در شیراز زندگی می‌کنید و به دنبال دکتر قلب و عروق هستید؟ آیا برا ی شما اهمیت دارد که در سریع‌ترین زمان ممکن و از بهترین متخصص قلب و عروق شیراز نوبت دریافت کنید؟ به دنبال یک دکتر قلب خوب درشیراز هستید؟ نمی‌توانید لیستی از دکترهای قلب و عروق شیراز داشته باشید؟ به دنبال نظرات دیگر مراجعه کنندگان به دکتر مورد نظر خود هستید و به آنها دسترسی ندارید؟ اصلا نگران نباشید!‌ دکترتو اینجاست تا به شما کمک کند مشکل خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کنید و به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن از دکتر قلب خود در شیراز نوبت دریافت کنید.

نوبت دکتر متخصص قلب و عروق مشهد

مشهدی‌های عزیز! اگر تاکنون برای دریافت نوبت دکتر قلب و عروق در مشهد باید ساعت‌ها از وقت خود را صرف می‌کردید تا بتوانید به مطب دکتر دسترسی پیدا کنید و سپس نوبت دریافت کنید، می‌دانید که این فرایند چقدر زمان‌بر و آزاردهنده است. امروزه دیگر لازم نیست برای دریافت نوبت دکتر متخصص قلب مشهد، از خانه خارج شوید و در ترافیک گیر کنید!‌ حتی لازم نیست لباس‌های خود را عوض کنید و زمانی را که در کنار خانواده خود هستید،‌ به علت خروج از منزل و دریافت نوبت فوق تخصص قلب و عروق، هدر بدهید.

سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو اینجاست تا به شما کمک کند به در کسری از دقیقه، نوبت دکتر قلب مشهد بگیرید و برای این کار خود و بیمار خود را آزاد ندهید.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/cardiologist/city/mashhad

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx