تتر توسط چه شرکتی و در کجا منتشر شد؟

dell ghatar.com ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۷

تتر یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار کریپتو، یک استیبل کوین به نام USDT را منتشر می‌کند. این پروتکل به صرافی رمزارز Bitfinex متصل است، زیرا دارای همان شرکت مادر، iFinex.Inc است که در سال ۲۰۱۲ در هنگ کنگ تاسیس شد و در جزایر ویرجین بریتانیا به ثبت رسیده است.

تاریخچه تتر

تاریخچه تتر به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد، زمانی که برای اولین بار یک ارز دیجیتال با پشتوانه دلار به نام realcoin در شبکه بیت کوین منتشر کرد تا به انتقال ارزهای فیات در بلاک چین کمک کند. بعداً در همان سال، realcoin به تتر تغییر نام داد. (Tether به شرکت صادرکننده اشاره دارد، در حالی که تتر یا USDT نشانه است.)

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر یک استیبل کوین (رمز ارز با ارزش پایدار) با قیمت جفت شده با دلار آمریکا است که توسط شرکت Tether مستقر در هنگ کنگ منتشر شده است. از آن زمان، تتر به بلاک چین‌های متعددی گسترش یافته، توکن‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده و محبوبیت خود را افزایش داده است. تا پایان ماه مه ۲۰۲۲، تمام توکن‌های USDT موجود به ارزش ۷۳ میلیارد دلار بود که آن را به سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل کرد.

تاریخچه تتر

  1. همه چیز در سال ۲۰۱۴ زمانی شروع شد که خالق ICOها، جی آر ویلت (J.R. Willet) شروع به توسعه ایده ایجاد Tether کرد. در حالی که ویلت روی MasterCoin کار می‌کرد، براک پیرس (Brock Pierce) و کریگ سلرز (Craig Sellars) روی توسعه آن کار کردند. در سال ۲۰۱۴، هر دو توسعه‌دهنده پروژه‌ای به نام Realcoin را تحت پروتکل Omni Layer، که نسخه بهبود یافته MasterCoin بود، ارائه کردند.
  2. تحت این پروتکل، هر دو سازنده توانستند از فناوری بلاک چین بیت کوین به لطف پروتکل لایه Omni استفاده کنند.
  3. Realcoin نام خود را به USDT در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۴ تغییر داد. در آن روز، مدیر عامل Tether ریو کالینز (Reeve Collins) نه تنها تغییر نام را اعلام کرد، بلکه ایجاد سه ارز جدید را نشان داد: USTether: USDT ،EuroTether: EURT و YenTether: YENT. به این ترتیب سه استیبل کوین جدید به بازار آمدند.
  4. این پروژه در اواخر سال ۲۰۱۴ و اوایل سال ۲۰۱۵ به سرعت شروع به رشد کرد. در طول تکامل آن، در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که Tether می‌تواند در بالای لایه Litecoin Omni استفاده شود، اگرچه به دلیل علاقه کم به ادامه پروژه Litecoin رها شد. با این حال، چند ماه بعد شروع به تولید توکن‌های تتر ERC-20 اضافی به دلار و یورو در بلاک چین اتریوم کرد.
  5. اینگونه بود که تتر در دو تا از مهم‌ترین پلتفرم‌های دنیای رمز ارز، بیت کوین و اتریوم حضور داشت. به لطف این سابقه، حضور تتر در پلتفرم های معاملاتی تقویت شد و توسعه آن تا به امروز ادامه یافت. امروزه ارزش بازار این پروژه نوآورانه بیش از ۱۶ میلیون دلار است.

بنیانگذاران تتر چه کسانی هستند؟

برای اولین بار تتر (USDT) در ۶ اکتبر ۲۰۱۴ با نام رییل کوین (Realcoin) توسط براک پیرس (Brock Pierce)، ریو کالینز (Reeve Collins) و کریگ سلرز (Craig Sellars) راه اندازی شد. این به آنها اجازه داد تتر را بر روی پروتکل Omni بسازند که کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌ها و ارزهای مبتنی بر قراردادهای هوشمند را در بلاک چین بیت کوین ایجاد و تجارت کنند. همانطور که مطرح شد، در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۴، ریو کالینز، مدیرعامل تتر اعلام کرد که نام توکن آنها از Realcoin به USDT تغییر خواهد کرد.

تاریخچه جنجالی تتر با عرضه آن به بازار آغاز می‌شود. در ژانویه ۲۰۱۵، Bitfinex اجازه داد تتر (USDT) را برای اولین بار در پلتفرم مبادلات خود معامله کند. حجم تتر به سرعت در شبکه بلاک چین افزایش یافت و تراکنش‌های دلار آمریکا از طریق بانک‌های تایوانی انجام می‌شد که سپس تراکنش‌ها را به Wells Fargo منتقل می‌کردند. این امر تا سال ۲۰۱۷ ادامه یافت.

در ۱۸ آوریل ۲۰۱۷، نقل و انتقالات بین المللی تتر توسط بانک‌های ایالات متحده مسدود شد. عدم شفافیت منجر به و در طول این رویدادها و به دنبال آن افشاگری هایی مانند Paradise Papers در بحبوحه اتهامات دستکاری بازار باعث شد بسیاری از کاربران حدس بزنند که آیا ذخایر ارز تتر واقعا وجود دارد یا اینکه کل استیبل کوین از بین می رود. این در سال ۲۰۱۷ زمانی که برداشت‌ها به طور موقت به حالت تعلیق درآمدند، تشدید شد. این رویدادهای خبری باعث نوسانات شدید برای دارندگان USDT شد. با این حال، تتر همچنان به عنوان مهمترین استیبل کوین جهان پیشتازی می‌کند.

تتر (USDT) را از کجا بخریم؟

تتر (USDT) را از کجا بخریم

اگر می‌خواهید خرید تتر را امتحان کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم این کار را در صرافی ارز دیجیتال والکس انجام دهید. زیرا این صرافی با احراز هویت سریع، راهی سریع و مطمئن برای خرید ارزهای دیجیتال شما باز کرده است.

هدف صرافی ارز دیجیتال والکس به عنوان یک صرافی این است که کاری کند شخصی که به تازگی وارد دنیای کریپتو شده است بتواند هر ارز دیجیتالی را در عرض چند دقیقه خریداری کند، بدون اینکه مشکلاتی را که اکثر صرافی‌های رمزنگاری دارند، تجربه کنند. سایر ویژگی‌های این صرافی عبارتند از:

  1. نمایش قیمت تتر و هر ارز دیجیتالی به صورت لحظه‌ای
  2. احراز هویت دو مرحله‌ای برای امنیت دارایی
  3. دارای کیف پول اختصاصی
  4. پشتیبانی ۲۴ ساعته و…

برای خرید تتر و سایر رمز ارزها می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال والکس سر زده و از قیمت تتر نیز آگاه شوید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx