رنگ چوب کف

dell ghatar.com ۰۱ آبان ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۵

امروزه در طراحی ساختمان‌ها دیده می‌شود که کف ساختمان را با کمک چوب پوشش می ‌دهند. یکی از چوب‌هایی که مناسب کف‌پوشی است چوب ترموود نام دارد که از استحکام و مقاومت و همچنین زیبایی بالایی برخوردار می ‌باشد؛ چوب ترموود برای این که بتواند مقاومت و زیبایی خود را مثل روزهای اول حفظ کند باید به رنگ ترموود آغشته شود.

با رنگ کردن کف چوبی که شاهد قدیمی بودنش هستیم روح تازه‌ای در آن میدمیم که باعث زیباتر شدن و جذاب‌تر به‌نظررسیدن کف‌پوش چوبی خواهیم بود اما برای این که بتوانید کف ساختمان را نو کنید باید صبر و حوصله داشته باشید تا یک کار تمیز و یک‌دست ارائه دهید. در مرحله بعد نیاز به یک رنگ درجه یک دارید که می ‌توانید از رنگ چوب ترمو Keim استفاده کنید چرا که در دسته رنگ چوب‌ها در صدر جدول قرار دارد و می ‌توانید بدون نگرانی از استانداردها و مواد به‌کاررفته در رنگ اطمینان داشته باشید.

رنگ چوب کف

آمادگی برای رنگ کردن چوب کف
در قدم اول باید سطح مورد نظرتان را برای رنگ‌کاری آماده کنید و برای این کار بایستی کل سطح را با سمباده تمیز و صیقلی نمایید این کار برای زبر کردن سطح کار است تا رنگ موردنظر به‌خوبی به سطح کار بچسبد و باعث شود در پایان یک کار تمیز و زیبایی در کف مشاهده کنید.

در مرحله دوم بهتر است کف را از گردوغبار و آلودگی پاک کنید که انجام این کار را با کمک جاروبرقی می ‌توانید شروع کنید و در انتهای کار نیز گردوغبار را با یک طی نخی نمدار از میان بردارید. اما نکته کلیدی* بعد از شستن و جارو کردن کف ساختمان باید زمان دهید تا تمامی سطح موردنظر خشک شود و نباید رطوبتی وجود داشته باشد چرا که رطوبت باعث ازبین‌رفتن تمیزی کار می ‌شود و بعد از خشک‌شدن رنگ چوب شاهد باد کردن سطح نمدار خواهید بود.

در این مرحله زمان رنگ‌آمیزی کف چوبی فرا می ‌رسد که می ‌توانید هم با کمک غلتک و هم قلم رنگ‌آمیزی شروع به رنگ کردن کف کنید، قبل از شروع رنگ زدن باید رنگی که تهیه کرده‌اید چه رنگ روغنی و چه رنگ برپایه آب، باید با کمک یک همزن چوبی به‌خوبی مخلوط کنید بعد از انجام این کار یک لایه‌نازک از رنگ را روی سطح کار با کمک قلم و یا غلتک به یک طرف می ‌زنید. توجه داشته باشید که نباید رنگ کردن را به شکل رفت‌وبرگشت انجام دهید چرا که موجب خرابی کار می‌ شود.

حال که یک‌مرتبه عمل رنگ کردن کف به پایان رسیده است بهتر است به مدت ۲۴ ساعت اجازه دهید تا رنگ خشک شود و این زمان در محیط‌های مختلف متغیر است. بعدازاین که سطح کار خشک شد مجدد یک‌بار دیگر شروع به سمباده زدن سطح رنگ شده کنید شاید به نظر برسد که همه زحماتتان بربادرفته است اما این‌طور نیست چون بعد از رنگ کردن کف چوبی سطح کار رطوبت را به خود جذب می ‌کند و بعد از اتمام کار شاهد خرابی‌های جبران ناپذیر خواهید بود که با سمباده کاری از خرابی‌ها جلوگیری می ‌کنید بعد از انجام عملیات سمباده سطح کار را به‌خوبی تمیز کنید تا تمام براده‌های ناشی از سمباده زنی از میان برداشته شوند و در ادامه مرحله دوم رنگ‌کاری را شروع کنید.

در رنگ چوب‌ها تناژ مختلفی وجود دارد که می ‌توانید با تهیه کردن آن‌ها و با کمک‌گرفتن شابلون‌ها در مرحله دوم اقدام به ایجاد طرح در سطح کار شوید که به زیبایی کف کمک بسزایی می ‌کند. بهتر است برای این که مطمئن شوید سطح کار بعد از رنگ کردن به طور کامل خشک شده است یک روز دیگر نیز فرصت بدهید تا  سطح کار به خوبی خشک شود هر چه مدت‌زمان خشک‌شدن بیش‌تر باشد بهتر است و اگر برای اولین‌بار قصد قدم گذاشتن به قسمت رنگ شده را دارید بهتر است. پاهایتان پوششی داشته باشد تا اگر قسمتی از رنگ خشک نشده بود پاهایتان کثیف نشود.
 
آشنایی با خصوصیات رنگ‌های موجود در برند کیم keim که مخصوص رنگ‌کاری کف چوبی است:
در رنگ چوب کیم تناژ رنگ بسیار متنوعی وجود دارد و در هر تناژ نیز خصوصیات منحصربه‌فردی دیده می ‌شود.

  • ضدلغزش
  • دارای مقاومت یووی بالا
  • بدون سرب
  • ضد آب
  • محافظت بسیار بالا حتی با یک‌لایه رنگ‌کاری
  • در دو نوع شفاف و نیمه شفاف ارائه می ‌شود
  • به محیط‌زیست آسیب نمی ‌زند

 
یک لیتر رنگ کیم مخصوص کف برای چه مقدار محیط به کار برده می ‌شود؟
رنگ چوب ترموود در اندازه‌های مختلفی بسته‌بندی می ‌شوند که برای رنگ کردن تقریباً ۱۵ مترمکعب به یک لیتر رنگ چوب ترمو برند کیم نیاز دارید تا بتوانید دولایه رنگ چوب روی کف بزنید.
 
از رنگ چوب ترمو در چه محل‌هایی می ‌توان استفاده کرد؟
رنگ چوب ترموود keim به دلیل داشتن کیفیت بالا در انواع مختلف مکان‌ها می ‌توان از آن استفاده کرد و فقط مختص کف چوبی نیست، مکان‌هایی که می ‌توان از این رنگ استفاده کرد شامل انواع کف، چوب‌های ترموود، انواع مختلف چوب‌ها، برای رنگ زدن نمای ساختمان‌، استخر‌، جکوزی و… هستند.

رنگ چوب

رنگ کف keim
رنگ مناسب برای کف تقریباً بر پایه آبی است که نیمه شفاف می ‌باشد و از آن می ‌توان در انواع مختلف کف‌ها نماها و دیگر فضاهای چوبی استفاده کرد، همچنین به دلیل قرارگرفتن چوب ترموود در معرض نور مستقیم خورشید، رطوبت برف‌وباران، حرارت بالا و… باید با کمک رنگ کیم سطح کار را مقاوم‌سازی کرد تا درصد آسیب‌دیدگی تا حد ممکن به صفر برسد.

همان‌طورکه اشاره شده است رنگ چوب بر پایه آب و روغن ساخته شده‌اند که بهترین نوع رنگ چوب کف بر پایه آب می ‌باشد و بعد از رنگ‌کاری محل موردنظر با کمک ریز ذراتی که در رنگ وجود دارد شاهد ضدلغزش شدن سطح کار خواهید بود و به همین منظور بدون نگرانی و اضطراب می‌ توانید از محل رنگ شده عبور کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید رنگ ترمووود یا اجرای رنگ چوب ترمو با ما همراه باشید.
 
کلام آخر
توجه داشته باشید هنگامی که کف محیطی را با کمک چوب می ‌پوشانید بیش‌تر در معرض رطوبت نور خورشید و گردوغبار قرار می ‌گیرد برای این که جلوگیری شود از آسیب‌های احتمالی بهتر است قبل از هر کاری اقدام به رنگ کردن کف با کمک رنگ چوب کیم نمایید چرا که کیفیت بالا در این رنگ باعث می ‌شود تا سطح کار از استحکام بیش‌تری برخوردار شود.

برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد رنگ چوب کف، همین حالا با مجموعه موگو وود تماس بگیرید.

راه های ارتباطی با مجموعه موگو وود : ۰۹۱۲۲۰۷۴۳۵۲ – ۲۶۸۵۷۳۶۰

رپورتاژ آگهی 

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx