پرستاری از سالمند مبتلا به بیماری پارکینسون

dell ghatar.com ۲۳ آذر ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۸

یکی از بیماری‌های شایعی که می توانند افراد را در سن ۲۰ تا ۸۰ سالگی درگیر کند پارکینسون می باشد؛ البته این بیماری شایع مخرب عصبی بیشتر در میانگین سنی ۵۵ سال رخ می دهد. افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند به دلیل روند مزمنی که پارکینسون داشته، به تدریج توانایی جسمی و روحی شان را از دست خواهند داد و اگر تحت مراقبت‌های ویژه و راهکارهای درمانی مناسب قرار نگیرند شدت بروز علائم بیشتر میشود.

بیماری پارکینسون

به همین جهت استفاده از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل برای این بیماران توصیه می شود؛ پرستاری از سالمند در منزل برای آن دسته از سالمندان مبتلا به پارکینسون بسیار موثر و مفید خواهد بود.
 
بیماری پارکینسون
یکی از مهمترین دلایلی که موجب می شود تا بیمار پارکینسون به خدمات پرستاری در منزل نیاز داشته باشند مختل شدن عملکرد سیستم حرکتی بدن می باشد. به زبان ساده بیماری پارکینسون با تغییر برخی از سلول های خاص در مغز ایجاد می شود. سلول های عصبی در افراد مبتلا به این بیماری فعالیت درستی نخواهند داشت و در نهایت کاهش ترشح دوپامین را به همراه دارد که ماده ای میباشد که  منجر به ارسال فرمان حرکت به ماهیچه ها با ارسال سیگنال به مغز می گردد.

در نهایت این پروسه برای افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند مشکلاتی را در اعمال حرکتی پدید خواهد آمد که می تواند شامل لباس پوشیدن، گفتار، کار کردن و… باشد.

حالا فرض کنید که شما در منزل سالمندی دارید که به این بیماری مبتلا است و شما زمان کافی برای نگهداری و مراقبت ندارید و حتی اگر بتوانید تمام مسئولیت های بیمار را برعهده بگیرید اما باز هم ممکن است زمان برای رسیدگی به انجام امور خودتان نداشته باشید و این شرایط مشکلات جدی را در زندگیتان پدید بیاورد.

به همین جهت به منظور پرستاری از سالمند در منزل به واسطه پرستاران حرفه ای که به صورت کامل با علائم و روند درمانی بیماری پارکینسون آشنایی دارند می توانید مدیریت بهتری را برقرار نمایید.

علائم بیماری پارکینسون

علائم بیماری پارکینسون
وجود برخی از علائم می‌تواند به عنوان یک هشدار جدی در خصوص بروز این بیماری باشد که از اصلی ترین آن ها لرزش مخصوصا در یک دست یا پا و یک طرف بدن، کندی حرکت، سفتی و خشکی اندام ها، عدم تعادل، پوست چرب، یبوست، دشواری در بلع، لکنت زبان یا صدای یکنواخت، احساس خستگی در طول روز یا بی قراری در خواب، وجود مشکلات حافظه یا زوال عقل و… می باشد.
 
چگونه به افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کنیم:
اگر سالمندی با بیماری پارکینسون دارید بهتر است با پرستاری از سالمند در منزل و استخدام پرستاری مجرب با استفاده از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل شرایط بهبودی و درمان این بیماری را فراهم کنید.

به صورت کلی موارد زیر می تواند به این افراد کمک فراوانی داشته باشد:

  • ایجاد تغییر در چینش خانه به منظور آسان نمودن فعالیت های روزمره برای این افراد و حرکت راحت تر آنها در خانه
  • مقابله با لرزش به واسطه انجام تمرینها و ورزشهای مخصوص( در صورتی که پزشک فیزیوتراپی را تجویز کرده باشد میتوانید از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنید).
  • مصرف غذاهای سالم و استفاده از بهترین رژیم غذایی متناسب با این افراد
  • و…

در صورتیکه شما از مجموعه های معتبر و شناخته شده ای نظیر آرین طب به منظور استفاده از خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل استفاده کنید، قطعاً تیم درمان علاوه بر اینکه آموزش های مناسبی را در جهت کنار آمدن فرد با بیماری پارکینسون انجام می دهند بلکه حمایت عاطفی نیز برای این بیماران موجب ایجاد حس بهتر در آن ها خواهد شد.

بیماران مبتلا به پارکینسون در تمامی طول مدت بیماری از شروع بیماری حتی در مراحل ابتدایی نیاز به مراقبت های تخصصی و کمک های ویژه دارند، پس بهتر است با استفاده از خدمات پرستاری در منزل کمک فراوانی به آنها داشته باشیم.

آرین طب انواع خدمات پرستاری و پزشکی در منزل نظیر  ویزیت پزشک متخصص در منزل، تزریق سرم در منزل، فیزیوتراپی در منزل، پرستاری از سالمند در منزل، مراقبت از کودک در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی و…. را با بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx