راهنمای شستشوی فرش ماشینی با شامپو فرش

dell ghatar.com ۰۲ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۰

در خانه‌ی ایرانی فرش به عنوان یک عنصر اصلی و عضوی جدایی ناپذیر از دکوراسیون خانه به شمار می‌رود که  بیش از سایر وسایل آلوده شده و در معرض انواع  لک قرار دارد.

به همین خاطر شستن فرش ماشینی در خانه به کمک شامپو فرش یکی از کارهاییست که ممکن است چندین مرتبه در طول سال رخ دهد. از این رو در این نوشتار قصد داریم که شما را با روشهای مختلف شستن فرش ماشینی در خانه به کمک شامپو فرش شیمیایی و همچنین شامپو فرش طبیعی آشنا نماییم.

شستشوی فرش ماشینی

بنابراین برای این که بتوانید بهتر از پس پاک کردن سطح فرش تان با شامپو فرش برآیید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چه لکه هایی را می توان با استفاده از شامپو فرش از بین برد؟

لکه ها و آلودگی هایی که بر روی قالی ایجاد می شوند، معمولا ناشی از راه رفتن با جوراب یا کفش روی فرشتن، نشستن دوده و گرد و غبار روی تار و پود فرش، ریختن مواد غذایی، مایعات و … می باشند.

گاها این آلودگی ها تا جایی پیش رفته اند و به حدی روی فرش تثبیت شده اند که برای از بین بردن آن ها چاره ای جز تماس با مراکز قالیشویی نخواهید داشت.

اما همیشه راه کارهای ساده تری نیز وجود دارد. مشروط به این که به محض کثیف شدن فرش تان بلافاصله نسبت به پاک کردن و تمیز کردن آن اقدام نمایید.

شامپو فرش یکی از بهترین گزینه های خانگیست که می توان به کمک آن در خانه اقدام به نظافت فرش ها نمود. البته تا زمانی که آلودگی ها سطحی بوده و یا زمانی که به تازگی لکه های روی فرش تان ایجاد شده است.

با این کار می توانید هم نظافت و درخشندگی فرش تان را حفظ کنید و هم به مقدار قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

در ادامه این مطلب شما را با راهکارهای شستن فرش ماشینی در خانه با شامپو فرش آشنا می کنیم.

نحوه شستن فرش ماشینی با شامپو فرش

شامپو فرش ها نوعی از شوینده های شیمیایی هستند که با خاصیتی خنثی، برای نظافت و پاکیزگی انواع فرش در خانه مورد استفاده قرار می گیرند. فرقی نمی کند که فرش شما دستبافت باشد یا ماشینی، به هر حال شامپو فرش ها می توانند به عنوان یک شوینده ی استاندارد خانگی باعث درخشش فرش هایتان شوند.

شستن فرش ماشینی با دست

این روزها در بازار انواع مختلفی از شامپو فرش ها وجود دارند که در برندهای مختلف عرضه شده اند. اما این که کدام یک از آنها برای شستن فرش ماشینی مناسب تراست، سوالیست که در قسمت بعد به آن پاسخ خواهیم داد.

چه شامپو فرشی برای فرش مناسب تر است؟

این که از بین انواع مختلف شامپو فرش، بهتر است کدام یک را انتخاب کنیم، تا حد زیادی بستگی به الیاف فرش و جنس آن ها دارد. بهترین شامپو فرش، برای فرش شما، شامپوییست که بتواند به الیاف قالی نفوذ کرده و تمامی آلودگی ها را برطرف نموده و درعین حال از سلامت الیاف فرش نیز محافظت نماید.

توجه داشته باشید که غلظت مواد شیمیایی در شامپو فرش هرچه کمتر باشد و از مواد معتدل تری برای ساخت آن استفاده شده باشد، احتمال این که فرش تان آسیب ببیند و یا رنگ بدهد، کمتر می شود.

این موضوع به خصوص در مورد فرش های دستبافت و ابریشمی، به خاطر حساسیت بالایشان، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نحوه ی شستن فرش ماشینی با شامپو فرش

پس از این که مناسب ترین شامپو فرش را با توجه به الیاف فرش تان انتخاب کردید، می توانید کار نظافت فرش را شروع کنید.

تمیز کردن فرش به کمک شامپو فرش کار بسیار ساده ایست که در ادامه شما را با مراحل مختلف آن آشنا خواهیم کرد:

مرحله ی اول:

فرش تان را به خوبی جارو بزنید. برای این کار نباید کیسه ی جارو برقی تان پر باشد. چراکه بایستی جارو از مکش بالایی برخوردار بوده و بتواند تمام آلودگی ها و گرد و غبار را از لابه لای تار و پود فرش بیرون بکشد.

برای این کار وقت کافی اختصاص دهید چون پاکیزگی اولیه ی فرش در حین ااستفاده از شامپو فرش بسیار مهم است.

مرحله ی دوم:

به دستور العمل درج شده روی شامپو فرش توجه کنید. اما به طور کلی می توانیم اینطور بگوییم که مقدار یک پیمانه شامپو فرش را داخل ظرفی با سه پیمان آب ولرم متمایل به سرد، ترکیب کنید. این محلول را به خوبی هم بزنید تا شامپو فرش تان برای شستشوی فرش به غلظت مناسب برسد.

مرحله ی سوم:

با یک اسفنج تمیز و یا یک پارچه ی سفید رنگ و تمیز محلول شامپو فرش را قدری هم بزنید تا کف کند. سپس اسفنج یا پارچه را به خوبی فشار دهید تا آب اضافه ی آن گرفته شود. حالا نوبت آن است که سطح فرش را به کمک اسفنج یا پارچه تمیز کنید. پارچه یا اسفنج نباید بیش از حد خیس باشد چرا که فرآیند خشک شدن فرش تان برای مدت طولانی تری زمان می برد.

حرکت دست تان باید به سمت خاب فرش باشد تا به الیاف فرش آسیب وارد نکند.

مرحله ی چهارم:

پس از آنکه شامپو فرش تان را به خوبی روی نقاط مختلف فرش کشیدید نوبت به پاک کردن آن از سطح فرش می رسد. برای این که ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس دست به کار شوید.

در این مرحله به کمک یک پارچه ی کتان یا هر نوع پارچه ی زبر دیگری، شروع به خشک کردن سطح فرشتان کنید.

گاها پیشنهاد می شود برای این مرحله از کیسه استفاده کنید اما توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید چون بر سلامت فرش تان و طول عمر آن، تاثیر منفی خواهد داشت.

در هنگام خشک کردن فرش، برخلاف مرحله ی شستن، بایستی حرکت دستتان بر خلاف خاب فرش باشد. دستمالتان را در حین خشک کردن تعویض کنید و یا آن را چند مرتبه به خوبی شسته و به دقت آبگیری کنید. این کار باعث می شود فرش تان بهتر تمیز شده و آلودگی روی آن پخش نشود.

شستن فرش ماشینی با شامپو فرش

مرحله ی پنجم:

به فرش تان اجازه دهید که به خوبی خشک شود. در این مرحله روی فرش تردد نکنید، روی آن را با ملحفه یا رو فرشی نپوشانید و تا جایی که ممکن است اجازه دهید در معرض هوای آزاد درب ها و پنجره ها باشد. تا زمانی که فرش تان به طور کامل خشک شود به رعایت این اصول ادامه دهید.

مرحله ی ششم:

بعد از شستن فرش ماشینی با شامپو فرش و پس از خشک شدن آن، نوبت به جاروکشیِ مجدد می رسد. فرش تان را در این مرحله مجدد با مکش بالای جارو برقی، به خوبی جارو کنید تا ذرات شوینده به خوبی از داخل آن خارج شود.

پس از انجام این ۶ مرحله برای شستن فرش ماشینی ، می توانید از پاکیزگی فرش تان آسوده خاطر باشید. شما می توانید در هر سال چند مرتبه فرش تان را به این روش تمیز کنید تا دیگر نیازی به قالیشویی نداشته باشید.

سخن پایانی:
شستن فرش ماشینی در خانه ، یکی از کارهاییست که ایرانی ها از گذشته های دور تا به امروز انجام می داده اند. اما با تغییر سبک زندگی و گسترش زندگی آپارتمانی این کار تا حد زیادی به قالیشویی ها و مراکز تخصصی شستشوی فرش سپرده شد.

با این حال هنوز هم بسیاری از افراد تمایل به شستن فرش در خانه به کمک شامپو فرش دارند.

به همین خاطر در این مطلب شما را با مراحل شش گانه ی شستن فرش ماشینی در خانه آشنا کردیم. امیدواریم که استفاده از این دستور العمل برای شما مفید و موثر باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx