مقایسه اینترنت ایران و جهان

dell ghatar.com ۱۱ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۶

آیا به دنبال مقایسه اینترنت ایران و جهان هستید؟ آیا از رتبه جهانی اینترنت کشور مطلع نیستید؟

بهترین مودم

در دنیای مدرنی که ما در آن زندگی می‌کنیم، اینترنت در زندگی انسان‌ها تنیده شده است و جدایی از آن غیر ممکن است. نه تنها در کشور ما ایران؛بلکه در سرتاسر جهان اینترنت شبکه‌ای پر کاربرد و متداول است که افراد را از اطلاعات زیادی برخوردار می‌کند. به همین دلیل، مقایسه اینترنت ایران و جهان هم از اهمیت زیادی برخوردار شده است. در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین در جهان باعث شده است که سرعت اینترنت بهتر از قبل شود اما این سرعت بالا هنوز در کشور ما رونق پیدا نکرده است. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با وضعیتی که اینترنت ایران و جهان دارد، آشنا کنیم.

سرعت اینترنت ایران و به جهان

بر اساس تحقیقاتی که یکی از شرکت‌های متخصص در زمینه سرعت اینترنت انجام داده است، هم اکنون سرعت اینترنت نسبت به گذشته تا ۳۰ درصد افزایش داشته است، یعنی حدود یک سوم ! امروزه با توجه به این که فناوری‌ها پیشرفت زیادی داشته‌اند، امکان افزایش این سرعت هم وجود خواهد داشت. اینترنت ایران در میان ۱۶۷ کشوری که در جهان وجود دارد، رتبه ۱۳۳ را اخذ کرده است. اگرچه ایران با ارائه اینترنتی با میانگین سرعت ۱۲ مگابایت بر ثانیه به کاربران خود، از کشورهایی مثل افغانستان یا پاکستان پیشی گرفته است؛ اما همواره نسبت به کشورهای پیشرفته، عقب مانده‌تر است.

دلیل آن هم نبود زیرساخت‌های مناسب برای پیاده سازی اینترنت خانگی پر سرعت در ایران است. در چند سال اخیر کشورهایی مثل ترکیه و عراق با تکیه بر فناوری‌های جدید، زیر ساخت‌های لازم برای پیاده سازی شبکه‌های اینترنت پر سرعت و پایدار را فراهم کرده اند و اینترنتی بهتر از اینترنت ایران را به کاربران خود ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، کشورهایی مثل لبنان، مصر و کوبا اینترنت ضعیفی دارند.

مقایسه اینترنت ایران و جهان

سرعت اینترنت در کشورهایی که اینترنت آن‌ها بهتر از اینترنت ایران است:

بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد سرعت و قدرت اینترنت، به این نتیجه می‌رسیم که:

  • سرعت اینترنت در کشور امارات نه تنها به عنوان همسایه‌ای برای کشور ما بلکه به عنوان برترین کشور در جهان از لحاظ اینترنت، به ۱۳۵ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این کشور صدر نشین جهان از نظر اینترنت است و از زیر ساخت‌های پیشرفته‌ای برای ارائه خدمات اینترنتی به مردم برخوردار شده است.
  • کشور قطر نیز یکی دیگر از همسایه‌های ایران است که سرعت اینترنت در آن به ۹۶ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. این کشور در میان کشورهای همسایه، رتبه سوم برترین اینترنت را کسب کرده و در جهان از رتبه ششم برخوردار شده است.
  • کشور کویت نیز یکی دیگر از کشورهای همسایه ما است که جایگاه چهارم را در میان کشورهای همسایه دارد و از نظر سرعت اینترنت موبایل در رتبه ۱۰ جهانی قرار گرفته است. به طور کلی سرعت دانلود اینترنت کویت به ۸۱ مگابایت بر ثانیه می‌رسد.
  • پس از کشور کویت، عمان قرار دارد که رتبه ۳۲ جهانی را از آن خود کرده و اینترنتی با سرعت ۵۰ مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌کند.
  • عراق هم در رتبه ششم اینترنت موبایل در میان کشورهای همسایه قرار دارد و با سرعت دانلود و آپلود ۳۶ مگابایت بر ثانیه در رتبه ۴۷ جهانی قرار گرفته است.
  • پس از عراق کشور ترکیه است. کشور ترکیه نزدیکترین کشور به ایران است و در رتبه هفتم اینترنت در میان کشورهای همسایه قرار گرفته است. این کشور اینترنتی با میانگین سرعت دانلود ۳۲ مگابایت بر ثانیه را به کاربران خود ارائه می‌دهد و رتبه ۵۸ جهانی را هم از آن خود کرده است.
  • پس از این کشورها، کشور ایران وجود دارد. در کشور ما سرعت دانلود به ۲۳ مگابایت بر ثانیه می‌رسد؛ اگرچه ایران در زمینه اینترنت خانگی در رتبه ۱۳۳ آن قرار گرفته است، اما در از نظر اینترنت موبایل در رتبه ۷۷ جهانی قرار دارد. امید است با به وجود آوردن زیرساخت‌های لازم این رتبه ارتقا پیدا کرده و سرعت اینترنت در کشور ما بهبود یابد.

کشورهایی که سرعت اینترنت آ‌ن‌ها از ایران کمتر است:

با توجه به این که کشور ما اینترنتی باکیفیت فوق العاده را اختیار نکرده است، اما همواره نسبت به برخی از کشورها، بهتر عمل می‌کند. ترکمنستان، افغانستان و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که اینترنت ضعیف‌تری نسبت به اینترنت ایران دارند. در این کشورها هنوز که هنوز است به تکنولوژی‌های جدید اینترنتی دسترسی پیدا نشده است و همین امر سبب عقب ماندگی آن‌ها نسبت به سایر کشورها شده است. بدیهی است که نبود امکانات اینترنتی یک کشور را از پیشرفت کردن هم باز می‌دارد. در مقایسه اینترنت ایران و جهان به نسبت می‌توانیم بگوییم که مسئولان کشور ما نسبت به سایر کشورها بهتر عمل کرده و برنامه‌هایی هم برای بهبود اینترنت در آینده دارند. شما می‌توانید جهت دریافت برترین سرویس‌های اینترنتی در ایران با شرکت‌هایی مثل تک نت در ارتباط باشید.

ویژگی‌های بهترین اینترنت در ایران و جهان

چنانچه دنبال کننده مطالب مربوط به مقایسه اینترنت ایران و جهان هستید، توجه شما را به ویژگی‌هایی که اغلب اینترنت‌های برتر جهانی دارند، جلب می‌کنیم. کشورهای پیشرفته بسته‌های اینترنتی که حاوی تمامی این ویژگی‌ها است را به کاربران خود ارائه می‌کنند:

سرعت بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اینترنت خوب جهانی دارد این است که کاربران را به سرعت به شبکه‌های مختلف وصل می‌کند. اغلب اوقات اینترنت‌هایی که سرعت بالایی دارند، کیفیت خوبی هم دارند. در چند سال اخیر کشور ما توانایی پیشرفت در زمینه اینترنت را نداشته و همواره اینترنتی با سرعت ۱۲ تا ۲۳ مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌کند. اگرچه این سرعت نسبت به سرعت اینترنت در برخی از کشورها بهتر است اما مورد رضایت کاربران نیست. کشورهایی مثل سنگاپور، چین، عمان و امارات جزو کشورهایی هستند که در این زمینه پیشرفت کرده و پرسرعت‌ترین اینترنت را در جهان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این کشورها با ارائه بهترین مودم به این کاربران، آن‌ها را از هر گونه اینترنت خانگی باکیفیت بی نیاز می‌کنند. این در حالی است که هزینه‌های کمی را هم برای فروش اینترنت به مشتریان دریافت می‌کنند.

کیفیت اتصال و سلامت سرویس

زمانی که صحبت از کیفیت یک شبکه اینترنتی به میان می‌آید، افراد با توجه به کاربردی که دارند، معیارهای مختلفی را برای سنجش کیفیت اینترنت ارائه می‌دهند. برای مثال گیمرها به اینترنتی با پینگ کم نیاز دارند. پس اگر از چنین اینترنتی برخوردار شوند، آن اینترنت را بهترین اینترنت تلقی می‌کنند. طبق یک سری آمار مختلف در جهان، اینترنتی کیفیت کافی را دارد که اولا پینگ کمی داشته باشد، سرعت خوبی داشته باشد و به سرورها و مراکز داده‌ای مطمئن وصل شود. دقیقاً همان اینترنتی که در اروپا و کشورهای غربی جریان دارد!

البته به جز این معیارها، معیارهای دیگری در جهان و کشور ما ایران در نظر گرفته می‌شوند تا بر اساس آن‌ها سلامت کلی یک سرویس اینترنتی مشخص شود. راه اندازی و اتصال آسان و انتقال ایمن داده‌ها از جمله این مشخصه‌ها هستند. امروزه طبق نظر سازمان اوراکل، کشور ما ایران در میان کشورهای جهان از اینترنتی با سلامت مطلوب برخوردار شده است. یعنی امنیت خوبی دارد و می‌تواند با ارتقا یافتن، بهترین اینترنت در جهان هم بشود. چنانچه می‌خواهید پر سرعت‌ترین اینترنت را در ایران دریافت کنید اما نمی‌دانید چگونه، بهتر است سری به وب سایت تک نت بزنید و از خدمات باکیفیت و اقتصادی اینترنتی آن بهره مند شوید.

حجم بسته و تنوع آن

یکی دیگر از نکات مهمی که در مقایسه اینترنت ایران و جهان باید به آن بپردازیم، حجم و تنوع بسته‌ها است. خوشبختانه امروزه سرویس‌های اینترنتی مختلف از جمله اینترنت adsl، اینترنت vdsl و سایر سرویس‌های اینترنتی از حجم‌های متنوع برخوردار شده‌اند. تک نت پیشنهادات متعددی را برای ارائه اینترنت خانگی یا اینترنت همراه برای شما عزیزان در نظر گرفته است. در کشورهای درجه یک جهان از نظر اینترنت، تنوع بسته‌ها بسیار زیاد است. در ایران هم انواع بسته‌های محدود و نامحدود در مدت زمان ماهیانه، هفتگی، روزانه و سالیان ارائه می‌شود که هر یک قیمت مختلفی دارند.

قیمت مناسب اینترنت

قیمت اینترنت هم از دیگر شاخصه‌هایی است که نشان می‌دهد یک اینترنت خوب است یا نه! مقایسه قیمت اینترنت در کشور ما ایران با سایر کشورها خصوصا غرب، کار آسانی نیست. دلیل این امر این است که از یک سو در کشورهای آمریکایی و اروپایی اینترنت ارائه شده به کاربران سرعت بالاتری نسبت به اینترنت ایران دارد. از سوی دیگر، بیشتر اینترنت‌های ارائه شده به کاربران نامحدود هستند. آن دسته از اینترنت‌هایی هم که حجم محدودی دارند، اصلا قابل قیاس با اینترنت ایران نیستند.

در زمینه قیمت اینترنت چه در ایران و چه در جهان این نکته را به یاد داشته باشید که اینترنت سالیانه از اینترنت ماهیانه ارزان‌تر است و اینترنت ماهیانه از اینترنت هفتگی قیمت مناسب‌تری دارد.

مقایسه اینترنت همراه ایران و جهان

مقایسه اینترنت همراه ایران و جهان

اگرچه اینترنت پوینت تو پوینت یا اینترنت وایرلس خانگی که از مودم‌های خانگی استفاده می‌کنند، با قیمتی بالا عرضه می‌شوند اما در مقابل، اینترنت ارزان قیمت موبایل وجود دارد که در کشور ما با هزینه‌هایی کم به کاربر عرضه می‌گردد. در سال ۲۰۱۹ تحقیقی صورت گرفت که طی آن اینترنت موبایل ایران را با سرعت ۲۹ مگابایت بر ثانیه، برتر از اینترنت موبایل روسیه و حتی برزیل و مکزیک دانسته‌اند.

انواع سرویس‌های اینترنتی در ایران

حال که با مقایسه اینترنت ایران و ‌جهان آشنا شدید، خوب است با مهم‌ترین سرویس‌های اینترنتی ایران را نیز بشناسید:

  • سرویس اینترنتی adsl یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های اینترنتی است که از خطوط تلفن برای تامین اینترنت بهره مند می‌شود. این سرویس یا اتصال به کابل‌های مسی، کار می‌کند. نکته قابل توجه قبل از خرید adsl دانستن این نکته است که اینترنت adsl زیر ساخت‌های مطلوبی در کشور ما ندارد. به همین دلیل زمانی که کاربر از مرکز مخابرات دورتر می‌شود، سرعت نت کند شده و کاهش می‌یابد.
  • اینترنت فیبر نوری نیز از دیگر اینترنت‌هایی است که توسط شرکت‌های معتبری مثل تک نت به مشتریان عرضه می‌گردد. این اینترنت نسبت به adsl از پایداری بیشتری برخوردار است و گرینه‌ای بسیار مناسب برای مصارف معمولی به شمار می‌آید. البته این را هم بدانید که کمبود تجهیزات فیبر نوری باعث عدم امکان دسترسی ادارات و شرکت‌ها به فیبر نوری شده است.
  • اینترنت  td lte نیز از دیگر سرویس‌های اینترنتی ایرانی است. این سرویس اینترنتی بسیار مشابه سرویس‌های پر سرعتی است که در کشورهای اروپایی و غربی در جریان است. یعنی هم کیفیت فوق العاده‌ای دارد، هم از سرعت مطلوبی برخوردار شده است و هم شبکه‌ای سالم و ایمن است. این نوع از اینترنت ظرفیت بالایی در انتقال داده‌ها یا دریافت آن‌ها دارد.
  • یکی از انواع سرویس‌های اینترنتی که به صورت اینترنت پوینت تو پوینت به کاربر عرضه می‌شود، اینترنت پهنای باند اختصاصی است. همان گونه که از نام آن پیدا است، این اینترنت به طور اختصاصی برای یک محیط خاص طراحی می‌شود و قابلیت‌های متعددی دارد.
  • اغلب اوقات ادارات و سازمان‌هایی که به اینترنتی فوق پر سرعت نیاز دارند، پهنای باند اختصاصی را انتخاب می‌کنند. این سرویس نسبت به سایر سرویس‌های خانگی از قیمت بالاتری برخوردار است.

برترین اینترنت در ایران کدام است؟

پس از مقایسه اینترنت ایران و جهان در می‌یابیم که سرعت نت در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار کم است. یعنی ایران از اینترنت ضعیفی برخوردار شده است. با این حال افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، ناچار هستند که از انواع سرویس‌های ایرانی استفاده کنند چرا که توانایی دسترسی به اینترنت جهانی را ندارند. پس در این شرایط، شما باید به دنبال سرویس دهنده‌ای خدمات اینترنتی  ماننند تک نت باشید که اینترنتی با حجم متنوع را با قیمتی مناسب به شما عرضه می‌کند.

نتیجه گیری

مقایسه اینترنت ایران و جهان یکی از راه‌هایی است که با آن می‌توان به کیفیت اینترنت کشور پی برد. در جهان کشورهای پیشرفته‌ای وجود دارند که از کلیه زیر ساخت‌های اینترنتی برخوردار شده و برترین سرعت را به کاربر ارائه می‌دهند. کشور ما ایران، در رتبه ۱۳۳ اینترنتی جهانی خانگی و در رتبه ۷۷ اینترنت جهانی موبایل قرار دارد. به نسبت برخی از کشورها مثل ارمنستان یا افغانستان، اینترنت کشور ما باکیفیت‌تر و بهتر است اما در مقایسه یا کشورهایی مثل سنگاپور، مالزی یا حتی عراق و ترکیه، ایران از نت ضعیفی برخوردار شده است. امید است در آینده با تدابیر مسئولین زمینه ارتقا کیفیت این اینترنت فراهم آید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx