انواع یخچال برای استفاده در فروشگاه های زنجیره ای

dell ghatar.com ۲۶ دی ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۵

در فروشگاه‌های بزرگ به مانند هایپرمارکت یا پروتئینی و ...، محصولات مختلفی به فروش می‌رسد که طرز نگهداری از هر محصولی می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال در هایپرمارکت‌ها، هم تنقلاتی به مانند چیپس به فروش می‌رسد و هم محصولاتی به مانند لبنیات. ولی آیا طرز نگهداری لبنیات با تنقلات در فروشگاه‌ها یکسان است؟ قطعا نه!

برای نگهداری لبنیات، شما قطعا نیاز به یخچال خوابیده دارید تا بتوانید این محصولات را در شرایط خاصی نگهداری کنید. البته لبنیات فقط یک محصول در کنار محصولات دیگری است که باید آنها را در دمای پایین نگهداری کنید.

حالا اینکه شما چه یخچالی را برای فروشگاه خودتان انتخاب می‌کنید، دیگر بستگی به خودتان دارد. در ادامه اطلاعات بیشتری را از یخچال‌های فروشگاهی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا خریدی مطمئن‌تر را داشته باشید.

معرفی یخچال‌های فروشگاهی

امروزه یخچال خوابیده جزو اقلام ضروری برای راه اندازی یک هایپرمارکت است که باید حتما در زمان راه اندازی، خرید آن را در نظر داشته باشید. این یخچال‌های فروشگاهی را با نام‎های دیگری به مانند یخچال صنعتی یا تجاری نیز می‌شناسند که درواقع اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد آنها، برای محصولاتی است که باید در دمای پایینی نگهداری شوند.

یخچال خوابیده هم در انواع و اقسام مختلفی تولید و عرضه شده که هر کدام نیز قابلیت و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. برای همین اگر شما قصد خرید یک یخچال برای فروشگاه خودتان را داشته باشید، بهتر است که با انواع مختلف آنها آشنا باشید تا بتوانید بهترین نوع را برای فروشگاه خودتان، بخرید.

در ادامه این بخش قصد داریم تا چند نمونه از انواع مختلف این یخچال‌های فروشگاهی را به شما معرفی کنیم:

انواع یخچال خوابیده

فکر نکنید که انتخاب یک یخچال خوابیده کار آسانی است؛ به این صورت که مثلا وارد یک فروشگاه شده و یخچال مدنظر خودتان را سفارش دهید. یخچال‌های فروشگاهی باید ابتدا یکسری ویژگی‌هایی را داشته باشند که مشکلاتی را برای شما یا مشتریان شما در آینده، به وجود نیاورد.

برای مثال این یخچال‌ها باید از تکنولوژی روز برخوردار باشند و هم اینکه بخش چنیش محصولات در آنها به صورتی باشد که مشتری بتواند به راحتی، به محصولاتی که در این یخچال‌ها وجود دارد دسترسی داشته باشد.

همه این موارد باعث می‌شود تا مراحل انتخاب یک یخچال خوابیده مناسب برای فروشگاه شما، کمی کار سختی به نظر برسد. یادتان باشد که این یخچال‌ها دارای قیمت‌های بسیار بالایی هستند و انتخاب اشتباه آنها می‌تواند ضررهای مالی بدی را به شما و کسب و کارتان وارد کند. پس باید کل حواستان را در زمان خرید این یخچال‌ها، جمع کنید.

از معروف‌ترین این یخچال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یخچال ایستاده
  • یخچال ویترینی
  • یخچال خوابیده

در ادامه، تک تک این یخچال‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم:

۱- یخچال ایستاده

در کل باید بدانید که کلیه یخچال‌های فروشگاهی، به دو نوع پرده هوا و غیر پرده هوا تقسیم می‌شوند که هر کدام نیز ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در یخچال ایستاده، همانطور که از اسمش هم مشخص است، گردش هوا به صورت اجباری است. به این صورت که ابتدا هوا توسط فن‌هایی که در این دسته از یخچال‌ها قرار دارد، مکش شده و به سمت داخل یخچال می‌رود.

سپس همین هواهای مکش شده، از اوپراتور سردخانه عبور می‌کند و درنهایت هوایی خنک و سرد را از دهانه فن به بیرون و به سمت محصولاتی که در داخل یخچال وجود دارد، روانه می‌کند. همین مراحل به صورت مداوم انجام می‌شود تا محصولات را خنک نگه دارند.

این دسته از یخچال‌ها از آنجایی که جزو یخچال‌های روباز به شمار می‌روند، محبوبیت زیادی را چه در بین مشتریان و چه در بین فروشنده‌ها دارند که علاوه بر کاربرد زیادشان، می‌توانند زیبایی منحصربفردی را هم به فروشگاه شما اضافه کنند.

همچنین مشتریان هم نیاز ندارند تا محصولات مدنظرشان، هر بار در یخچال را باز و بسته کنند و به این صورت، مراحل خرید کمی برای مشتریان، راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

۲- یخچال ویترینی

یخچال ویترینی هم در کنار یخچال ایستاده، جزو یخچال‌های فروشگاهی محبوب به شمار می‌روند که احتمالا شما نیز حتما آنها را در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی مشاهده کردید. درواقع یخچال ویترینی، جایگزینی برای یخچال‌های قدیمی بودند که به صورت خوابیده در فروشگاه‌های مختلف، استفاده می‌شدند. یخچال‌های خوابیده باعث می‌شدند تا جلوه‌ای زشت به فروشگاه شما منتقل شود و برای همین بعد از ظهور یخچال‌های ویترینی، اکثریت سعی کردند تا از این یخچال‌ها برای فروشگاه خودشان استفاده کنند.

کاربرد یخچال ویترینی بیشتر از کاربرد یخچال ایستادهست. چون علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ، می‌توانید آنها را در فروشگاه‌های کوچک هم استفاده کنید؛ درواقع اصلی‌ترین کاربرد یخچال ویترینی در همین فروشگاه‌های کوچک است.

این یخچال‌ها از یک، دو یا چند درب تشکیل شدند که به صورت ایستاده هستند که می‌توانند دسترسی راحت‌تری را برای مشتری به محصولات مختلف، بدهد.

۳- یخچال خوابیده

در کنار یخچال ویترینی و پرده هوا، یخچال خوابیده هم جزو معروف‌ترین این یخچال‌ها به شمار می‌رود که اتفاقا محبوبیت زیادی را هم در بین فروشنده‌ها دارد. ولی از زمان گذشته تا به الان، کمی کاربردهای این یخچال‌ها متفاوت شده و امروزه هر فروشگاهی از این دسته یخچال استفاده نمی‌کند.

چون این یخچال‌ها دارای موتور قدرتمندتر نسبت به دو یخچالی که در بالا معرفی کردیم هستند که یعنی قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند و درواقع وظیفه آنها، منجمد کردن محصولات است؛ برای همین اکر به اکثر سوپر مارکت‌های کوچک نگاه کنید، می‌بنید که همه آنها از این یخچال‌ها برای فروش محصولاتی به مانند بستنی، مرغ، همبرگر و … استفاده می‌کنند.

البته امروزه اصلی‌ترین کاربرد یخچال‌های خوابیده، در پروتئنی‌هاست که مثلا گوشت یا مرغ‌ها را به صورت کبابی آماده کرده و در داخل این یخچال‌ها و به صورت منجمد شده نگه می‌دارند.

همه این موارد باعث شده تا کاربرد یخچهال‌های خوابیده، متفاوت‌تر از یخچال‌های ویترینی و پرده هوا باشد.

برای خرید یخچال خوابیده، باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

همانطور که در بالاتر هم توضیح دادیم، خرید یخچال خوابیده به این سادگی که فکر می‌کنید نیست و برای همین باید تمامی نکات لازم به جهت خرید این یخچال‌ها را بررسی کنید تا مشکلی مختلفی در آینده برای شما، به وجود نیاید.

در سایت گروه صنعتی دی قصد داریم تا شما را با نکاتی که باید در زمان خرید یخچال خوابیده به آن دقت کنید را معرفی کنیم:

  • مصرف انرژی: چه یخچال و چه فریزرها، هر دو دارای بیشترین مصرف انرژی در میان تمامی لوازم برقی هستند؛ برای همین نیاز است که در زمان خرید، مصرف انرژی این محصولات را بررسی کرده.
  • انواع یخچال: در بالاتر ما سه نوع یخچال ویترینی، پرده هوا و خوابیده را به شما معرفی کردیم؛ شما باید بر اساس نیاز و نوع محصولات خودتان، بهترین نوع را برای فروشگاه خودتان انتخاب کنید.
  • بهترین بهره: فکر نکنید که هر چه یخچال بزرگ‌تر یا امکانات بیشتری داشته باشد، می‌تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد؛ همیشه این سوال در ذهن شما باشد که یخچالی که قصد خرید آن را دارید، می‌تواند نیاز فروشگاه و مشتریان شما را برطرف کند یا نه!
  • ویژگی: درست است که ویژگی و امکانات نمی‌تواند دلیل اصلی برای خرید یخچال باشد؛ ولی اینطور هم نیست که آنها را نادیده بگیرید. یادتان باشد که شما برای خرید این یخچال‌ها باید پول‌های زیادی را پرداخت کنید؛ پس ممطئن شوید که ویژگی‌های یک یخچال خوب را دارا باشند.
  • ظاهر: یخچال‌ها باید بتوانند علاوه بر کارایی که دارند، زیبایی فروشگاه شما را نیز بیشتر کنند. پس قبل از خرید، حتما ظاهر یخچال را بررسی کنید.
  • کمپرسور: کمپرسور این یخچال‌ها می‌تواند میزان قدرت خنک کنندگی آنها را مشخص کند و برای همین باید قبل از خرید، حتما آن را بررسی کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx