بهترین برنامه و رژیم غذایی برای گربه ها

dell ghatar.com ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ دیدگاه ۲۸

انتخاب بهترین برنامه و رژیم غذایی برای گربه ها بسیار مهم است. تغذیه صحیح به این معنی است که گربه شما تمام مواد مغذی مورد نیازش را در مراحل مختلف زندگی خود خواهد داشت.

تغذیه مناسب به حفظ سلامتی و شادی حیوان کمک زیادی خواهد کرد. درست بسیاری از گربه ها مانند انسان‌ها از خوردن غذای در هر زمان لذت می‌برند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که گربه ها غذا و کالری خود را به روشی متفاوت با انسان پردازش می‌کنند. بنابراین نه تنها باید غذاهای مناسب حیوان خود را بشناسید، بلکه باید درک درستی از نحوه پردازش هر غذا داشته باشید. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین برنامه و رژیم غذایی برای گربه ها را انتخاب کنید.

اهمیت توجه به رژیم غذایی برای گربه ها

تغذیه گربه با غذای مناسب برای سلامتی حیوان ضروری است. گربه شما باید هر روز یک رژیم غذایی متعادل بخورد تا انرژی و مواد مغذی را جذب بدنش کند. مواد مغذی خاصی وجود دارند که گربه ها قادر به ساختن آنها در بدن خود نیستند، بنابراین رژیم غذایی مناسب همه چیز مورد نیاز حیوان را تامین می‌کند. این مواد غذایی شامل آمینو اسیدهایی به نام تائورین و آرژنین، بلوک‌های ساختمانی ضروری برای پروتئین در بدن هستند که فقط در گوشت حیوانات و همچنین ویتامین‌های خاص یافت می‌‌شوند.

رژیم غذایی برای گربه ها

گربه ها به عنوان گوشتخواران اجباری طبقه بندی می‌‌شوند، به این معنی که آنها به منابع سرشار از پروتئین نیاز دارند. اگر گربه شما با رژیم غذایی حاوی مواد مغذی مبتنی بر گوشت تغذیه نشود، ممکن است به شدت بیمار شود. کمبود تورین می‌‌تواند باعث مشکلات قلبی و مشکلات چشمی شود که می‌‌توانند منجر به نابینایی شوند. تغذیه گربه با مقدار صحیح غذای کامل و باکیفیت و نظارت دقیق بر رژیم غذایی نیز می‌‌تواند به حفظ وزن ایده آل گربه کمک کند. همچنین وزن کردن منظم گربه به شما کمک می‌‌کند تا به سرعت متوجه شوید که گربه وزن اضافه می‌‌کند، بنابراین می‌‌توانید برنامه غذایی گربه را در صورت نیاز تنظیم کنید.

انتخاب بهترین برنامه و رژیم غذایی برای گربه ها

با وجود غذاهای مختلف برای گربه، انتخاب یکی از آنها می‌‌تواند کمی سخت باشد. هنگام انتخاب بهترین رژیم غذایی برای گربه خود نکات زیر توجه کنید:

  • همیشه به گربه خود غذایی بدهید که دارای برچسب «Complete» است، زیرا این بدان معناست که تمام مواد مغذی مورد نیاز گربه را در خود دارد
  • دادن غذای خانگی واقعاً دشوار است، بنابراین توصیه می‌‌کنیم همیشه یک غذای تجاری برای گربه بخرید تا اینکه خودتان در خانه آن را تهیه کنید.
  • مواد مغذی مورد نیاز گربه شما با افزایش سن تغییر می‌‌کنند. بنابراین غذا را متناسب با سن گربه انتخاب کنید.
  • به دنبال محصولاتی باشید که تحت نظارت انجمن تولید کنندگان غذای حیوانات خانگی (PFMA) است. تولیدکنندگان مواد غذایی که عضو این سازمان هستند، استانداردهای کیفی بیشتری نسبت به حداقل‌های قانونی دارند.
  • بیشتر گربه ها تنوع در غذای خود را دوست دارند، بنابراین بهتر است غذای خشک و مرطوب را در رژیم غذایی حیوان بگنجانید.
  • گربه شما ممکن است از طعم و بافت انواع مواد غذایی لذت ببرد یا ممکن است به نوع خاصی از غذا علاقه مند باشد. پس کنید به ترجیحات خیوان خانگی توجه کنید.

بهترین رژیم غذایی برای بچه گربه

گربه شما معمولاً در حدود سال اول زندگی خود یک بچه گربه در نظر گرفته می‌‌شود. در طول این مدت، مهم است که به حیوان غذای مخصوص بچه گربه ها داده شود که حاوی تعادل صحیح مواد مغذی برای استخوان‌ها و بدن در حال رشدش باشد. بچه گربه ها از حدود سه هفتگی شروع به خوردن غذاهای جامد می‌‌کنند، بنابراین اولین غذای خود را زمانی که هنوز با مادرشان هستند شروع می‌‌کنند. غذای اول باید نرم و برای هضم راحت باشد و با شیر مادر تکمیل شود. بچه گربه های جوان به تعداد زیادی وعده‌های غذایی کوچک نیاز دارند تا سطح انرژی خود را در طول روز ثابت نگه دارند.

رژیم غذایی برای بچه گربه

هنگامی که بچه گربه حدود هشت تا دوازده هفته است، سعی کنید به همان غذایی که در پرورشگاه یا پناهگاه می‌خورد ادامه دهید تا از ناراحتی‌های معده جلوگیری کنید. اگر تصمیم به تغییر رژیم غذایی گرفتید، باید تغییر غذایی را به تدریج انجام دهید. در طی چند ماه آینده، تعداد وعده‌های غذایی بچه گربه شما می‌‌توانند به تدریج کاهش یابند. بیشتر گربه ها تا شش ماهگی از خوردن دو وعده غذایی در روز خوشحال می‌شوند، اما بسیاری از گربه ها ترجیح می‌دهند در طول روز به غذای خود دسترسی داشته باشند تا بتوانند هر زمان که احساس گرسنگی کردند، مقدار کمی غذا بخورند. هم خرید لوازم ضروری حیوان مانند انواع باکس گربه، اسباب بازی و سایر موارد را در سنین پایین به گربه خود بدهید.

بهترین رژیم غذایی برای گربه بالغ

هنگامی که گربه شما بزرگ شد، به سراغ رژیم غذایی بزرگسالان می‌‌رود. این غذاها حاوی تعادلی از مواد مغذی هستند که انرژی گربه شما را حفظ می‌‌کنند و او را سالم و در وزن ایده آل خود نگه می‌‌دارند. معمولاً گربه شما از حدود یک سالگی تا ۷ تا ۱۰ سالگی بالغ در نظر گرفته می‌‌شود. انواع مختلفی از غذای گربه بالغ وجود دارند که برخی از آنها برای شرایط مختلف تعریف شده‌اند، مانند غذاهای مخصوص گربه های خانگی یا گربه هایی که عقیم شده‌اند. همچنین ممکن است لازم باشد گربه خود را در صورت داشتن شرایط پزشکی یا نیاز به کاهش وزن، با رژیم غذایی خاصی تغذیه کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام رژیم غذایی برای گربه بالغ شما بهترین است، از دامپزشک خود کمک بخواهید.

بهترین رژیم غذایی برای گربه مسن

همانطور که گربه شما بزرگتر می‌‌شود، به رژیم غذایی نیاز دارد تا نیازهای بالغ خود را برآورده کند. اغلب در نظر گرفته می‌‌شود که گربه شما در حدود ۷ تا ۱۰ سالگی (بسته به سازنده) به رژیم غذایی بزرگسالان نیاز دارد و زمانی که بیش از ۱۰ تا ۱۴ سال سن دارند به عنوان سالمندان یا پیر طبقه بندی می‌‌شوند. غذاهای مخصوص گربه های مسن راحت‌تر هضم می‌شوند و حاوی تعادل کاملی از مواد مغذی هستند که می‌‌توانند به جبران برخی از تغییراتی که گربه های مسن تجربه می‌‌کنند کمک کند. رژیم غذایی برای گربه های مسن حاوی مقادیر متفاوتی از مواد مغذی خاص در مقایسه با غذاهای گربه های جوان‌تر است.

رژیم غذایی برای گربه مسن

دانستن این نکته مهم است که بسیاری از غذاهای مربوط به گربه های سالمندان اغلب حاوی کالری بیشتری در هر گرم نسبت به غذای گربه های بالغ هستند. این ممکن است به این معنی باشد که باید مقداری که به حیوان غذا می‌دهید را کاهش دهید تا مطمئن شوید که کالری مورد نیاز روزانه را کفایت می‌کند. کمتر غذا خوردن و آشامیدن بیشتر یا کاهش وزن می‌‌تواند نشانه مشکلاتی مانند بیماری اندام‌ها (به عنوان مثال بیماری کلیوی)، مشکلات دندانی یا دیابت باشد که با افزایش سن گربه افزایش می‌یابد.

خرید لوازم و غذای گربه از پت آباد!

دامپزشک شما ممکن است توصیه کند که گربه شما در صورت تشخیص بیماری خاص، از رژیم غذایی خاصی تغذیه کند. اینها اغلب رژیم‌های تجویزی هستند که برای کمک یا حتی درمان برخی از بیماری‌های گربه مانند مشکلات پوستی، چاقی، بیماری کلیوی و دیابت طراحی شده‌اند. اگر گربه شما بیماری دارد و مطمئن نیستید که کدام غذا برای او بهتر است، برای مشاوره با دامپزشک خود صحبت کنید.

شما می‌توانید برای خرید لوازم و غذای گربه از پت آباد اقدام کنید. پت آباد یک فروشگاه اینترنتی محصولات حیوان خانگی است که خدمات دامپزشکی را نیز ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در عین حال که لوازم ضروری گربه خود را خریداری می‌کنید، این امکان را دارید تا سوالات مختلفی را از دامپزشکان مجرب پت آباد بپرسید و جواب کامل دریافت کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx