آیا ارمنستان ویزا می‌ خواهد؟

dell ghatar.com ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ دیدگاه ۴۲

برای برخی از انواع سفر به ارمنستان شما نیاز به اخذ ویزا دارید، به صورت اینترنتی و حضوری قابل انجام است. در این مقاله نحوه اخذ ویزا و انواع آن آورده شده است.

افرادی که به سفر به خارج از کشور علاقه‌مند هستند و تمایل دارند که با تور  ارمنستان زمینی یا به‌صورت انفرادی به کشور همسایه سفر کنند، با چالش مهمی روبه‌رو می‌شوند. آیا سفر به ارمنستان به ویزا نیاز دارد؟ انواع ویزا چیست و چه اقداماتی برای دریافت آن باید صورت بگیرند؟ دریافت ویزای ارمنستان به نوع سفر مد نظر فرد و مدت زمان حضور ایشان در کشور ارمنستان بستگی دارد که می‌تواند متفاوت باشد. شرایط دریافت ویزا برای کسی که به منظور سرمایه‌گذاری، کار یا تحصیل قصد سفر به ارمنستان را دارد متفاوت بوده و نیاز است تا اقدامات لازم صورت بگیرند تا ویزا صادر گردد. ویزای مسافرتی یکی از پرطرفدارترین و متداول‌ترین ویزاها است که صادر می‌شود.

ویزا ارمنستان

ویزا مسافرتی ارمنستان

کشور ارمنستان که از آب‌و‌هوای بسیار عالی و طبیعت بکر و بی‌نظیر برخوردار است، از سوی ایرانیان جهت تجربه یک سفر جذاب طرفداران زیادی دارد. همچنین قیمت‌های مناسب و محصولات عالی و باکیفیت سبب شده‌اند تا گردشگران، این کشور را به منظور سفر و خرید انتخاب نمایند. برای سفر به این کشور، داشتن ویزای مسافرتی برای تور زمینی ارمنستان، یکی از الزامات است و باید قبل از شروع سفر، نسبت به اخذ آن اقدام شود. شرایط ویزای مسافرتی ارمنستان به این صورت بوده که می‌بایست یک دوره ۱۸۰ روزه را پشت سر بگذارید.

در این دوره شما می‌توانید ۹۰ روز در خاک کشور ارمنستان حضور داشته باشید و پیش از موعد مقرر، خاک این کشور را ترک کنید. سپس می‌بایست ۹۰ روز از ترک کشور ارمنستان بگذرد و خارج از این کشور باشید تا بتوانید مجددا به ارمنستان سفر نمایید. اگر از زمان ۹۰ روزه اقامت در ارمنستان بگذرد و شما این کشور را ترک نکرده باشید، امکان جریمه، بازداشت و… وجود دارد.

اما توجه نمایید که شهروندان ایرانی که قصد سفر به ارمنستان را دارند، نیاز به ویزای توریستی نداشته و با توجه به توافقات ایجاد شده بین ایران و ارمنستان، گردشگران ایرانی می‌توانند بدون ویزای توریستی به این کشور زیبا سفر نمایند.

ویزا مسافرتی ارمنستان

ویزا کاری ارمنستان

ویزای کاری ارمنستان نیز طرفداران خاص خود را دارد که به منظور مهاجرت به ارمنستان اخذ می‌گردد و این امر از طریق کار صورت می‌پذیرد. زمانی که قصد اخذ ویزای کاری ارمنستان را دارید می‌بایست درخواست خود را برای یک کارفرمای ساکن در این کشور ارسال کرده و در صورت که پذیرش در حرفه مورد نظر، می‌توانید نسبت به اخذ ویزا اقدام نمایید. سپس این کشور برای افرادی که مایل هستند با تور زمینی ارمنستان یا به‌صورت هوایی به این کشور سفر کنند، مجوزهای لازم برای اقامت کاری را صادر خواهد کرد.

سفارت ارمنستان در تهران

ارمنستان نیز مانند بسیاری از کشورها سفارتی در ایران دارد تا بتواند ویزا و کارهای مربوط به گرشگرانی که مایل به سفر به این کشور هستند یا گردشگران ارمنی در ایران را انجام دهد. سفارت ارمنستان در شهر تهران، خیابان انقلاب، خیابان رازی، نبش خیابان استاد شهریار، پلاک ۱ قرار گرفته و در صورت لزوم می‌توان به این مکان مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام داد. ساعت کاری سفارت ارمنستان در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ است و ساعت کاری بخش امور کنسولی این مجموعه یکشنبه تا پنجشنبه از ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ و از ۱۴ تا ۱۷ خواهد بود. همچنین در صورت وجود سوال و رفع ابهام می‌توانید با شماره ۶۶۷۰۴۸۳۳ یا ۶۶۷۰۴۸۳۸ تماس حاصل کنید.

نحوه اخذ ویزای ارمنستان

برای اخذ ویزای ارمنستان نیاز است تا برخی از مدارک را به همراه داشته باشید تا بدون دردسر ویزای شما صادر شود. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند.

  • گذرنامه شما باید حداقل دارای شش ماه اعتبار باشد.
  • فرم مربوط به ویزای ارمنستان باید با اطلاعات دقیق و صحیح پر شود.
  • داشتن یک قطعه عکس در ابعاد عکس پاسپورت الزامی است.
  • باید جزئیات و برنامه سفر خود نظیر بلیط هواپیما را ارائه دهید.
  • باید مدارک مربوط برای دلیل سفر خود نظیر دعوت نامه از طرف اقوام و آشنایان را ارائه دهید.
  • می‌بایست هزینه مربوط به صدور ویزای ارمنستان پرداخت شود.

برای اخذ ویزای ارمنستان چندین روش وجود دارند که می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. دریافت ویزا به‌صورت آنلاین و اخد ویزا به‌صورت حضوری از جمله روش‌هایی هستند که مسافرانی که قصد سفر با تور زمینی ارمنستان را دارند، می‌توانند بنابر خواسته خود یکی را انتخاب کنند.

نحوه اخذ ویزای ارمنستان به‌صورت حضوری

برای دریافت ویزا به‌صورت حضوری می‌توان از دو روش اقدام کرد. روش‌های پیش‌رو هر مسافر و گردشگر بستگی به ملیت وی داشته که باید آن را در نظر گرفت. یکی از روش‌ها، اخذ ویزا در زمان ورود به ارمنستان است. در این روش، بیشتر افراد با ملیت‌های مختلف می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند. مراکزی که می‌توان به آن‌ها رجوع کرد و ویزای خود را دریافت نمود عبارتند از: باورا در استان شیراک، فرودگاه شیراک، مغری در استان سیونیک، ایستگاه راه آهن آیروم، فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس، باگراتاشن در استان تاووش، گوگاوان در استان لری.

همچنین روش دیگر دریافت ویزا از طریق مراکز مربوطه در خارج از کشور ارمنستان است. این مراکز که همان کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها هستند، در کشورهایی که با ارمنستان در صلح به سر می‌برند وجود داشته و می‌توان نسبت به اخذ ویزا اقدام کرد. از جمله کشورهایی که با ارمنستان در صلح نیستند باید به ترکیه و آذربایجان اشاره کرد. در نتیجه قبل از سفر باید به سفارت ارمنستان در ایران مراجع کرده و برای دریافت ویزا، اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه گرفتن ویزا

نحوه اخذ ویزای ارمنستان به‌صورت اینترنتی

یکی دیگر از روش‌های اخذ ویزای ارمنستان که باعث تسهیل در روند کارها شده، اقدامات آنلاین و اینترنتی است. قبل از شروع سفر و خروج از کشور باید به سایت مربوط به وزارت خارجه ارمنستان مراجعه کنید. این کار از طریق پورتال کشور ارمنستان یعنی eVisa امکان‌پذیر خواهد بود. پس از پر کردن اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نظر، می‌توانید ویزای الکترونیکی خود را دریافت نمایید. باید توجه داشته باشید که تمام اطلاعات شخصی، اطلاعات سفر، دلیل سفر و هزینه مربوط به اخذ ویزا را با دقت وارد کرده و انجام دهید تا مشکلی پیش از سفر با تور زمینی ارمنستان به وجود نیاید؛ چراکه هزینه ویزای الکترونیک قابل برگشت نیست.
 
سخن پایانی
کشور ارمنستان که در همسایگی ایران قرار داشته همواره مورد توجه گردشگران علی‌الخصوص ایرانیان بوده است. برای رفتن به ارمنستان باید ویزای این کشور را دریافت نمایید که هم به‌صورت اینترنتی و هم حضوری قابل انجام خواهد بود، تور ایروان جزو پرطرفدارترین تورها است که میتوانید برای امسال به این شهر زیبا سفر کنید. بهتر است در زمان اخذ ویزای ارمنستان به‌صورت اینترنتی دقت لازم را داشته باشد تا اطلاعات به‌صورت دقیق ثبت شوند. همچنین در زمان اخذ ویزا به‌صورت حضوری علاوه‌بر مراجعه به سفارتخانه ارمنستان در دیگر کشورها، می‌توان در مراکز مربوط به توزیع ویزا، ویزای خود را در کشور ارمنستان دریافت نمایید. توجه داشته باشید که قبل از رزرو تور زمینی ارمنستان و تور لحظه آخر، اقدامات لازم برای اخذ ویزا را انجام دهید و مدارک مورد نیاز خود نظیر عکس پاسپورتی و… را فراهم کنید. همچنین برای سفر به ارمنستان پول این کشور را همراه خود داشته باشید و اطلاعات کامل درمورد واحد پول ارمنستان را دنبال کنید تا به هیچ مشکلی برخورد نکنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx