بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول چه موقعیست؟

dell ghatar.com ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ دیدگاه ۲۴

درست است که سفر به استانبول در تمام فصول برای مسافران و توریست‌ها جذاب است، اما فصل تابستان چیز دیگری است. البته فصل بهار را هم میتوان به عنوان بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول معرفی کرد. فرصت خوبی برای خرید، گشت‌وگذار در خیابان‌های زیبای استانبول و آب‌تنی در سواحل زیبای این شهر.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

استانبول زیباترین شهر ترکیه که به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد در بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته، هر ساله پذیرای توریست‌های زیادی از سراسر کشورهای جهان است. خیلی از افراد بدون در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی به این شهر زیبا سفر می‌کنند، اما برای برخی از افراد شرایط آب‌وهوایی، هزینه‌های سفر، شلوغی و خلوتی استانبول مهم است.

برای همین می‌خواهند بدانند که بهترین زمان سفر به استانبول چه فصلی است ؟

اگر بخواهیم از نظر آب و هوا به این قضیه نگاه کنیم، باید فصل تابستان را به‌عنوان بهترین زمان برای سفر به استانبول انتخاب کنیم. چراکه هم آب و هوا گرم و خوب است و هم امکان استفاده از تفریحات ساحلی و آب‌تنی کردن در دریا وجود دارد.

اگر بخواهیم فصل‌های کم گردشگر استانبول را انتخاب کنیم، باید بگوییم که حتی در زمستان هم تعداد توریست‌های استانبول زیاد است. چراکه به خاطر جشن‌های کریسمس، برگزاری فستیوال‌های مختلف همچنین تخفیف‌هایی که فروشگاه‌های معتبر به مناسبت کریسمس در نظر می‌گیرند، استانبول شلوغ‌تر می‌شود، اما افرادی که قصدشان از سفر به استانبول لذت بردن از آب‌وهوای مطبوع مدیترانه‌ای باشد، فصل زمستان را انتخاب نمی‌کنند. چراکه آب‌وهوای استانبول واقعاً سرد و بارش برف زیاد است.

اوایل فصل بهار هم به خاطر اینکه هنوز سرمای زمستان جای خود را به گرمای فصل بهار نداده، کمتر کسی پیدا می‌شود که به استانبول سفر کند، اما در نیمه اردیبهشت ماه سیل عظیم مسافران به سمت ترکیه و به‌خصوص شهر زیبای استانبول سرازیر می‌شود.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول

خرید ارزان بلیط هواپیما استانبول

برای خرید ارزان بلیط هواپیما استانبول می توانید از طریق سایت‌های فروش بلیط هواپیما اقدام کنید و خرید ارزان‌تری داشته باشید. با توجه به اینکه سایت‌های بلیط فروش بلیط هواپیما نسبت به آژانس‌های هواپیمایی قیمت‌های منصفانه‌تری را برای بلیط‌ها در نظر می‌گیرند، خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول نیز بستگی به شرایط آب‌وهوایی، برنامه‌ریزی سفر شما، های سیزن و لوسیزن دارد؛ بنابراین اگر به فکر خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت هستید از طریق سایت‌های معتبر داخلی برای خرید بلیط هواپیما خارجی اقدام کنید. البته اگر به فکر خرید بلیط ارزان قیمت هستید، بهتر است در زمان‌هایی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، برای خرید بلیط اقدام نمایید.

تعطیلات آخر هفته هرگز!

اگر قصد شما این است که یک سفر مقرون به صرفه داشته باشید و می‌خواهید بلیط ارزان قیمت پیدا کنید، بهتر است خرید بلیط در تعطیلات آخر هفته را فراموش کنید. بهترین موقع برای خرید بلیط‌های ارزان، روزهای وسط هفته یعنی از دوشنبه تا جمعه است. البته به خاطر اینکه تعطیلات آخر هفته در استانبول از جمعه تا یکشنبه است، بنابراین برای خرید بلیط به این نکته توجه داشته باشید و اگر قصد خرید بلیط را دارید حتماً در این روزها اقدام کنید.

خرید بلیط در تعطیلات ممنوع!

برای خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان قیمت به مقصد استانبول، بهتر است روزهای تعطیل در استانبول بلیط تهیه نکنید. روزهای تعطیل در این شهر مربوط به تعطیلات رسمی مانند کریسمس می‌شود. اعیاد مذهبی مانند عید قربان و عید فطر هم در ترکیه جزو تعطیلات رسمی هستند. البته علاوه بر تعطیلات رسمی در ترکیه، بهتر است به تعطیلات رسمی در کشور خودمان هم توجه کنید. به‌عنوان مثال در تعطیلات نوروز که بسیاری از هم وطنانمان تصمیم به سفرهای خارجی می‌گیرند و به استانبول سفر می‌کنند، باعث بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما می‌شود؛ بنابراین اگر برای سفرتان تاریخ مشخصی را مد نظر ندارید و محدودیتی برای تغییر پرواز ندارید، بهتر است در روزهای غیر تعطیل بلیط هواپیما تهیه کنید.

پروازهای اول صبح را انتخاب نکنید!

معمولاً قیمت بلیط پروازهایی که در ابتدای صبح انجام می‌شوند، نسبت به پروازهای نیمه شب گران‌تر است؛ بنابراین اگر به فکر خرید بلیط ارزان قیمت هستید، حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید و پرواز هایی را انتخاب کنید که در ساعات پایانی روز و نیمه شب انجام می‌شوند. بابت اینکه ممکن است شب به فرودگاه استانبول برسید هم نگرانی نداشته باشید؛ زیرا فرودگاه‌های استانبول دارای امکانات پیشرفته هستند و شما هر زمان که به مقصد برسید به‌راحتی می‌توانید از طریق وسایل نقلیه و تاکسی به محل اقامت و هتلتان بروید.

نکاتی که برای خرید بلیط هواپیما استانبول باید به آن ها توجه کنید!

درست است که زمان خرید بلیط هواپیما روی قیمت آن تأثیر دارد، اما عوامل دیگری هم هستند که اگر به آن ها توجه کنید سفر کم هزینه‌تری را خواهید داشت. از جمله این نکات می‌توان موارد زیر را برشمرد.

به نوع بلیط توجه کنید

قیمت بلیط های سیستمی با بلیط‌های چارتری و لحظه آخری متفاوت است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما استانبول را دارید، می‌توانید از طریق ایرلاین‌های داخلی مانند وب سایت پته pateh.com و همچنین ایرلاین‌های کشور ترکیه مانند turkishairlines.com اقدام به خرید بلیط نمایید، اما توجه کنید که قیمت بلیط‌های سیستمی از بلیط‌های چارتری گران‌تر است. به همین خاطر اگر بتوانید صبر کنید و در زمانی که بلیط‌های چارتری با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شوند، اقدام به خرید بلیط نمایید، می توانید در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که امکان استرداد بلیط‌های چارتری معمولاً وجود ندارد و قیمت خرید بلیط برای افراد بزرگ‌سال و کودکان یکسان است.

بلیط هواپیما را آنلاین تهیه کنید

خرید آنلاین بلیط هواپیما از طریق سایت‌های فروش بلیط نسبت به آژانس‌های مسافرتی مقرون به صرفه‌تر است. چراکه سایت‌های فروش به دلیل روابط گسترده‌ای که دارند، بلیط تمام ایرلاین‌ها را به فروش می‌رسانند و شما می‌توانید با یک جستجوی ساده مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما را تهیه کنید.
 
سخن پایانی
اگر به فکر خرید بلیط هواپیما استانبول با بهترین قیمت هستید، سعی کنید در روزهای وسط هفته، ایام غیر تعطیل، فصل‌های کم گردشگر و از طریق سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما، این کار را انجام دهید. هنگام خرید بلیط دقت کنید بلیط‌های چارتری و لحظه آخری را انتخاب کنید که دارای قیمت‌های ارزان‌تری هستند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx