مشاهده یک حیوان بسیار نادر در جنگل‌های رویان مازندران +عکس

achar ghatar.com ۲۴ آبان ۱۴۰۲ دیدگاه ۳۹۷

مهر عطاء الله کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به انتشار ویدئویی توسط اهالی بومی مبنی بر مشاهده گونه نادر خرس سفید در استان گفت: این فیلم توسط منابع مردمی در فضای مجازی منتشر شده است و درحال بررسی آن هستیم. هرچند در تصاویر منتشره گونه خرس به درستی و وضوع مشخص نبود اما محیط بانان در حال بررسی آن هستند.

مشاهده گونه خرس سفید در جنگل‌های منطقه رویان استان مازندران گزارش شده است.مازندران زیستگاه‌ها جانوران و پرندگان نادری است که در قسمت‌های مختلف استان زیست می‌کنند.

خرس سفید در جنگلهای مازندران

ایرنا در این باره نوشته: انتشار فیلم کوتاهی با عنوان «پرسه ۲ خرس قطبی و سفید رنگ در منطقه آب پری در جنگل های غرب مازندران» سوژه داغ و جدید این روزهای فضای مجازی استان و کشور است که در شبکه‌های اجتماعی با شگفتی و اظهارنظرهای کاربران دست به دست می شود، اما واقعیت ماجرا چیست؟

رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران: در ایران ۲ نوع خرس قهوه ای و سیاه زیست می کنند که از این ۲ نوع، خرس قهوه ای از غرب تا شرق جنگل های استان در مناطق جنگلی و ارتفاعات حضور دارند.

به جز خرس قهوه ای گونه دیگری از خرس در مازندران وجود ندارد. خرس های سفیدی که برخی از مردم در جنگل های مازندران دیدند به احتمال سفیدی موی آن براثر کهنسالی شان است.

  مرداب دیوک | یکی از مرداب های اعجاب انگیز شمال ایران و مازندران

با توجه به اینکه تاکنون خرس مبتلا به بیماری پوستی در جنگل های مازندران دیده نشده است، شاید خرس های سفید دیده شده در جنگل ها موارد نادر مبتلا به این وضعیت باشند.

به گفته وی تنها خرس سفید، خرس های قطبی هستند که محل سکونت و زندگی آنها مناطق سردسیر قطب است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: چندثانیه

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx