تعداد زیادی از درختان چنار سعدآباد قطع شدند! +تصاویر

afra ghatar.com ۲۵ آبان ۱۴۰۲ دیدگاه ۱۶۶

دیروز در مجموعه سعدآباد تعداد زیادی از درختان قطع شد.درختانی که به نظر زنده و سرسبز بودند. مدیریت مجموعه سعدآباد برای اقناع افکار عمومی دلایل و چرایی این اتفاق را توضیح دهد.

چندی پیش قطع درختان در خیابان ایتالیا خبرساز شد .هرچند بعدتر شهرداری این اتهام را رد کرد و اعلام کرد آنها را تنها سربری کرده اما به گفته شهروندان درخت زنده و سبز بود و هیچ دلیلی نداشت که قطع شود و حالا طبق اخباری که به سلامت نیوز رسیده دیروز در مجموعه سعدآباد درختان قطع شده و همانطور که در تصاویر میبینید تعداد این درختان کم هم نبوده است.

قطع درختان سعدآباد

مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد ، با مساحتی بیش از ۱۱۰ هکتار در شمال شهر تهران دارای چند هکتار جنگل طبیعی، قنات‌، باغ‌، گلخانه‌ و خیابان و… است.

مجازات از بین بردن درختان در قوانین، مجازات نسبتاً سنگینی است. گاها علاوه بر جریمه، زندان را هم برای قطع درخت پیش بینی شده . براساس این قانون، برای جلوگیری از قطع بی رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، باغات و …در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوط ممنوع است.

  عکس/قطع شبانه درختان این خیابان قدیمی در تهران

درختان سطح شهر اگر مالک خصوصی نداشته باشند، متعلق به عموم مردم هستند و مدیریت شهری به نمایندگی از عموم مردم می‌تواند در صورتی که کسی این درختان را از بین ببرد، مدعی او شود.در اینجا شورای شهر میتواند وارد شده و دلیل اصلی قطع این درختان را بپرسد.

حالا مدیریت این مجموعه باید برای اقناع افکار عمومی دلایل قطع این تعداد زیاد درختان اعلام کند.واقعا چه کسی میتواند دستور قطع درختان سعدآباد را داده باشد؟

قطع درختان کاخ سعدآباد

قطع درختان مجموعه سعدآباد

قطع درختان چنار سعدآباد

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: سلامت نیوز

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx