با این راه مجانی و تضمینی، دیگر ماشینتان بوی سیگار نمی‌دهد!!!

dell ghatar.com ۰۷ آذر ۱۴۰۲ دیدگاه ۴۳

در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم تا چگونه به وسیله‌ی قهوه یا حتی تفاله آن، بوی سیگار را در سریع‌ترین زمان ممکن از ماشین خود حذف کنید!!!

با این راه مجانی که دیگر ماشینتان بوی سیگار نمیدهد

یکی از معضلاتی که معمولا افراد سیگاری با آن درگیر هستند، بوی بد سیگار است. در محیط‌های بسته مانند ماشین، حتی اگر شیشه‌ها تا انتها نیز باز باشند، بوی سیگار داخل ماشین مانده و این امر می‌تواند آزار دهنده باشد. اگر شما نیز قصد دارید تا بوی بد سیگار را از ماشین خود حذف کنید، همین حالا به سراغ خرید قهوه بروید.

دانه‌های قهوه نه تنها نوشیدنی‌های لذیذی را به ما هدیه می‌دهند، بلکه کاربردهای بسیار فراوانی دارند. یکی از کاربردهای این دانه‌ها از بین بردن بوهای بد محیط، به خصوص بوی سیگار است. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می‌توانید به وسیله‌ی این دانه‌ها بوی سیگار را از ماشین خود حذف کنید.

راه مجانی از بین بردن بوی سیگار

چرا باید از قهوه استفاده کنیم؟

دانه‌های قهوه بوی بسیار قدرتمندی دارند. این دانه‌ها به راحتی می‌توانند بر دیگر بوهای محیط غالب شده و از به مشام رسیدن آن‌ها جلوگیری کنند. البته لازم به ذکر است که قهوه‌ی سبز بوی چندانی نداشته و رایحه‌ی قهوه هنگامی از قدرت بالایی برخوردار است که برشته شده باشد. این ویژگی سبب شده است تا صنعت قهوه تنها به خرید قهوه ساز محدود نشده و این دانه‌ها کاربردهای مختلفی در مواد خوشبو کننده، عطرها و… نیز داشته باشند.

جالب است بدانید که نه تنها در مورد طعم قهوه، بلکه در مورد طعم تمامی مواد غذایی، ۸۰ درصد مزه‌ای که احساس می‌کنید به دلیل بوی آن است؛ چرا که ۸۰ درصد حسگرهایی که وظیفه‌ی چشایی را بر عهده دارند در بینی واقع شده و تنها ۲۰ درصد آن‌ها بر روی زبان هستند.

ریشه‌ی رایحه‌ی قهوه به ترکیبات شیمیایی آن باز می‌گردد. قهوه از کربوهیدرات، اسید و پروتئین‌های مختلفی تشکیل شده است و هنگامی که این مواد داغ می‌شوند (برشته شدن قهوه) تبدیل به ترکیباتی لطیف شده و به نوعی مانند الکل و بنزین، فرار می‌شوند.

به همین دلیل است که اگر حتی مقدار کمی از قهوه‌ی برشته شده در محیط وجود داشته باشد، به سرعت بوی خود را بر باقی بوها غالب کرده و آن‌ها را از بین می‌برد.

نحوه از بین بردن بوی سیگار

نحوه‌ی از بین بردن بوی سیگار ماشین به وسیله‌ی قهوه

دفعه‌ی بعد که قصد خرید قهوه را داشتید، مقداری قهوه‌ی روبوستای پودر شده نیز تهیه کنید. به این خاطر قهوه‌ی روبوستا را پیشنهاد می‌کنیم که قیمت ارزان‌تری نسبت به عربیکا داشته و از شدت رایحه‌ی خوبی نیز برخوردار است.

دو الی سه قاشق از این قهوه را داخل یک فنجان ریخته، فنجان را داخل ماشین قرار داده و تمامی شیشه‌ها را ببندید. صبح روز بعد حتی ذره‌ای بوی سیگار نیز از داخل ماشین احساس نخواهید کرد.

اگر دوست دارید تا به هیچ عنوان و در هیچ موقعیتی بوی سیگار داخل ماشین شما ماندگار نشود، پیشنهاد می‌کنیم که مقداری از پودر قهوه را داخل دست‌مال کاغذی ریخته، آن را بپوشانید و در دو نقطه از ماشین خود قرار دهید. برای مثال یک دستمال را زیر صندلی راننده و یک دستمال را زیر صندلی شاگرد بگذارید. این کار سبب خواهد شد تا عملیات حذف بوی سیگار، دائما در حال اجرا باشد.

پس از مدتی اگر احساس کردید که مجددا بوی سیگار داخل ماشین ماندگار می‌شود، وقت آن رسیده است که دستمال‌ها را تعویض کرده و از پودرهای جدید استفاده کنید.

تفاله‌ی قهوه نیز قابل قبول است

اگر نسبت به خرید قهوه ساز اقدام کرده‌اید، به جای این که از پودر قهوه استفاده کنید، می‌توانید تفاله‌ی آن را مورد استفاده قرار دهید. این کار بسیار به صرفه‌تر می‌باشد و عملا مجانی انجام خواهد شد.

در بسیاری از کافه‌ها نیز برای این که زیرسیگاری‌ها از خود بوی بدی ساطع نکنند، کف آن‌ها را با تفاله‌ی قهوه پوشش می‌دهند.

تفاوتی ندارد که قهوه ساز دلونگی داشته باشید یا از یکی از مدل‌های برند مباشی استفاده کنید. می‌توانید هر روز صبح پس از این که قهوه‌ی خود را میل کردید، تفاله‌ی قهوه را در یک ظرف یا در میان دو الی سه لایه دستمال گذاشته و در ماشین قرار دهید.

با این که شدت بوی تفاله کمتر از پودر قهوه است، اما همانطور که گفته شد در این صورت نیای به خرید قهوه مجدد نخواهید داشت.

تاثیر نوع رست قهوه بر روی بوی سیگار

تاثیر نوع رست قهوه در حذف بوی سیگار

رست قهوه به معنای برشته کردن آن می‌باشد. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم دانه‌های سبز قهوه بوی چندانی نداشته و رایحه‌ی اصلی هنگامی ایجاد می‌شود که قهوه رست شده باشد.

رست قهوه انواع مختلفی دارد. قطعا اگر تا به حال به سراغ خرید قهوه رفته باشید، با عباراتی مانند لایت، مدیوم و دارک مواجه شده‌اید. تفاوتی ندارد که توسط قهوه ساز دلونگی یا هر برند قهوه‌ساز دیگری نوشیدنی خود را تهیه کرده باشید. در هر صورت بخش قابل توجهی از طعم و رایحه‌ی قهوه، مرتبط با نوع رست آن است.

رست قهوه به سه دسته‌ی اصلی لایت، مدیوم و دارک تقسیم‌بندی می‌شود. برای رست دارک به دمایی بین ۲۳۹ تا ۲۴۶ درجه‌ی سانتی‌گراد نیاز خواهید داشت. این دما سبب می‌شود تا دانه‌ها تقریبا سیاه شده و حالت سوخته به خود بگیرند. برای این که این دما را بهتر درک کنید، باید بگوییم که برای انجام این رست باید یکسری نکات ایمنی رعایت شود. چرا که هنگام خارج شدن دانه‌ها از دستگاه رستر به دلیل ورود اکسیژن و دمای بالایی که دانه‌ها دارند، احتمال انفجار وجود خواهد داشت.

دانه‌هایی که رست دارک دارند، از شدت رایحه‌ی بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل اگر قصد دارید تا سریعتر و بهتر بوی سیگار را از ماشین خود حذف کنید، پیشنهاد می‌کنیم از پودر قهوه‌ی دارک استفاده کنید.

همچنین اگر به نوشیدن قهوه‌ی دارک علاقه دارید و می‌خواهید نسبت به خرید قهوه ساز اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا با تهیه‌ی قهوه ساز دلونگی، نوشیدنی‌ای دارک و لذیذ را برای خود آماده کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا با ارائه‌ی نکاتی کلیدی، شما را در حذف بوی سیگار ماشین به وسیله‌ی قهوه کمک کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx