انتقال پول به ایران از طریق بیت کوین

dell ghatar.com ۱۲ دی ۱۴۰۲ دیدگاه ۱۶

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که برای انتقال پول به دوستان و آشنایان خود در ایران با مشکل مواجه هستید، این مطلب مخصوص شماست. 

انتقال پول به ایران از طریق بیت کوین

امروزه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایالات متحده روی ایران، نقل و انتقالات مالی با سختی‌های بسیاری همراه است. اما خوشبختانه، بیت کوین و تتر و سایر ارزهای دیجیتال این مشکل را رفع کرده‌اند. ما در این مطلب، راحت‌ترین راه انتقال پول به ایران از طریق بیت کوین را آموزش می‌دهیم.

مزیت انتقال پول به ایران از طریق بیت کوین نسبت به حواله‌های ارزی

پیش از پرداختن به مبحث اصلی، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که انتقال پول به ایران از طریق ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین چه مزیتی نسبت به روش‌های سنتی نظیر حواله‌های ارزی دارد؟

بین‌المللی و غیر تحریم

اول از همه اینکه برخلاف پول‌های سنتی نظیر ریال و دلار که مختص یک کشور هستند، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به‌خاطر استفاده از فناوری بلاک چین، بین‌المللی محسوب شده و هیچ کشور و نهاد متمرکزی آن‌ها را کنترل نمی‌کند. به همین خاطر، شما می‌توانید از هر جای دنیا پول خود را به‌صورت بیت کوین به ایران و سایر کشورها انتقال داده و حتی اگر فرزندی دارید که در خارج از ایران زندگی می‌کند، می‌توانید به‌جای حواله ارزی که به‌خاطر تحریم‌ها با مشکلات زیادی همراه است، از بیت کوین برای تامین مالی او استفاده کنید.

سرعت بالا

هنگام انتقال به روش‌های سنتی، باید چند روز کاری منتظر بمانید تا پول به حساب گیرنده بنشیند. اما به‌خاطر استفاده رمز ارزها از فناوری بلاک چین، تراکنش‌ها در آنِ واحد انجام شده و طی چند دقیقه می‌توان پول را به‌صورت بیت کوین از خارج از کشور به ایران و بالعکس انتقال داد.

هزینه پایین

مورد بعدی مسئله هزینه است. بانک‌ها و صرافی‌ها برای حواله‌های ارزی عموما کارمزد بالایی دریافت می‌کنند، اما انجام تراکنش روی اکثر بلاک چین‌ها کارمزد پایینی دارد.
البته اخیرا به دلیل افزایش استفاده از شبکه بیت کوین کارمزد تراکنش‌های آن نیز کمی بالا رفته و به حدود چند دلار رسیده است، اما باز هم در مقایسه با حواله‌های سنتی مقدار بسیار پایین‌تری محسوب می‌شود و از طرفی، فرقی نمی‌کند شما تراکنشی به ارزش ۱ دلار، هزار دلار یا ۱ میلیون دلار برای انتقال پول به صورت بیت کوین به ایران انجام دهید، در هر صورت کارمزد پایین است و با افزایش مقدار رمز ارز انتقالی افزایش نمی‌یابد.

آموزش روش انتقال بیت کوین به ایران

حالا که با مزایای انتقال پول به ایران از طریق بیت کوین آشنا شدید، نوبت به یادگیری روش انجام کار رسیده است.

۱. ثبت نام در صرافی و خرید بیت کوین

اگر در حال حاضر در کیف پول شخصی یا والت صرافی، بیت کوین دارید، به مرحله ۲ بروید. در این قسمت فرض می‌کنیم شما هنوز بیت کوینی برای ارسال به ایران خریداری نکرده‌اید. برای خرید بیت کوین باید ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید. امروزه صرافی‌های رمز ارزی بین‌المللی زیادی وارد بازار شده‌اند که محبوب‌ترین آن‌ها، بایننس (Binance) است. البته بایننس در حال حاضر به برخی از کشورهای تحت تحریم آمریکا خدمات نمی‌دهد، بنابراین پیش از ثبت نام، کشورهای پشتیبانی‌شده در آن را از آدرس binance.com/en/country-region-selector مطالعه کنید.
علاوه بر این، به‌خاطر حساسیت‌های زیاد، انتقال مستقیم بیت کوین و دیگر رمز ارزها از حساب یک صرافی خارجی مانند بایننس به حساب یک صرافی ایرانی ریسک دارد. برای رفع این مانع می‌توان دو کار را انجام داد:

  1. استفاده از صرافی‌های که با ایران مشکل ندارند: مثلا ال بانک (LBank) جزو آن دسته از صرافی‌های خارجی است که با کاربران ایرانی مشکل ندارد و انتقال مستقیم بیت کوین از آن به حساب یک صرافی ایرانی عموما دردسرزا نیست. البته این روش باز هم ریسک خود را دارد. بنابراین بهتر است از روش بعدی استفاده کنید.
  2. انتقال از صرافی به کیف پول شخصی در ایران: برای جلوگیری از بروز مشکل قبل، بهتر است حتی اگر از صرافی بایننس استفاده می‌کنید، بیت کوین را به کیف پول شخصی فردی که در ایران زندگی می‌کند واریز کنید نه مستقیما حساب وی در یک صرافی. این کار با وجودی که یک مرحله پرداخت کارمزد برای انتقال بیت کوین به صرافی ایرانی و فروش آن را برای فرد ساکن ایران در پی دارد، اما روش امن‌تری محسوب می‌شود.

حال تصمیم‌تان هرچه که بود، در صرافی مورد نظر خود ثبت نام کرده وخرید بیت کوین خود را انجام دهید.

۲. ارسال بیت کوین به کیف پول شخصی یا حساب صرافی

حالا می‌توانید بیت کوین خریداری شده را مستقیما به حساب صرافی فرد گیرنده در ایران یا کیف پول شخصی وی منتقل کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله شما از هر روشی استفاده کنید، ملزم به پرداخت کارمزد تراکنش شبکه بیت کوین هستید که هیچ ارتباطی به صرافی مبدا و مقصد و کیف پول‌های رمز ارزی ندارد و به ماینرهای بیت کوین پرداخت می‌شود.

انتقال به حساب صرافی

برای این کار، فرد گیرنده باید آدرس کیف پول بیت کوین خود در یک صرافی ایرانی را به شما بدهد. از بین صرافی‌های ایرانی، می‌توان بیت۲۴ را معرفی کرد. بنابراین کافی است فرد ساکن ایران وارد وبسایت این صرافی به آدرس bit24.cash شده و یک حساب کاربری برای خود بسازد. در ادامه، با کلیک روی آیکن پروفایل و انتخاب گزینه «واریز ارز دیجیتال و تومان»، باید تب «ارز دیجیتال» را انتخاب کند. سپس از بین ارزهای پشتیبانی‌شده در بیت ۲۴، کافی است بیت کوین را انتخاب نماید.

ثبت نام در صرافی و خرید بیت کوین

در صفحه بعد، با انتخاب شبکه بیت کوین، آدرس کیف پول بیت کوین گیرنده در صرافی بیت۲۴ نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید از صرافی یا کیف پول شخصی خود، به آن بیت کوین واریز نمایید و فرد ساکن در ایران آن را در حساب صرافی خود دریافت کند.

انتقال به حساب صرافی

انتقال به کیف پول شخصی

برای انتقال بیت کوین به کیف پول شخصی فرد گیرنده در ایران نیز باید آدرس بیت کوین وی را از او بگیرید. اگر وی هنوز والت شخصی ندارد، از او بخواهید نرم افزار آن را نصب کند. امروزه کیف پول‌های شخصی رایگان مختلفی نظیر تراست والت (Trust Wallet) به بازار عرضه شده‌اند. پس از نصب و راه‌اندازی، کافی است وی روی آیکن بیت کوین ضربه بزند. با انتخاب گزینه “Receive”، آدرس والت بیت کوین وی در کیف پول تراست والت نمایش داده می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید برای او بیت کوین ارسال کنید.
البته اگر وی قصد فروش این بیت کوین‌ها و دریافت مقدار معادل تومانی آن‌ها را داشته باشد، باید آن‌ها را مجددا به حساب یک صرافی ایرانی مانند بیت ۲۴ که در بخش قبل توضیح دادیم، منتقل کند. در این مرحله وی نیازمند پرداخت کارمزد انجام تراکنش روی بلاک چین است.
منبع: رسانه شمانیوز

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx