سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی

dell ghatar.com ۲۷ دی ۱۴۰۲ دیدگاه ۶۰

ظاهرا در محل کارش روی صندلی مشکی همیشگی نشسته بود. اما انگار فکرش در جزیره هرمز و بندرعباس سیر می‌کرد. خسته بود و نیاز به یک مسافرت چند روزه داشت.

خیلی‌ها اعتقاد به این دارند که سفر غذای روح است. روحش بسیار گرسنه و تشنه بود. بدون هیچ فکر اضافه‌ای گوشی همراهش را برداشت وبا دوستش تماس گرفت. پیشنهاد یک سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی را به رفیق دوران خوب و بد زندگی‌اش داد. دوست شفیقش با خوشحالی قبول کرد که همراه سفرش باشد.

سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی

ظاهرا در محل کارش روی صندلی مشکی همیشگی نشسته بود. اما انگار فکرش در جزیره هرمز و بندرعباس سیر می‌کرد. خسته بود و نیاز به یک مسافرت چند روزه داشت. خیلی‌ها اعتقاد به این دارند که سفر غذای روح است. روحش بسیار گرسنه و تشنه بود. بدون هیچ فکر اضافه‌ای گوشی همراهش را برداشت وبا دوستش تماس گرفت. پیشنهاد یک سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی را به رفیق دوران خوب و بد زندگی‌اش داد. دوست شفیقش با خوشحالی قبول کرد که همراه سفرش باشد.

جواب مثبت دوستش باعث شد به فکر جایی برای اسکان در بندرعباس که اولین مقصد آن‌ها بود، باشد.

اجاره سوئیت در جنوب، اجاره روزانه خانه، رزرو اقامتگاه بوم گردی، رزو هتل و… گزینه‌های خوبی برای ۲ شب ماندن در بندرعباس بودند. در گوگل و پلتفرم‌های رزرو آنلاین اقامتگاه جستجو کرد و از بین گزینه‌های موجود اجاره روزانه خانه در بندرعباس به نظرش مناسب‌تر آمد. چرا که تعداد خانه‌های قابل اجاره در مرکز شهر بیشتر بود. به همین دلیل هزینه‌اش نیز نسبت به بقیه گزینه‌ها به صرفه‌تر بود.

صبح روز بعد با یک کوله، سوار ماشین دمدمی مزاجش شد. شک داشت که آیا با این ماشین می‌توانست به بندرعباس، جزیره هرمز، کیش، قشم و… برسد یا نه. با این حال چاره دیگری نداشت. سر راه دوستش را نیز سوار کرد. هر دو با هم پیش به سوی شهرهای جنوبی راه افتادند.

بندرعباس، قلب هرمزگان

سفر به جنوب با ماشین شخصی

دو دوست سفر هیجان انگیز خود را به مقصد بندرعباس شروع کردند. خیلی راحت و از روی نقشه، بهترین و کوتاه‌ترین راه برای سفر به بندرعباس از شهر خودشان را پیدا کردند. بندرعباس نیز همانند دیگر شهرهای جنوبی، آب و هوایی گرم  و شرجی داشت. اما گرما خیلی هم اذیت نمی‌کرد. چون شهر خودشان نیز آب و هوایی گرم داشت. پس به این هوا عادت کرده بودند. قبل از رفتن به خانه‌مبله‌ای که اجاره کرده بودند، ترجیح دادند در یک رستوران محلی غذایی بخوردند.

بعد از کمی استراحت در خانه به مکان‌های دیدنی بندرعباس از جمله جنگل‌های کوهشاه، بوستان ساحلی سورو، تفرجگاه کوهستانی پنجه علی و… رفتند. البته این گردش ۲ روز زمان برد. هرچند نتوانستند به صورت کامل از مکان‌های گردشگری این شهر زیبا و توریستی استفاده کنند. زیرا که سفر ادامه داشت.

رزرو اقامتگاه بوم گردی در هرمز، جزیره سرخ جنوب

بعد از شهر بندرعباس، نوبت به جزیره هرمز شگفت انگیز رسید. برای رفتن به جزیره هرمز حدودا ۳۰ دقیقه تا اسکله شهید حقانی زمان برد. ماشین خود را در پارکینگی پارک کردند. بعد از طریق قایق‌های تندروی اسکله شهید حقانی، خود را به جزیره هرمز رساندند. بلیت این قایق‌ها گران نبودند، پس بالطبع نگران هزینه آن‌ها نبودند. خاک‌های سرخ و رنگارنگ جزیره هرمز مانع از برگشتن مسافران خسته به بندرعباس شد. از این رو، به دنبال اجاره سوئیت و یا رزرو هتل در جزیره هرمز گشتند. سرانجام با مشورت هم، با اجاره اقامتگاه بومگردی در هرمز از طریق سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه، موافقت کردند و شب را در اقامتگاه زیبایی که رو به خلیج فارس بود سپری کردند.

صبح زود به الهه نمک و دره رنگین کمان رفتند. دست آخر هم با خداحافظی از ساحل سرخ به اسکله شهید حقانی بازگشتند تا سفر رویایی خود را با ماشین شخصی ادامه دهند.

قشم، جزیره‌ی بازارهای آزاد

سفر و اقامت در جنوب

زمانی برای از دست دادن نداشتند. به همین خاطر تا سوار ماشین خود شدند به سمت جزیره قشم حرکت کردند. این فاصله، ۱۱۵ کیلومتر بود و حدود ۱ ساعت زمان برد. قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران است و از طریق بازارهای آزاد و تجاری و همچنین ساحل‌ها و طبیعت بکر خود، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. دره چاه کوه، ژئوپارک، گنبد نمکی از جمله جاذبه‌های گردشگری قشم هستند.

قشم همانند همیشه، شلوغ و پر از مسافران داخلی و توریست بود. رزرو هتل و یا اجاره اقامتگاه بوم گردی در قشم به نظر کار آسانی نبود. اما بعد از کلی جستجو در سایت‌های رزرو آنلاین اقامتگاه، بالاخره توانستند یک اقامتگاه بوم گردی پیدا کنند که باب میل هر دوی آن‌ها باشد. چون منتظر شب بودند تا به دره ستارگان بروند و زیبایی آرامش دهنده آسمان را به تماشا بنشینند، ترجیح دادند یک ساعتی بخوابند تا خستگی ناشی از راه برطرف شود.

کیش، بهشت خلیج فارس

روزی دیگر آغاز شد و مسافران با طی کردن ۳۰۴ کیلومتر در حدود ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه، از جزیره قشم به کیش رسیدند. این جزیره سالانه حدود ۱۲ میلیون گردشگر را در خود جای می‌دهد. کیش مقاصد گردشگری زیادی برای توریست‌ها جهت دلچسب‌تر کردن سفرشان دارد. از جمله شهر باستانی حریره، تله کابین میکامال و پارک آبی اوشن که هرگز نباید در سفر به کیش از دست داد.

بوشهر، دریایی‌ترین شهر جهان

سفر به جزیره هرمز با ماشین

سفر به قدری جذاب و شیرین بود که دوستان ترجیح دادند با ۶ ساعت رانندگی و طی کردن مسافتی حدود ۵۶۰ کیلومتری، به چهارمین شهر پر جمعیت ایران یعنی بوشهر برسند. شهری که به مردمان خونگرم و شیرین زبان در دنیا مشهور است.مسافرین به بوستان مرجان رفتند. علاوه بر آن، از قلعه هلندی نیز که از اماکن توریستی بوشهر دوست داشتنی است، دیدن کردند.

دل کندن از دریایی‌ترین شهر جهان سخت بود. دو دوست نیز بسیار خسته از گردش و پیاده روی بودند. شب را در یک اقامتگاه بوم گردی در بوشهر ماندند.  چنان خسته بودند که تا صبح مثل یک مرده روی تخت افتادند. چنانچه حتی صدای آواز و موسیقی بلندی که از بیرون می‌آمد را نشنیدند.

ایستگاه آخر سفر

در ساحل صدفی بوشهر نشسته و به مرور سفر خود پرداختند. سفری که از حوالی جزیره هرمز و بندرعباس شروع شد و به بوشهر رسید. منظره‌های طبیعی که دیده بودند و با دوربین گوشی لحظه به لحظه آن را ثبت کرده بودند. سفر به شهرهای جنوبی همیشه سفری شگفت انگیز و به یاد ماندنی می‌شود.

5 1 رای
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx