ایده جدید آرایشگران زن خدامحور! +عکس

noora ghatar.com ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ دیدگاه ۲۵۰

گروه آرایشگران صیانه از حدود ۲۵۰ بانوی آرایشگر خدامحور تشکیل شده که حالا دو ماه می‌شود تلاش می‌کنند سبک آرایشگری متناسب با جامعه اسلامی را ترویج دهند.

صحبت از جمعی از بانوان آرایشگر کشورمان است که در مشهد، تهران، قم، اصفهان و یزد، تلاش می‌کند سبک آرایشگری متناسب با جامعه اسلامی را ترویج دهد و سوغات جامعه غرب را بی‌چون و چرا نپذیرد. بانوانی که گروه آرایشگران «صیانه» را تشکیل داده‌اند.

گروه آرایشگران خدامحور

کاشت ناخن نه! برای برداشتن رایگان ناخن، روی ما حساب کنید

آرایشگرند اما نه دست به کاشت مژه می‌برند، نه برای مشتری ناخن می‌کارند و نه تتو زدن را قبول می‌کنند. دور خدمات نامتعارف مغایر با احکام اسلام را خط کشیده‌اند و قید سودهای هنگفت‌ آن را زده‌اند تا رضایت خدا را در الویت بگذارند.

این گروه برداشتن کاشت ناخن را به صورت رایگان انجام می‌دهد. اعضای صیانه تلاش کرده‌اند مشتریان کاشت ناخن را از احکام شرعی کاشت ناخن و خطری که برای سلامتی‌شان دارد آگاه کنند و با خرید وسایل ریمو، این کار را به صورت رایگان انجام دهند.

گروه آرایشگران صیانه

موسس گروه صیانه کیست؟
گروه صیانه را اعظم رضوی، فعال فرهنگی قرآنی مشهدی راه اندازی کرده است. او درباره ی نحوه ی شکل گیری این گروه به «فارس» گفته است:

هر وقت به آرایشگاه یا سالن زیبایی مراجعه می‌کردم، غصه‌ام می‌گرفت. هرچه بیشتر نگاه می‌کردم، کمتر سنخیتی بین آن فضا و جامعه اسلامی‌مان پیدا می‌کردم. سبک آرایشی که در اغلب آرایشگاه‌ها اجرا و خدماتی که ارائه می‌شد، آن چیزی نبود که یک زن مسلمان باید داشته باشد. همه‌چیز، کپی‌برداری‌شده از آرایشگاه‌های غربی بود و حتی عکس‌هایی که به‌عنوان مدل به ما نشان داده می‌شد، از خارج از کشور آمده بود. جالب اینجا بود که وقتی در گپ و گفت‌هایمان با آرایشگران، این موضوع را مطرح می‌کردم، متوجه می‌شدم خودشان هم از این شرایط راضی نیستند. بسیاری از آنها که دل‌های واقعا پاکی داشتند، از روی رضایت آن خدمات آرایشی غیرمتعارف را انجام نمی‌دادند بلکه فقط با جریانی که در آرایشگاه‌ها به راه افتاده بود، همراه و به‌اصطلاح همرنگ جماعت شده بودند. وقتی اوضاع را اینطور دیدم، تصمیم گرفتم گروهی از آرایشگران را که زمینه دین‌مداری و خدامحوری دارند را دور هم جمع کنم تا در کنار هم، حرکتی در مقابل این جریان ناخوشایند انجام دهیم.

با رفت‌وآمدهایی که به سالن‌های زیبایی داشتم، متوجه شده بودم تعداد زیادی از آرایشگران، در ناخودآگاهشان اعتقادات مذهبی دارند و دلشان می‌خواهد در این زمینه نقش‌آفرینی کنند اما این حس در وجودشان به صورت بالقوه مانده و فعال نشده است. احساس می‌کردم این بانوان آرایشگر به کمک ما، فعالان مذهبی و قرآنی و طلبه‌ها نیاز دارند که بتوانند نقش فرهنگی خودشان را در جامعه اسلامی ایفا کنند. اینطور بود که در گروه‌های فرهنگی قرآنی در فضای مجازی که حضور داشتم، پیام دادم: هرکس در اطرافیان و کوچه و محله خودش، آرایشگر خدامحور می‌شناسد، به ما معرفی کند.

او درباره ی استقبال از ایده ی تشکیل این گروه از سوی آرایشگران سرتاسر کشور گفته است:
وقتی عکسی که از اولین دورهمی آرایشگران خدامحور صیانه در مشهد گرفته بودیم را در یک کانال در پیام‌رسان ایتا ارسال کردم، نمی‌دانستم چه اتفاقاتی قرار است رقم بخورد. آن عکس آنقدر در کانال‌ها و گروه‌های مختلف بازنشر شد که باورکردنی نبود. هم مخاطبان عام و هم خود آرایشگران از این اتفاق، استقبال کردند. خانم‌های عضو این گروه‌ها که خیلی خوشحال شده بودند، مدام پیام می‌دادند که: مگه میشه؟! واقعا چنین گروهی وجود داره؟ میشه این خانم‌های آرایشگر خدامحور رو به ما معرفی کنید؟ و…

من اصلا به فعالیت گروه آرایشگران خدامحور در خارج از مشهد فکر نکرده بودم اما مدام پیام‌هایی از آرایشگران تهران، قم، اصفهان، یزد و شیراز به دستم می‌رسید که می‌گفتند: ما هم دوست داریم به گروه شما ملحق شویم و با شما همکاری کنیم… واقعا غافلگیر شده بودم. همه اینها، کار خدا بود و باعث شد گروه صیانه به‌سرعت در شهرهای مختلف شکل بگیرد. این جریان همچنان ادامه دارد و با اینکه هنوز عمر گروه آرایشگران خدامحور ظهورساز به ۲ماه نمی‌رسد، به لطف خدا حدود ۲۵۰آرایشگر به ما ملحق شده‌اند.

اعظم رضوی همچنین درباره ی علت انتخاب نام صیانه برای این گروه گفته است:
آن روز برای مهمانان از «صیانه» گفتم؛ آرایشگر دربار فرعون که خداپرست و خدامحور بود. یک روز که صیانه داشت موهای دختر فرعون را زینت می‌داد، شانه از دستش افتاد. وقتی می‌خواست شانه را بردارد، فراموش کرد در دربار فرعون است و طبق اعتقاد قلبی‌اش، نام خدا را به زبان آورد. و همین کافی بود برای برملا شدن راز صیانه. فشارها و شکنجه‌ها شروع شد اما هرچه بر صیانه سخت گرفتند، حاضر نشد دست از خداپرستی بردارد. حتی وقتی جلوی چشمانش، فرزندانش را در آتش انداختند و سوزاندند، خدای یکتا را انکار نکرد…

آن روز خانم‌های آرایشگر آنقدر از شنیدن داستان زندگی صیانه آرایشگر، منقلب شده بودند که تصمیم گرفتند اسم گروهمان را «آرایشگران صیانه» بگذاریم. با این نامگذاری، جمع آرایشگران خدامحور ما انگار هویت تاریخی پیدا کردند. حالا این بانوان آرایشگر، خود را صیانه راه امام زمان(عج) احساس می‌کنند و این عنوان، حس خوبی به آنها می‌دهد.

*«صیانه»، آرایشگر دربار فرعون، یکی از افرادی است که در زمان ظهور، رجعت می کند.

  عکسی جالب از جلسه آرایشگاه‌های زنانه در میبد!
5 1 رای
امتیازدهی به مطلب
منبع: فارس

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx