عکس/قاب خاصی که از بانوان پرسپولیسی در دربی لو رفت

baran ghatar.com ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ دیدگاه ۲۲۶

با گذشت سه روز از برگزاری شهرآورد ۱۰۳ هنوز حواشی این دیدار به پایان نرسیده است.‌

حالا بعد از چند روز انتشار یک عکس اعتراضی از چهار زن هوادار پرسپولیس قابل توجه شده است؛ تصویری که در آن چهار دختر با گرفتن کاغذهایی که در آن متنی اعتراضی نوشته‌اند و نسبت به جایگاه زنان در استادیوم آزادی معترض هستند.

هواداران زن پرسپولیس

از سال گذشته و زمانی که ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال کنار گذاشته شد، ابتدا دختران هوادار فوتبال در ضلع جنوبی استادیوم آزادی در طبقه اول (پشت دروازه) استقرار داشتند، اما با گذشت چند مسابقه فضای استقرار آنها بدتر از قبل شد و به طبقه دوم انتقال داده شدند. فضایی که تماشای فوتبال از آن منطقه بسیار دشوار است و دیدن اتفاقات روی یکی از دروازه‌ها تقریباً غیرممکن است.

این موضوع در هفته‌های اخیر مدام با اعتراض هواداران زن همراه بوده است و حتی باشگاه پرسپولیس هم با ارسال یک درخواست به سازمان لیگ فوتبال تقاضای جایگاهی بهتر برای تماشاگران زن خود کرد.

  مهاجم پرسپولیس جدا شد؛ بغض ستاره نیمکت‌ نشین ترکید

اما ظهر امروز یکی از هواداران زن پرسپولیسی که در دیدار دربی در استادیوم حاضر بود، یک عکس جنجالی در اختیار خبرنگار ما قرار داد، عکسی که در آن چهار دختر با در دست داشتن کاغذهایی نسبت به جایگاه‌شان معترض هستند. روی این کاغذها نوشته شده «جایگاه بی‌سقف و سرد بانوان، زیر ظل آفتاب و باران، آقایان مسئول، حد کرامت بانوان این نیست».

الهام دختری که این عکس را برای ما ارسال کرده است می‌گوید: «خودتان می‌دانید که عبور دادن هر چیزی از گیت ورودی خیلی سخت است. حتی دستمال کاغذی هم نمی‌توانیم با خودمان وارد استادیوم کنیم. این کاغذها را هم در کیف‌مان جاساز کرده بودیم. می‌دانستیم که به محض اینکه آنها را در دست بگیریم، با واکنش مامورین مواجه خواهیم شد. می‌دانستیم که فقط چند ثانیه فرصت داریم، پس به محض اینکه یکی از عکاسان برای عکاسی به سمت جایگاه زنان برگشت، کاغذها را در دست گرفتیم و بلافاصله هم مامورین آن را از ما گرفتند. همه این اتفاقات کمتر از ۱۰ ثانیه طول کشید، اما خوشحالم که عکس آن ثبت شد.»

  محکومیت سنگین فدراسیون برای گل‌محمدی، پیروانی و درویش

این عکسی است که مجتبی صالح، عکاس ورزشی، در لحظه‌ای خاص ثبت کرده است. اعتراضی مدنی توسط دختران پرسپولیسی به جایگاهی که برای آنها در استادیوم آزادی تعبیه شده است.

5 1 رای
امتیازدهی به مطلب
منبع: برترین ها

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx