گفتگو با پدر دختر آسیب‌ دیده در «پارک ارم»

lokomotive ghatar.com ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ (۴) دیدگاه ۶۹۳

تفریح آخر هفته سه دختر جوان در یکی از معروف‌ترین شهر بازی کشور در حالی سرنوشت‌شان را به مخاطره انداخته که نگار قربانی که در بین دو دختر دیگر آسیب جدی‌تری دیده بود روز پنجشنبه 25 اردیبهشت به دلیل مشکلات تنفسی و خلطی‌شدن تنفس که ناشی از شکستن قفسه سینه و ایجاد جراحت در ریه بود طی یک عمل جراحی یک لوله از طریق گردن و نای‌ به ریه و دیافراگمش منتقل شد.

روزنامه فرهیختگان:  این در حالی است که نگار قادر به حرکت دادن پای خود نیست و پزشکان او هنوز هیچ اظهارنظری در این رابطه نکرده‌اند. از سوی دیگر پدر رکسانا فرهی که در بیمارستان آسیای تهران بستری است، در تشریح وضعیت جسمانی دخترش می‌گوید: وضعیت دخترم نسبت به دو دختر دیگر بهتر است. در حال حاضر نیز به دلیل سر و صدای دیگر مریض‌ها، درخواست کردیم تا از‌ آی‌سی‌یو به بخش منتقل شود. اما الان ممنوع‌الملاقات است.او با اشاره به اینکه ظاهر دخترش نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است می‌گوید: به تجویز پزشکان برایش جلیقه مخصوص درست کردند که بدنش را حفظ کند تا در صورت تکان‌خوردن، مهره‌هایش صدمه نبیند چراکه در اثر این حادثه مهره‌ای از ستون فقرات داخل نخاع رفته است. به همین دلیل به تشخیص متخصصان باید دو هفته‌ای صبر کنیم اگر این مهره به عقب برگشت که نیاز به عملی نخواهد داشت در غیر این صورت نیاز به عمل جراحی دارد. رکسانا به هوش است و می‌تواند دست و پایش را تکان دهد. ارتوپدش گفته است چون دخترم ورزشکار و اسکی‌باز بوده بدنش مقاومت بهتری نسبت به ضربه نشان داده است.
 
مانیا یوسفی دختر دیگر حادثه دیده که در بیمارستان نورافشان بستری است نیز نسبت به سابق وضعیت مطلوب‌تری دارد. البته بر اثر این حادثه بدن مانیا از 18 نقطه دچار شکستگی شده و همین موضوع بهبودی او را طولانی می‌کند.
 
ضمن اینکه به گفته پدر رکسانا، این حادثه قطعا اثرات جانبی برای این دختران دارد و سرنوشت آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. او می‌گوید: نامزد نگار برای 12 روز از فرانسه به ایران آمد تا با هم عقد کنند که این اتفاق افتاد. رکسانا نیز برای آخر شهریور قرار ازدواج داشت که امیدواریم تا آن زمان دخترم سلامتی خود را به دست آورد. گرچه دکترها در مورد رکسانا که وضعیت جسمی‌اش از دو دختر دیگر بهتر است نیز می‌گویند عین قبل نخواهد شد، استخوانی که به یک قسمت از نخاع اتصال پیدا کرده در آینده سردرد برایش به وجود خواهد آورد.
 
او در مورد هزینه‌های درمان این سه دختر آسیب‌دیده گفت: هزینه درمان برای ما مطرح نیست. دیروز پیمانکار دستگاه ترن هوایی و مسئول پارک‌های بازی برای عیادت به بیمارستان آسیا آمده بودند اما از آنجایی که نگار عمل جراحی داشت و مادرش گریه و زاری می‌کرد، ترجیح دادند که بروند. در این عیادت درخصوص هزینه‌های درمان تعارفات زیادی صورت گرفت، اما ما از نظر مالی توان پرداخت هزینه‌ها را داریم و برایمان در حال حاضر اولویت سلامتی دخترانمان است. چند روز قبل نیز دادستان دادسرای ناحیه 5 به اتفاق بازپرس شعبه 16 و رئیس پزشکی قانونی نیز برای بازدید آمده بودند و واقعا همکاری‌های لازم را با ما انجام می‌دهند. اما در مورد بحث شکایت ما پیگیری خواهیم کرد اما در حال حاضر همه انرژی و توان خود را روی بحث سلامت دخترانمان متمرکز می‌کنیم.
 
این در حالی است که مسئولان هنوز برای بستن پارک ارم تصمیمی نگرفته‌اند و معصومه آباد، عضو شورای شهر نیز در این باره اعلام کرده که نمی‌توان به دلیل بروز چنین حادثه‌ای پارک را تعطیل کرد، چراکه بقیه دستگاه‌های بازی مشکلی ندارند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
4
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx