aidin techshot.ir ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ دیدگاه ۱۴۴

بر هیچ کس پوشیده نیست که بسیاری از بیماران به دلیل انتظار در صف طولانی پیوند اعضا جان خود را از دست می دهند چرا که باید منتظر پیدا شدن یک عضو پیوندی سالم و متناسب با خودشان بمانند. با توجه به طولانی تر شدن صف های انتظار و افزایش مدت زمان انتظار، بازار سیاه اعضای پیوندی رشد وسیعی داشته است اما به نظر می رسد که تکنولوژی توانسته نقش ناجی را در این جدال نابرابر بازی کند. در ادامه با تک شات همراه باشید.

تنها کافیست که از ستان لارکین ۲۵ ساله در مورد نقش تکنولوژی در نجات جان انسان ها سوال کنید که توانست ۱۷ ماه بدون داشتن قلب در بدن خود زنده بماند. لارکین و برادر بزرگش هر دو در دوران نوجوانی به نوعی بیماری ماهیچه قلب مبتلا شده بودند که این بیماری رفته رفته منجر به نارسایی و از کار افتادن قلب می شود. قلب لارکین در دسامبر سال ۲۰۱۴ از بدنش خارج شد و او اولین بیمار در میشیگان بود که از درایور آزاد و قابل حمل SynCardia استفاده کرد.
SynCardia در واقع یک قلب خارجی ست که در داخل یک کوله نگهداری می شود. این دستگاه حدود ۱۳٫۵ پوند وزن دارد و با استفاده از هوای فشرده شده، خون را به داخل بدن بیمار پمپاژ می کند. این دستگاه برای استفاده در مواردی که بیمار دچار نارسایی های کلی قلب می شود طراحی شده و در نارسایی های نسبی قلب کاربرد ندارد. برادر بزرگ تر لارکین نیز از همین دستگاه استفاده می کرد اما عضو پیوندی خود را در سال گذشته پیدا کرد و تحت عمل پیوند قلب قرار گرفت. لارکین نیز بعد از ۱۷ ماه حمل کوله ای که او را زنده نگه می داشت، در ماه گذشته مورد عمل پیوند قلب قرار گرفت و زندگی طبیعی خود را به دست آورد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx