aidin techshot.ir ۰۵ تیر ۱۳۹۵ دیدگاه ۱۹۸

نخستین بزرگراه الکتریکی در کشور سوئد آغاز به کار کرده است. مقامات این کشور در نظر دارند در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه، آن را در سایر مناطق این کشور نیز توسعه دهند. پروژه بزرگراه های الکتریکی بخشی از طرح جامع سوئد برای توقف استفاده از سوخت های فسیلی طی سال های آینده در این کشور است. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.

به موجب این طرح، کامیون های الکتریکی قادر خواهند بود تا در بزرگراهی به طول دو کیلومتر تردد کنند. این بزرگراه الکتریکی دارای کابل های برق در بالای مسیر عبور خودروها است و کامیون هایی که از این مسیر عبور می کنند با اتصال به این کابل ها انرژی مورد نیاز خود برای تردد را کسب می کنند. به این ترتیب نگرانی ها درباره عمر باتری و مسافتی که هر خودرو قادر به طی کردن است برطرف می شود.

این بزرگراه الکتریکی در منطقه ای در شمال استکهلم پایتخت سوئد واقع شده و استفاده از آن برای عموم مردم آزاد است. طی دو سال آینده، چند کامیون هیبرید دیزلی – الکتریکی از آن برای انتقال کالا استفاده خواهند کرد.

آندرس برنتسن، از مدیران ارشد سازمان حمل و نقل سوئد در این باره گفته است:

بخش عمده حمل کالا در سوئد توسط کامیون ها انجام می شود، و تنها بخش اندکی از آنها را می توان با روش های دیگر جابجا کرد. به همین دلیل است که باید کامیون ها را از وابستگی شان به سوخت های فسیلی رها کرد، تا اینکه بتوان از آنها در آینده هم استفاده کرد. بزرگراه های الکتریکی این امکان را فراهم می کنند و مکملی عالی برای سیستم حمل و نقل ما خواهند بود.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx