این وزیر روحانی هنوز روزه می‌گیرد!

dell ghatar.com ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ دیدگاه ۱۱۲۴

مشکل برخی وزرای کابینه دولت دکتر روحانی، بیشتر از محافظه کاری است.

الان بیش از دو هفته است که قیمت خودرو به طرز مضحک و شگفت آوری، افزایش داشته در حالی که نه خریدی در کار هست نه فروشی. شرکت های خودروساز وطنی هم ظاهرا سایت فروش و پیش فروش را باز کرده اند تا تب قیمت‌ها کمی بیافتد اما باطنا خیلی اوضاع شفاف نیست. نکته مهم ماجرا سکوت محض وزیر صنعت است که جز در جلسه کمیسیون صنعت در مجلس، هیچ واکنشی حتی در حد یک پیام توئیتری هم به آشفته بازار خودرو نداشته است! در حالی که بازار خودرو در کشور ما تقریبا صد درصد دولتی است! حداقل برای غالب مردم اینطور است که از شرکتهای داخلی خرید می کنند که وابستگی کامل به دولت دارند.

ترس از مواجهه با مردم، ترس از انتقاد، ترس از چه باعث سکوت آقای وزیر است؛ بالاخره ذات «وزیر بودن» می‌طلبد که در شرایط بحرانی هم وزیر باشید، جلوی دوربین ها بیایید با خبرنگاران حرف بزنید به مردم توضیح دهید و…حتی اگر با تلخ ترین واکنشهای مردم و نخبگان روبرو شوید. عذرخواهی از نابسامانی زیر مجموعه های سودجو هم نه تنها هزینه ای ندارد بلکه جزء همان ذات فعالیت است.

  درخواست محاکمه روحانی، لاریجانی و ظریف در پخش زنده مراسم سالگرد سردار سلیمانی از رسانه ملی +عکس

 

البته که اوضاع برخی دیگر از وزرا هم بهتر از جناب شریعتمداری نیست اما «خودرو» برای اغلب مردم ایران حکم «سرمایه» را دارد یا وسیله امرار معاش است یا بخشی از دارایی‌های یک خانواده یا فرد؛ پس باید نوسان قیمت آن به شدت برای دولت و وزارت صنعت، مهم باشد.

حداقل می شود یک نامه تشریفاتی به مدیران خودروساز وطنی زد و به آنها دستور داد که با قید فوریت بازار عرضه و تقاضا را متعادل کنند یا اگر چنین نکنند چنان می شود و…این که هزینه ای ندارد!

البته امیدوارم آقای وزیر، واکنش های متعدد و قاطع خود را از لابه لای صفحات رسانه ها به ما برسانند و ما مطمئن شویم که عجله کردیم و ایشان با تمام قوا در صحنه حاضر بودند و بعد از ماه مبارک دیگر روزه سکوت خود را شکسته اند!

  بی‌اعتنایی‌های روحانی به هاشمی رفسنجانی/روحانی نپذیرفت عارف معاون اول شود

شاید هم برخی توقع دارند کلا در همه موارد، رئیس جمهور به مردم توضیح دهد و آنها فقط در وزارتخانه حضور داشته باشند!

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx