بازار مرکزی کوالالامپور در تور مالزی

dell ghatar.com ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ دیدگاه ۲۷۹

بازار مرکزی کوالالامپور یا سنترال مارکت یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور مالزی است. این بازار به عنوان یکی از مراکز خرید شهر کوالالامپور مرکزی فرهنگی است که به عرضه صنایع دستی کشور مالزی تخصیص یافته است.

تاریخچه بازار مرکزی کوالالامپور

بازار مرکزی کوالالامپور در تور مالزی که مالایی ها با نام پاسار سنی نیز آن را می نامند از جمله جاذبه های گردشگری مالزی در پایتخت این کشور است که جزو مهمی از میراث فرهنگی آن نیز به شمار می رود. این بازار در سال ۱۸۸۸ به وسیله انگلیسی های حاکم بر مالزی طراحی و احداث شد. این مکان در آن زمان به عنوان بازاری برای عرضه میوه و سبزیجات و خرید و فروش لوازم روزمره عموم مردم و نیز معدنچیان به شمار می رفته است.
 
بعدها این مکان به مرور زمان پیشرفت قابل ملاحظه ای کرد و در سال ۱۹۳۷ مورد بازسازی قرار گرفت. این بازار بزرگ که به سبک بازارهای سنتی مالایی ساخته شده است غرفه های کوچک فراوان و متنوعی دارد که هر یک بخشی از صنایع دستی و آثار ارزشمند هنری متعلق به نژادهای گوناگون ساکن مالزی یعنی چینی و هندی و مالایی را برای عموم مردم به نمایش گذاشته اند. جالب است بدانید بازار مرکزی کوالالامپور را اغلب هم طراز با مکان هایی همچون کاونت گاردن لندن، بازار دست دوم فروشی سوهو واقع در نیویورک و بارانداز ماهیگیران سانفرانسیسکو بر می شمرند.
 

معرفی بازار مرکزی کوالالامپور

به گزارش سفر باتو، بازار مرکزی شهر کوالالامپور مالزی بزرگترین بازار مربوط به عرضه مواد غذایی تازه در کوالالامپور می باشد. همچنین گردشگرانی که به این بازار مراجعه می کنند می توانند صنایع دستی و سوغاتی های مورد نظر خود را به راحتی از این مکان تهیه کنند. انواع ابریشم و پارچه هایی که با دست نقاشی شده اند، چوب های کنده کاری شده، تابلوهای نقاشی، لباس های محلی، سنگ های قیمتی، انواع وسایل تزئینی و غیره تنها نمونه هایی از آثار هنری گرانبهایی است که در این مکان به علاقه مندان عرضه می شود. در بخش انتهایی ساختمان این بازار نیز مجموعه ای به چشم می خورد که مکان مناسبی برای نمایش تئاتر، اجرای موسیقی به وسیله هنرمندان داخلی و خارجی و برپایی انواع گالری های هنری است.
 
لازم به ذکر است این بازار مورد توجه بخش عمده ای از قشر هنری شهر کوالالامپور است. از جمله مزایای خوبی که در رابطه با بازار مرکزی کوالالامپور می توان به آن اشاره نمود ارزان قیمت و مقرون به صرفه بودن کالاهایی است که در این بازار بزرگ به مشتریان عرضه می شود. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این بازار وجود انواع گوناگونی از مراکز تهیه غذا و رستوران ها در این مکان است که گردشگران می توانند زمانی که دچار خستگی و گرسنگی شدند از خدمات مناسب آنها بهره کافی ببرند. انواع غذاهای متنوع محلی و خارجی در این مکان ها یافت می شود که هر یک از افراد مراجعه کننده می تواند با توجه به ذائقه خود انتخاب های خوبی داشته باشد.
 
گردشگران می توانند پس از آن که استراحت کرده و غذایی خوردند از طبقه دوم این بازار دیدنی بازدید کنند. این بخش از بازار مرکزی کوالالامپور به فروش پوشاک و انواع سوغاتی اختصاص داده شده است. آن دسته از گردشگرانی که به پوشاک محلی کشور مالزی علاقه وافری دارند در این بخش از بازار می توانند اجناس مورد نیاز خود را به بهترین نحو تهیه کنند.
همچنین در این بخش می توان انواع مختلفی از سوغاتی های عرضه شده را با قیمت هایی بسیار کم و ناچیز خریداری نمود و به عنوان یادگاری از سفر به کشور مالزی به همراه برد. واقعیت آن است که جاذبه های فراوان بازار مرکزی کوالالامپور مالزی تنها به خرید انواع گوناگون کالاها و خوراکی ها محدود نمی گردد. باید یادآور شد مقامات محلی مالزی در راستای جذب هر چه بیشتر گردشگران و افراد بازدیدکننده از این بازار برنامه های فرهنگی و هنری متعددی را در نظر گرفته اند که می تواند برای افراد مراجعه کننده به این مکان بسیار جالب توجه باشد.
 
همچنین در این مکان نمایشگاه های آثار هنری در تور مالزی لحظه آخری نیز بر پا می شود که گردشگران علاقه مند می توانند در صورت تمایل بخشی از اوقات خود را نیز برای بازدید از آنها در نظر بگیرند.
 
یکی دیگر از امکانات خوبی که می تواند رضایت خاطر افراد مراجعه کننده به بازار مرکزی کوالالامپور را به شکلی مطلوب فراهم نماید وجود هتل های مجللی است که در نزدیکی این مرکز ساخته شده اند. به این ترتیب گردشگران می توانند پس از آن که بازدید خود از بازار مرکزی شهر کوالالامپور را به اتمام رساندند شبی آرام و دلپذیر را در هر یک از این هتل ها تجربه کنند.
 
گفتنی است بازار مرکزی کوالالامپور به عنوان یک منطقه استراتژیک شناخته می شود و به کلیه سرویس های حمل و نقل عمومی نیز دسترسی دارد. فاصله این بازار از ایستگاه راه آهن فقط ۵.۱ کیلومتر است. بر این اساس گردشگرانی که این مکان را به عنوان مقصد سفر خود در نظر می گیرند این امکان را دارند که به راحتی خود را به فرودگاه شهر کوالالامپور مالزی برسانند.

رپورتاژ آگهی
 

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx