قندها و جایگزین‌های آن

dell ghatar.com ۱۴ آبان ۱۳۹۸ دیدگاه ۱۸۸

قندها، یک ماده افزودنی غذایی هستند که طعم شیرینی مانند شکر را در حالی که حاوی انرژی قابل توجهی کمتری نسبت به شیرین‌کننده‌های مبتنی بر قند است، فراهم می‌کنند و آن را به یک شیرین‌کننده با کالری صفر یا کم کالری تبدیل می‌کنند.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق تولید عصاره‌های گیاهی حاصل شده یا توسط سنتز شیمیایی فرآوری شوند. الکل‌های قندی مانند اریتریتول، زایلیتول و سوربیتول از قندها تولید می‌شوند. در سال ۲۰۱۷ ، سوکرالوز رایج‌ترین جایگزین قند بود که در ساخت مواد غذایی و نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفت. ۳۰٪ از بازار جهانی را در اختیار داشت که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ حدود ۲٫۸ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.
 
در سال ۱۹۶۹ ، سیکلامات توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای فروش در ایالات متحده ممنوع شد. از سال ۲۰۱۸، هیچ شواهد و مدارکی قوی مبنی بر اینکه شیرین‌کننده‌های غیر قند ناامن هستند یا منجر به بهبود نتایج سلامتی هستند، وجود ندارد.

جایگزین قند

انواع جایگزین های قند
در آمریکای شمالی، رنگ‌ها به طور معمول برای آسپارتام آبی هستند، صورتی برای ساکارین (ایالات متحده) یا سیکلامات (کانادا) ، زرد برای ساکارالوز، نارنجی برای عصاره میوه راهب و سبز برای استویا. این جایگزین های قند همچنین یک ماده اساسی در نوشیدنی‌های رژیمی برای شیرین کردن آن‌ها بدون اضافه کردن کالری هستند.
 
شیرین‌کننده‌های با شدت بالا – یک نوع جایگزین قند – ترکیباتی هستند که بارها و بارها شیرینی ساکارز ، شکر جدول معمولی را تشکیل می‌دهند. در نتیجه ، شیرین‌کننده بسیار کمتری مورد نیاز است و سهم انرژی اغلب ناچیز است. احساس شیرینی ناشی از این ترکیبات (“مشخصات شیرینی”) گاهی اوقات به طور قابل توجهی با ساکارز متفاوت است، بنابراین آنها اغلب در مخلوط‌های پیچیده‌ای مورد استفاده قرار می گیرند که به شدیدترین حس شیرینی دست می‌یابند.
 
اگر ساکارز (یا قند دیگر) که جایگزین شده است به بافت محصول کمک می‌کند، در این صورت غالباً یک ماده حجیم نیز لازم است. این ممکن است در نوشابه‌های نوشابه یا چای‌های شیرین دیده شود که دارای برچسب “رژیم” یا “سبک” هستند که حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند و اغلب دارای خاصیت مختلفی از دهان و دندان هستند، یا در جایگزینی های قند جدول که مالتودکسترین را با یک شیرین‌کننده شدید مخلوط می‌کنند تا به یک حس بافت رضایت بخش برسند.

منبع:‌ آژانس بازاریابی اسپاتنا

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx