موکت تافتینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

dell ghatar.com ۲۲ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۰۲

موکت ها به فضای اتاق ها گرمای بیشتری می بخشند و نسبت به سایر کفپوش ها مانند کفپوش های سنگی یا پارکت ، برای کسانی که فرزند کوچک دارند مناسب تر است. به همین جهت انتخاب موکت برای بخش های مختلف منازل نظیر اتاق کودک بسیار محبوب و پر طرفدار است. امروزه موکت تافتینگ به یکی از محبوب ترین گزینه ها در میان انواع موکت تبدیل شده است.

موکت تافتینگ

دلیل این امر در پرزهای بلند این نوع موکت نهفته است. این موکت با توجه به پرز های بلندی که دارد در بسیاری از مواقع جای فرش های ماشینی را در خانه پر می کند.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی نقاط ضعف و قوت موکت تافتینگ بپردازیم.

این موکت ها که به اسم موکت پرز بلند هم شناخته می شوند با دستگاه تافتینگ بافته می شوند. این دستگاه دارای سوزن هایی است که الیاف را از آستر رویی عبور داده و به آستر زیر قلاب می کند. این الیاف، پرزهای موکت تافتینگ را تشکیل می‌دهند. در مرحله بعدی آستر زیرین بوسیله چسب مخصوص به پشت موکت چسبیده می شود.

موکت تافتیگ با توجه به شکل و نوع پرز به انواع مختلفی تقسیم می شود :

  • موکت تافتینگ با پرز های حلقوی
  • موکت با پرز های قیچی شده
  • ترکیبی از هر دو

قیمت این موکت ها با توجه به کیفیت چسب استفاده شده ، نوع موکت تافتینگ (حلقه ای یا لوپ ، تافتینگ کات ، تافتینگ کات لوپ ) ، جنس الیاف موکت ( الیاف طبیعی یا مصنوعی ) و طرح و نقشی که بر روی موکت بافته می شود ، متفاوت است.

در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و معایب این نوع موکت می پردازیم تا به شما در انتخاب بهترین کفپوش برای منزل و یا محل کارتان کمک کنیم.

موکت تافتینگ

مزایای موکت تافتینگ

این نوع موکت با توجه به ساختار و جنس متریال مزایای مختلفی دارد. برخی از مزایای این نوع موکت در ادامه بررسی خواهد شد.

لطافت بالای موکت تافتینگ

پرز های بلند این موکت و الیافی که در هنگام بافت از آن ها استفاده می شود باعت می گردد هنگام راه رفتن بر روی آن احساس آرامش و آسایش بیشتری را تجربه کنید. به دلیل این لطافت بالا ، موکت تافتینگ را می توان بهترین نوع موکت برای اتاق خواب معرفی کرد.

تنوع بالا و زیبایی ظاهر موکت

با توجه به شکل خاص بافت این موکت ها که با دستگاه تافتینگ و سوزن های خاص انجام می شود، ایجاد طرح مناسب با توجه به دکوراسیون مورد نظر شما به راحتی امکان پذیر است.

شما می توانید طرح دلخواه خود را انتخاب کرده و با هزینه ای مقرون به صرفه آن را جایگزین فرش در دکوراسیون خود کنید.

عایق مناسب حرارتی و صوتی

پرز های بلند ، ضخامت و نوع الیاف استفاده شده در موکت تافتینگ باعث شده که این نوع موکت گرما را در داخل خود نگه دارد و باعث گرمای کف اتاق شما شود. بنابراین بهترین انتخاب برای مکان هایی که کف آن سرد است محسوب می شود.

با توجه به اینکه سرما مدت بیشتری در محیط باقی می ماند ( خصوصا در قسمت کف ) ، موکت تافتینگ بهترین انتخاب برای محیط هایی است که گرمایش از کف ندارند. چرا که عایق حرارتی مناسبی است.

این نوع موکت همچنین عایق مناسبی برای صداست ؛ پرز های بلند و ضخیم موکت از پخش شدن صدا ها و مزاحت برای دیگران در هنگام حرکت یا جا به جایی وسایل جلوگیری می کند .

جایگزینی مناسب برای فرش

به دلیل ویژگی های مختلفی که موکت تافتینگ دارد، می تواند جایگزین زیبا و مناسبی برای فرش در اغلب خانه ها باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پرز های بلند این موکت ها باعث ظاهری متفاوت نسبت به دیگر موکت ها می شود؛ ظاهری شبیه به فرش .
  2. در انواع طرح و نقش و رنگ متنوع تولید و عرضه می شود.
  3. قیمت موکت تافتینگ نسبت به فرش مقرون به صرفه است.

لازم به ذکر است که این موکت که با نام موکت فرشی یا فرش موکت هم شناخته می شود.

موکت تافتینگ

معایب موکت تافتینگ

این نوع موکت البته معایبی هم دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بوی نامطلوب چسب

یکی از مشکلات موقتی این فرش موکت ها که پس از گذشت چند روز از بین می رود بوی بد چسبی است که هنگام نصب از آن استفاده می شود و ممکن است شما را اذیت کند. بنابراین اگر احساس کردید به این بو آلرژی دارید و یا ممکن است شما را آزار دهد، شاید لازم باشد چند روز بعد از نصب این نوع موکت در آن محیط نباشید تا بوی آن کاملا از بین برود.

آسیب پذیری بالا در فضاهای پر تردد

پرز های بلند و چسب های استفاده شده در موکت تافتینگ در اثر تردد و پا خوردگی زیاد ، از بین می روند. در این حالت حتی در صورت تعمیر یا ترمیم آن هم ممکن است موکت حالت اولیه خود را از دست بدهد. بنابراین این نوع موکت برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمدی مانند راه پله ها مناسب نیست.

نظافت نسبتا دشوار

پرز های بلند و ضخامت موکت تافتینگ محل مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار است. با تمیز کردن مستمر آن با جارو برقی یا بخارشو باید از انباشته شدن این آلودگی در میان پرز های موکت جلوگیری کنید.

البته نوعی موکت تافتیگ وجود دارد که ضد لک است. این نوع موکت برای اتاق کودکان مناسب است. با استفاده از این نوع موکت می توان از شست و شوی مکرر موکت جلوگیری کرد. البته با توجه به الیافی که در این نوع به کار می رود ، قیمت آن نسبت به نمونه های معمولی موکت بالاتر است.

در هر حال باید توجه داشته باشید موکت های پرز بلند و ضخیم نیاز به نظافت بیشتری دارند.

جمع بندی
موکت تافتینگ به خاطر پرز های بلند و طرح و نقش متنوعی در تولید آن به کار می رود، شباهت زیادی به فرش دارد و به راحتی با دکوراسیون محل زندگی و اتاق شما هماهنگ می شود. با این تفاوت که نسبت به فرش ، قیمتی مقرون به صرفه دارد. با توجه به همه ویژگی های گفته شده، این نوع موکت از محبوب ترین انواع موکت محسوب می شود.

لازم به ذکر است که با توجه به تنوع گسترده موکت ها در بازار ، بهتر است قبل از خرید با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. کارشناسان زت کارپت در این راستا در کنار شما خواهند بود تا تمام مراحل خرید خود را با اطمینان طی کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx