lokomotive teslapress24.com ۰۴ آذر ۱۳۹۹ دیدگاه ۲۰۸

مشخصات و قیمت انواع پنکه بدون پره

پنکه بدون پروانه چگونه کار می‌کند؟

با گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری روز، تحولاتی عظیمی در صنعت تولید انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی به وجود آمد. پنکه‌های قدیمی با تغییر در ساختار و نحوه کارکرد، شکل مدرن‌تری به خود گرفتند. از آنجا که طراحی و دکوراسیون داخلی در خانه اهمیت بیشتری پیدا کرد. تولیدکنندگان نیز از ایده‌های جدید برای ساخت و تولید محصولات مختلف الهام گرفتند. پنکه بدون پره یکی فناوری های سرمایشی و گرمایشی است که در این مطلب درباره اش صحبت می کنیم؟. حال ببینیم پنکه بدون پره چیست؟

از نام این پنکه شکل ظاهری آن نیز مشخص می‌شود. این مدل از پنکه‌های جدید بدون دخالت پره‌های سنگین و فلزی، هوایی خنک و مطبوع تولید می‌کنند.

ایده ساخت پنکه بدون پره در سال ۱۹۸۱ توسط شرکت ژاپنی توشیبا شکل گرفت. در سال ۲۰۰۹ این پنکه برای اولین بار توسط مخترعی اهل بریتانیا «جیمز دایسون» ساخته و تولید شد. که با الهام از نام او این دستگاه دایسون ایرمولتیپلایر نام‌گذاری شد.

  این پیچ چقدر فالوور فیک داره؟ از کجا بفهمم؟

طرز کار پنکه بدون پروانه

این دستگاه جدید و مدرن از یک پایه و یک حلقه به شکل‌های مختلف تشکیل شده است. نحوه عملکرد این پنکه به کمپرسور داخل پایه دستگاه ارتباط دارد. در واقع فرایند مکش هوا به داخل کمپرسور به تولید جریان هوای خنک کمک می‌کند. جریان هوایی که به داخل کمپرسور هدایت شده مستقیماً به سمت حلقه تعبیه شده بر روی پایه دستگاه منتقل می‌شود.

پایه این پنکه به نوعی موتور الکتریکی بدون جاروبک مجهز است. که جریان هوا را به داخل پایه وارد کرده و از حلقه خارج می‌کند. جاروبک قطعه‌ای کوچک است. که از آن برای هدایت جریان الکتریکی استفاده می‌شود.

قدرت مودم جیبی را دست کم نگیرید!

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx