اولین تصاویر از فریزر‌های واکسن کرونا در بریتانیا

didi ghatar.com ۱۷ آذر ۱۳۹۹ دیدگاه ۳۰۹

اولین تصاویر از فریزر‌های محل ذخیره واکسن‌های ویروس کرونا در بریتانیا، پیش از توزیع آن‌ها در هفته آینده، منتشر شد.

اولین محموله‌ از واکسن فایزر و بایون‌تک در فریزرهایی ویژه در مکانی امن در انگلستان نگهداری می‌شود و بعدتر توسط نظام سلامت همگانی توزیع خواهد شد.

این تصاویر که از سوی سازمان بهداشت عمومی انگلستان منتشر شد، فریزرهایی را حاوی این واکسن نشان می‌دهد که باید بین دمای منفی ۷۰ و منفی ۸۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود. البته هیچ تصویری از لوله‌های محتوی واکسن منتشر نشده است، چرا که برای چنین کاری نیاز به باز کردن بسته‌های واکسن است.
وزارت بهداشت و تامین اجتماعی گفت که این واکسن‌ها توسط فایزر از بلژیک ارسال شده‌اند و باید به محض ورود، مورد «کنترل کیفی بعد از تحویل» قرار بگیرند تا از حفظ کیفیت و سلامت واکسن در حمل و نقل اطمینان حاصل شود.

این روند که ممکن است ۱۲ تا ۲۴ ساعت به طول انجامد، توسط یک شرکت متخصص امور پزشکی انجام می‌شود و به اطلاعات دمای هوای داخل بسته‌های ارسالی که از سوی فایزر ارائه می‌شود، متکی خواهد بود.
وزارت بهداشت و تامین اجتماعی گفت که طی روزهای بعد، هر یک از این جعبه‌ها باید با دست (غیرمکانیکی) باز می‌شود و واکسن از بسته بیرون آورده می‌شود تا دمای آن در هر بسته ثبت شود.

  فعال سیاسی اصولگرا: ‎چرا دولت، وزیر بهداشت را بخاطر دروغ واکسن برکنار نکرد؟

در هر جعبه ۵ بسته است که هر یک حاوی ۹۷۵ دُز واکسن هستند و باز کردن بسته‌های واکسن تنها در اماکنی که مجوز لازم را دارند، ممکن خواهد بود.

وقتی تمام بررسی‌ها تکمیل شود، واکسن‌ها آماده سفارش و تحویل از اماکن مجاز نظام بهداشت همگانی خواهند شد. تاکنون در بریتانیا حدود ۵۰ مکان مجاز برای توزیع واکسن ایجاد شده است.

وزارت بهداشت و تامین اجتماعی اشاره کرد که ارسال و تحویل واکسن فایزر و بایون‌تک امری پیچیده است، چرا که باید آن را در دمایی خیلی سرد ذخیره، و با احتیاط فراوان حمل و نقل کرد. بنابراین، در آغاز این واکسن فقط در مراکز بیمارستانی تزریق خواهد شد.

باز شدن یخ واکسن حدود چند ساعت طول می‌کشد و بعد هم به زمانی بیشتر نیاز است تا واکسن آماده تزریق شود. وزارت بهداشت و تامین اجتماعی گفت که بیش از هزار مرکز محلی برای تزریق واکسن ایجاد شده است که تزریق واکسن در آن‌ها به دست گروهی از پزشکان عمومی انجام می‌شود. این مراکز بلافاصله وارد عمل می‌شوند و به زودی با دریافت دُزهای بیشتر واکسن، مراکز بیشتری هم برپا خواهند شد.

  ورود قطعی کرونا امیکرون به ایران

بریتانیا ۸۰۰ هزار دوز این واکسن را با اولین ارسال دریافت کرده است و قرار است طی هفته‌های آینده نیز مقادیر بیشتری دریافت کند.

مرحله اول عرضه واکسن بعد از توزیع آن شروع خواهد شد. تمهیدات لازم در حال انجام است تا اولین واکسن‌ها روز سه‌شنبه تزریق شوند.

وزارت بهداشت و تامین اجتماعی گفت: «وقتی واکسن‌های بیشتری دریافت کنیم و بتوانیم بسته‌های بزرگ‌ را به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کنیم، می‌توانیم هم میزان مورد نیاز مراکز بزرگ واکسینه کردن را تامین کنیم و هم برای داروخانه‌های محلی محموله‌های کوچکتری ارسال کنیم.»

منبع: برترین ها

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx