طرز تهیه قهوه با قهوه جوش

dell ghatar.com ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۱۱

برای تهیه قهوه با قهوه جوش باید به نکات مهم زیر توجه داشته باشید تا بتوانید قهوه خوش طعم داشته باشید.

معمولا تهیه قهوه با قهوه جوش را به اسم قهوه ترک می شناسند اما برخی منظورشان از قهوه جوش ، قهوه ساز روگازی یا همان موکاپات است که جدیدا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در ادامه در سایت قطار ما هر دو نوع قهوه را از بین انواع قهوه تهیه شده در جهان را آموزش می دهیم.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

اگر تصمیم دارید قهوه ترک درست کنید. باید بدانید که این نوشیدنی آداب خاص خود را دارد ، از روش تهیه گرفته تا پذیرایی و نوشیدن ، بسیار منحصر به فرد است.

قهوه ترک رایحه ای جذاب و جذاب دارد. و اگر فیلم تهیه طرز تهیه قهوه ترک را تماشا کرده اید ، نمی فهمید که چه زمانی می توانید قهوه را از فر خارج کنید ، بنابراین بهتر است کل مقاله را بخوانید و مراحل را با دقت دنبال کنید.

تهیه این قهوه در خانه بسیار ساده است. فقط مراحل ذکر شده را دنبال کنید.

  1. ابتدا قهوه و آب را در یک جذوه مخصوص قهوه ترک (قهوه مسی) مخلوط کنید.
  2. در مرحله دوم قابلمه قهوه مسی را روی آتش قرار دهید. دو یا سه بار به آرامی هم بزنید. وقتی قهوه جوش آمد و کف آن بالا آمد ، قهوه را از روی حرارت بردارید.
  3. با استفاده از یک قاشق کوچک ، قهوه ساییده یا کف را در هر فنجان قهوه شکسته بریزید. قهوه را دوباره بجوشانید و آن را از اجاق گاز خارج کنید.

جذوه چیست ؟

طرز تهیه قهوه با قهوه جوش

دم کشیدن قهوه با مواد بدنه مسی جذوه مناسب ترین روش دم کردن قهوه ترکی است. فلز مس انتقال حرارت بالایی دارد و حرارت پایدارتر قهوه را فراهم می کند. جذوه ها در اندازه ها و اندازه های گوناگونی موجود هستند و از نظر اقتصادی از سایر ابزارهای تهیه قهوه به صرفه ترند.

طرز تهیه اسپرسو با قهوه جوش اجاقی

موکاپات ها اندازه مختلفی دارند و از یک فنجان تا ۱۵ فنجان یا ۱۵ شات وجود دارند. ما در این آموزش از یک موکاپات ۶ فنجانه استفاده کردیم.

این قهوه ساز توانایی تهیه ۶ فنجان قهوه یا ۶ فنجان کوچک اسپرسو را دارد. این فنجان های کوچک که به شات شات معروف هستند ، ظرفیتی در حدود ۷۰-۶۰ میلی لیتر دارند.

به این نوع قهوه ساز قوری موکا نیز گفته می شود و برای تهیه قهوه باید این نوع قهوه ساز را روی اجاق گاز یا بخاری برقی قرار دهید.

پس از تهیه قهوه ، باید دستگاه قهوه جوش اجاقی را با دست با آب جوش بشویید و تمیز کنید و سپس با حوله خشک کنید. از ماشین ظرفشویی نباید برای شستن دستگاه قهوه استفاده شود.

  1. ته قهوه ساز ظرف آبی است که در آن آب می ریزیم. ظرافت این قسمت ۳۰۰ میلی لیتر است و همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید ، آب باید به سطح این پیچ کوچک برسد که در تصویر زیر و خارج از اتاق قابل مشاهده است.
  2. قسمت میانی دستگاه قهوه ساز قابلمه قهوه یا سبد قهوه است که شبیه قیف کوچکی است. قهوه ساییده شده در این ظرف ریخته می شود. پودر قهوه نباید خوب آسیاب شود زیرا منافذ سبد قهوه را مسدود می کند ، بنابراین باید از قهوه آسیاب شده درشت استفاده کنید.
  3. قسمت بالای قهوه جوش که دسته دستگاه قهوه به آن متصل است و دارای درب است ، وظیفه نگهداری قهوه دم کرده را بر عهده دارد. در پایین ظرف نیز یک فیلتر نازک وجود دارد که مستقیماً به سبد قهوه می رود.
  4. قسمت میانی دستگاه قهوه ساز قابلمه قهوه یا سبد قهوه است که شبیه قیف کوچکی است. خ قهوه ساییده شده در این ظرف ریخته می شود. پودر قهوه نباید خیلی ریز خرد شود زیرا منافذ سبد قهوه را مسدود می کند ، بنابراین باید از قهوه درشت آسیاب شده استفاده شود.
  5. قسمت بالای قهوه ساز که دسته دستگاه قهوه به آن متصل شده و همچنین دارای یک درب است ، وظیفه نگهداری قهوه دم کرده را بر عهده دارد. در پایین ظرف نیز یک فیلتر نازک وجود دارد که مستقیماً به سبد قهوه می رود.

موکاپات چیست ؟

طرز تهیه قهوه با قهوه جوش

یک نوع اسپرسوساز می باشد و برای اولین بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوئیجی دو پونتی برای آقای آلفونسو بیالتی به عنوان اولین سازنده اجاق گاز و اجاق گاز ثبت شد.

دستگاه قهوه کوچک با طراحی هشت ضلعی و مکانیزم ساده. فقط در عرض چند دقیقه یک اسپرسوی خوب و غنی درست می کند. موکاپات به راحتی شامل یک کتری کوچک و یک سبد قهوه است.

آب در کتری جوشانده می شود (مخزن پایین موکاپات) و با فشار از طریق قهوه عبور می کند ، بنابراین عصاره قهوه خارج می شود و اسپرسو آماده سرو است. برای قهوه ساخته شده توسط موکاپات ؛ اسمش اسپرسو است.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx