ارزانتر کتاب بخوانیم!

dell ghatar.com ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۶

«کتاب بهترین دوست ما است.» این اولین آموزشی است که از دوران کودکی درمورد کتاب به ما آموخته‌اند و برای‌مان تبدیل به ملکه‌ای در ذهن شده است. اما وفاداری به این دوست و همراهی آن چندان در بین ما همه‌گیر نیست.

متاسفانه مشغله‌های کاری شدید و شرایط زندگی مدرن نیز به این بی وفایی دامن زده است و باعث شده تا کمتر سراغ دوست همیشگی‌مان را بگیریم. یکی از مشکلاتی که مدام درباره کمتر کتاب خواندن مطرح می‌کنیم، نداشتن وقت برای خرید کتاب است. درحالی که امروزه با گسترش انواع فروشگاه‌های اینترنتی، کتاب‌فروشی‌های آنلاین نیز رونق بسیاری گرفته‌اند و شرایط را برای خرید غیرحضوریِ ساده و راحت فراهم کرده‌اند.

خرید کتاب

کرونا و مطالعه

از اسفند ۹۸ که وارد دوران سخت و پرتنش قرنطینه کرونایی شدیم، بیشترین و بهترین پیشنهاد برای گذران این روزها از سوی اهل فن، مطالعه کتاب بود. وقت گذراندن با تورق کتاب‌های انگیزشی، سرگرم شدن با داستان‌های جذاب و خوش‌خوان ایرانی و غیرایرانی و آموختن از کتاب‌های روانشناختی بهترین ایده برای دوری از تاثیرات منفی خانه نشینی و دور ماندن از اجتماع بوده و است. همه روان‌شناسان و جامعه‌شناسان آگاه و دقیق، به افراد جامعه پیشنهاد مطالعه هرچه بیشتر در فرصت پیش آمده می‌دادند و می‌دهند. البته که محدودیت‌های ایجاد شده وقت آزاد زیادی هم برای همه به ارمغان آورده بود. دیگر کسی نمی‌تواند بهانه درگیری‌های شغلی و کاری داشته باشد. دورکاری و بی‌نیازی از خروج از خانه خود فرصت زیادی برای پرداختن به کارهای عقب افتاده مانند مطالعه کتابی که مدت‌ها بود قصد خواندنش را داشتیم  برایمان ایجاد کرد.

فراغت قرنطینه و کتاب

مورد دیگری که مطالعه بیشتر در دوران قرنطینه را تاحد ضرورت پیش می‌برد، دوری از افسردگی‌های ناشی از قرنطینه بود. محروم شدن از دیدارهای گرم خانوادگی، دورهمی‌های دوستانه و پرنشاط، تفریح‌های بیرون از خانه، خریدهای هیجان‌انگیز و شرکت در عموم مراودات اجتماعی باعث می‌شد تا حس رخوت و افسردگی در همه افراد رخنه و کرده و روح و روان آزرده جامعه را که پیشتر از استرس و تنش‌های یک پاندمی جهانی آسیب دیده بود، آزرده‌تر و رنجورتر کند. در چنین شرایطی، مطالعه کتاب مفیدترین راهکار برای فرار از این آسیب جمعی بوده و است. مطالعه در زمینه‌ علاقه‌های شخصی و پرداختن به این موارد در چنین روزهایی حس مفید بودن را در هر فردی زنده می‌کند و باعث می‌شود از تصور به بطالت گذراندن روزها و ساعت‌هایمان فاصله بگیریم. لذت زندگی کردن با شخصیت‌های رمانی که سال‌ها بوده قصد خواندن آن را داشته‌ایم، یا سفر به یک دوره تاریخی خاص که همواره دوست داشتیم بیشتر درموردش بدانیم با مطالعه کتابی مربوط به آن دوره، از نظر تمامی کارشناسان به رهایی از احساس خمودگی و کسالت قرنطینه کمک شایانی می‌کند. یکی از روش‌های خرید کتاب درزمان قرنطینه، سفارش کتاب به یک فروشگاه اینترنتی کتاب است.

  عکس/صحنه ای که تنها میتوانید در مجلس یازدهم ببینید

خرید اینترنتی کتاب

رهایی از افسردگی با کتاب

یکی از مواردی که معمولا در مقابل پیشنهاد مطالعه کتاب مطرح می‌شود، هزینه خرید آن است. به‌خصوص در دوران قرنطینه که مشکلات اقتصادی تشدید و درامد قشر وسیعی در جامعه محدود شده است، بسیاری مطرح می‌کنند که توان خرید کتاب را ندارند. در این مواقع، بعد از معرفی یک سامانه خرید اینترنتی کتاب فرد می‌گوید: «مشکل من خرید حضوری یا غیرحضوری نیست. من توان خرید را ندارم.» با تاسف فراوان باید گفت که این اعتراض به حق است. اما نوید اینکه برای این اعتراض یک راه‌حل خوب وجود دارد و آن یک سایت فروش کتاب پربار و مناسب برای همه افراد جامعه است. سامانه کتاب وب با درک اهمیت غذای روح برای اقشار مختلف جامعه تمام تلاش خود را کرده است تا شرایط خرید کتاب را برای عموم در هر موقعیتی فراهم کند. دست‌اندکاران سایت کتاب‌ وب دغدغه ارتقاء فرهنگی جامعه و سطح مطالعه عمومی را سرلوحه خود قرار داده و از هیچ تلاشی برای پاسخ‌گویی به این دغدغه دریغ نمی‌کنند.

کتاب ارزان و غیرحضوری بخریم

طراحان و مدیران کتاب وب، در درجه اول سعی به درنظر گرفتن تمامی سلایق موجود در جامعه کرده‌اند. به این معنی که در این سامانه خرید اینترنتی کتاب، آرشیو  بزرگی از تمامی حوزه‌ها فراهم آمده و می‌توان از پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران و جهان در تمامی شاخه‌های علمی و هنری تا کتاب‌های خاص و کمتر شناخته شده را در مجموعه این سایت یافت. کتاب‌های موجود برای خرید از سامانه از تمامی نشرهای معروف و پرکار کشور جمع‌آوری شده‌اند. اما این همه مزایای کتاب وب نیست. در کتاب وب می‌توان از تخفیف‌هایی که در جشنواره‌های ویژه متعدد ارائه می‌شود بهره‌مند شد و کتاب‌های مورد نظر خود را باقیمتی مناسب‌تر تهیه کرد. مورد دیگر امکان تهیه فایل‌های پی‌دی‌اف کتاب‌ها است. بهتر اینکه پی‌دی‌اف‌ها را می‌توان به رایگان دریافت کرد که در شرایط امروز جامعه بهترین و ارزنده‌ترین خدمت فرهنگی محسوب می‌شود. به‌این ترتیب با کمک کتاب وب می‌توان از لذت مطالعه بهره‌مند شد، حتی اگر توان خرید کتاب وجود نداشته باشد.

  عکس/صحنه ای که تنها میتوانید در مجلس یازدهم ببینید

ارسال رایگان کتاب

«کتاب ارزش و احترام دارد.» این مهم را همه نویسندگان، ناشران و اهالی قلم باور دارند. همه آن‌ها که اهل مطالعه هستند به کتاب به عنوان یک کالای ارزنده می‌نگرند. بنابراین حفظ سلامت کتاب و مراقبت از آن برای همه افراد اهل مطالعه اهمیت بسیاری دارد. دست‌اندرکاران کتاب وب نیز، این مهم را به خوبی درک کرده و به آن ایمان دارند. لذا در انتقال کتاب‌های خریداری شده بیشترین دقت و توجه را صرف می‌کنند. ارسال کتاب‌ها در بسته‌بندی‌های استاندارد و مناسب با ظرافت لازم انجام می‌شود تا از هرگونه آسیبی در حمل و نقل پیشگیری گردد. البته کتاب وبی‌ها بابت این احترامی که به کتاب و همراهان خود می‌گذارند هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. یعنی آن‌ها اقدام به ارسال رایگان کتاب‌ می‌کنند. مهم نیست که کجای کشور باشید یا چند کتاب بخرید. درهر صورت بدون پرداخت هزینه ارسال، کتاب به دست شما خواهد رسید.

ارسال رایگان کتاب

با گوش‌هایمان مطالعه کنیم

البته این همه خدمات کتاب وب نیست. در این سایت خرید اینترنتی کتاب، می‌توانید از پادکست‌های مفیدی در زمینه معرفی و تحلیل کتاب‌های مختلف بهره‌مند شوید. محتوای پادکست‌ها شامل نقد کتاب‌های پرفروش جهان و ایران و فیلم‌های پرطرفدار جهانی می‌شود. تصور کنید، کتاب محبوب‌تان را غیرحضوری بخرید. رایگان درب منزل دریافت کنید. در آرامش مطالعه کنید. سپس به تحلیل و نقد و بررسی کارشناسی آن گوش نمایید. کامل‌تر و بهتر از این هم می‌شود؟ ضمن اینکه کتاب وب به معرفی کتب مختلف در قالب محتوای صوتی و نوشتاری پرداخته و می‌توانید پیش از خرید با مطالعه این مقالات یا گوش دادن به فایل‌های مربوطه، انتخابی دقیق‌تر و بهتر داشته باشید.

کلام آخر

در نهایت باید گفت، به عنوان بخشی از جمعیت علاقمند به کتاب، شما را دعوت به گشت و گذار در کتاب‌ وب می‌کنیم تا شما نیز مثل ما از مزایای این فروشگاه اینترنتی بهره‌مند شده و لذت ناب مطالعه را در این روزهای پرتنش کرونایی نوش جان کنید.

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx