ترانه به نوید: از دیشب هشتصد خواهر تازه پیدا کردی +عکس

suzan ghatar.com ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۶۰

در روزهای اخیر، ابوالفضل کاهانی بازیگر، نمایشنامه‌نویس و مستندساز و برادر عبدالرضا کاهانی کارگردان شناخته شده سینما، متهم به رفتارهای آزارگرانه جنسی که مرتبط به جنبش «می تو» و انتشار بیانیه اعتراض‌آمیز زنان سینماگر علیه خشونت و آزار جنسی در سینما بوده است.

حسین لامعی، ‌‌منتقد سینما خبر داد که ابوالفضل کاهانی اینستاگرام را ترک کرده و صفحه‌اش در دسترس نیست.

لامعی همچنین خبر داد که نوید محمدزاده، که قرار بود با ابوالفضل کاهانی در یک پروژه نمایشی همکاری کند، قطع همکاری کرده است.

جنایت بی‌دقت ساخته شهرام مکری آخرین حضور کاهانی به عنوان بازیگر روی پرده سینماست که اکران آنلاین آن نیز به تازگی شروع شده است.

ترانه علیدوستی به قطع همکاری نوید محمدزاده با ابوالفضل کاهانی واکنش نشان داد.

استوری ترانه علیدوستی برای نوید محمدزاده

ابوالفضل کاهانی نویسنده، در آخرین روایت‌های آزاری که صفحه جنبش می تو فارسی منتشر کرده، به رفتارهای آزارگرانه جنسی متهم است.

  واکنش تند رسایی به آزادی ترانه علیدوستی

بعد از انتشار این روایت‌ها، عبدالرضا کاهانی متنی در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرد و با اشاره به این نکته که «از اولین کسانی بوده که بیانیه ۸۰۰ زن سینماگر را امضا کرده است»، خطاب به آن‌ها نوشت:

«من شاهد درد و دل‌ها و اشک‌های برخی از شما بوده‌ام. من بارها و بارها سنگ صبور شما بوده‌ام. اگر امکان اعتراف ندارید، به شما کمک خواهم کرد. در اولین فرصت منتظر شما هستم و چنانچه نشد، اعتراف‌های شما را در راستای خدمت به خود شما در پنج دقیقه بیان می‌کنم و جنبشی که اگر چه دیر اما سرانجام پا گرفته است را جان می‌بخشم.»

برخی از زنان همراه با جنبش می تو، ادبیات کاهانی را دور از الگوی همدلی و به نوعی قلدرمآبانه تلقی کرده و به این یادداشت واکنش نشان دادند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  درخواست ۵۰۰ هنرمند خارجی برای آزادی ترانه

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx