۹ علت برای اینکه نباید لباس های تنگ پوشید!

dell ghatar.com ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۵

شاید پوشیدن لباس های تنگ به افزایش جذابیت فردی کمک کنند. اما اگر پوشیدن این نوع لباس ها به یک عادت تبدیل شود، می تواند عوارض و مشکلات مختلفی را ایجاد نماید. برخی از این عوارض ممکن است تا پایان عمر گریبانگیر باشند. در ادامه بخشی از،اثرات نامطلوب پوشیدن این لباس ها را بررسی می نماییم.

عوارض پوشیدن لباس تنگ

۱- خستگی و کوفتگی

رایج ترین عارضه بعد از پوشیدن لباس های تنگ خستگی و کوفتگی است. این نوع لباس ها، جریان برگشتی خون در اندام های تحتانی را کند کرده و همین امر می‌تواند منجر به ورم زانو شود. همچنینی استفاده از این نوع لباس ها در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب و برگشت خون میشود.

۲- تشدید واریس

واریس در اثر تورم یا گشاد شدن دیواره رگ ها ایجاد می شود. پوشیدن لباس های تنگ با کاهش سرعت گردش خون باعث انبساط غیرطبیعی رگها شده و بیماری واریس همچنین تجدید آن را به دنبال دارد.

واریس در زنان شایعتر از مردان است. این بیماری اغلب با مصرف قرص های ضد بارداری پوشیدن لباس های تنگ و ایستادن طولانی مدت مرتبط است.

۳- کیست مویی

کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال در اثر ایجاد حفره زیر پوست ایجاد می شود. این گودال می تواند با عفونت، مواد زائد، یا مو پر شود. این بیماری اغلب کمی پایین تر از کمر و یا مابین دو کفن مشاهده می شود.

علت کیست مویی برگشت مو به داخل پوست است. وقتی ناحیه ای از پوست در مورد سایش قرار می گیرد،روند رویش مو به داخل پوست است که در نتیجه آن کیست مویی ایجاد می شود.

یکی از مهمترین علل کیست پوشیدن مداوم لباس های تنگ است. این لباس ها زمینه سایش پوست را فراهم کرده و در نتیجه آن کیست مویی ایجاد می شود. از دیگر علل ایجاد این بیماری می توانیم به اضافه وزن نشستن طولانی مدت و عدم اصلاح موهای زائد اشاره کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد بیماری کیست مویی این صفحه را مطالعه کنید .

۴- سلولیت

سلولیت به تجمع بد شکل چربی زیر پوست پوست یا همان چاقی موزه گفته می شود. این بیماری معمولاً در قسمت باسن ران و قسمت تحتانی بدن مشاهده شده و در زنان شایع تر است.

پوشیدن لباس های تنگ نمی تواند باعث ایجاد سلول شود اما در تشدید آن به شدت موثر است. می تواند علائم و شکل ظاهری چربی ها را تشدید کند. علت موضوعی است که پوشیدن لباس های تنگ مانع گردش صحیح خون در بدن شده و این مورد می تواند منجر به تجمع ناهمگونی چربی ها در قسمت ران و پاها شود.

۵- اختلال در تنفس

استفاده از لباس های بیش از حد تنگ در ناحیه قفسه سینه  می تواند تبادل باز های مورد نیاز بدن در این ناحیه را مسدود کرده و در نتیجه اکسیداسیون سلول ها مختل شود. یکی از عوارض این شرایط پیری زودرس است.

۶- درد کمر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از پوشیدن طولانی مدت لباس های تنگ دچار کمردرد شده باشید. برخی از لباس های تنگ با ایجاد محدودیت حرکتی زمینه کشیدگی برخی عضلات را فراهم کرده و این می تواند فشار زیادی را به مهره ها وارد کند و به کمر در بیانجامد.

۷- عفونت های تناسلی

خوب است بدانید عفونت های تناسلی همیشه در اثر رابطه جنسی ایجاد نمی شوند! پوشیدن لباس های تنگ به دلیل ایجاد رطوبت و افزایش دما در ناحیه تناسلی میتواند احتمال ایجاد عفونت های قارچی را تا چند برابر افزایش داده،موارد ایجاد عفونت های شدید شود. مهمترین علامت وجود عفونت بوی نامطبوع ناحیه تناسلی و مقعد است.

بعلاوه این وضعیت در مردان می تواند به اثرات نامطلوب روی تعداد اسپرم ها و کیفیت آنها بیانجامد. برخی از مردان بعد از پوشیدن شلوارهای تنگ دچار درد بیضه می شوند.

۸- اختلال در هضم غذا

خیلی طبیعی است پس از صرف غذا معده، در اثر ترشح مقدار زیادی اسید گوارشی حجیم شود. پوشیدن لباس هایی که در ناحیه شکم تنگ هستند، مثل شلوار جین یا کمربند، از افزایش حجم معده جلوگیری می کند و می تواند موجب اختلال در هضم شود و یا شرایط و بیماری هایی مثل کرون، سندروم روده تحریک پذیر و یا رفلاکس را تشدید کند.

از دیگر عوارض پوشیدن لباس تنگ میتوانیم به یبوست، درد روده و تورم شکم اشاره کنیم.

۹- بیماری های پوستی

پوست بدن برای حفظ سلامت به تنفس صحیح نیاز دارد. وقتی از لباس تنگ استفاده میکنید، پارچه به پوست برخورد کرده و زمینه ایجاد التهابات پوست را فراهم می‌کند. این شرایط برای افرادی که از بیماریهای پوستی مثل اگزما، پسوریازیس رنج می برند، شدیدتر است.

دیگر عوارض پوشیدن لباس های تنگ مشکلات و بیماری های پوستی است. استفاده مداوم از این لباسا می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در ناحیه تناسلی، زیر بغل و یا پاها شود. علت این است که پوشیدن این لباس ها از گردش کامل هوا جلوگیری می استفاده از لباس هایی که علاوه بر تنگ بودن با الیاف مصنوعی تولید شده اند. شدت بروز این مشکل را دو برابر می کند. به علاوه پوشیدن این لباسها در افرادی که عادت به تراشیدن موهای بدن دارند، میتواند  به عفونت فولیکول‌های مو بیانجامد.

۱۰- سرطان پستان

بر طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، ثابت شده است که پوشیدن مداوم سوتین تنگ خطر ایجاد سرطان پستان کاهش میدهد. استفاده مداوم از این سوتین ها گردش خون در سینه را مختل کرده،و همین امر می تواند به ایجاد توده های غیرطبیعی در سینه بیانجامد. این مورد در افرادی که سابقه سرطان پستان در خانواده آن وجود داشته بیشتر است. استفاده از این لباس ها می تواند موجب تورم سینه ها، درد، تحریک پذیری و یا حتی درد گردن و شانه و قفسه سینه شود.

عوامل خطرزا جهت ابتلا به سرطان پستان شامل جنسیت مونث، چاقی، عدم فعالیت بدنی، الکلیسم، درمان جایگزینی هورمون پس از یائسگی، پرتوهای یونیزان، منارک زودهنگام (آغاز قاعدگی) در سن‌های پائین‌تر، دیر بچه‌دار شدن یا عدم بارداری، سابقهٔ قبلی سرطان پستان و سابقهٔ خانوادگی سرطان پستان است.

۱۱- اختلال در تمرینات ورزشی

تفکر اشتباه باعث شده افراد تصور می کنند پوشیدن لباس های تنگ حین تمرینات ورزشی به انجام صحیح فعالیت ها کمک می کند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. در برخی موارد استفاده از این لباس و تاثیرات عکسی داشته و حتی ممکن است باعث ایجاد اختلال در روند ورزش شما شود.

در عصر حاضر ،با افزایش سطح آگاهی اغلب افراد به این نتیجه رسیدند که تحمل رنج برای زیباتر به نظر رسیدن بخصوص در زنان تفکر اشتباه است. هیچی زیباتر از این نیست که کسی که لباس را میپوشد در آن احساس راحتی و قدرت داشته باشد. در واقع تفکر صحیح این است که لباس هایی بپوشید که درعین حفظ زیبای و وقار در آن احساس خوبی داشته باشید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx