بهترین روش برای سفر از رشت به تهران؛ اتوبوس، قطار یا ماشین شخصی؟

dell ghatar.com ۰۳ دی ۱۴۰۲ دیدگاه ۲۵

تهران علاوه بر این که پایتخت کشور است و بسیاری از ادارات و سازمان‌های دولتی در آن قرار دارند، برای داشتن یک سفر به‌یادماندنی نیز شهر بسیار خوبی است. 

این شهر سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران بوده و افراد زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و یا استفاده از امکانات تفریحی تهران، به آن سفر می‌کنند؛ اما سوال اصلی اینجاست که اگر قصد داشتیم تا از شهری مانند رشت به تهران سفر کنیم، بهترین روش ممکن کدام است؟ برای این که متوجه شوید چگونه بلیط قطار رشت تهران را تهیه کنید و آیا اصلا سفر با قطار در این مسیر برای شما مناسب هست یا نه، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین روش برای سفر از رشت به تهران

روش‌های سفر به رشت

امروزه سیستم‌های حمل‌ونقل پیشرفت بسیار خوبی داشته و گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند. به همین دلیل، گاهی اوقات تشخیص دادن بهترین گزینه کمی دشوار بوده و نیاز است تا اطلاعاتی در مورد هر کدام از آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

سفر به‌وسیله اتوبوس

تهیه بلیط اتوبوس و سفر از این طریق، یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است. اتوبوس‌های زیادی از سمت رشت به تهران حرکت کرده و تقریبا مشکل چندانی در رابطه با خرید بلیط وجود نخواهد داشت؛ اما با این حال پیشنهاد می‌کنیم که چند روز قبل از موعد سفر، بلیط خود را رزرو کرده تا با مشکل مواجه نشوید.
فاصله رشت تا تهران ۳۲۷ کیلومتر بوده و طی کردن این مسیر حدود ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید؛ البته توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است حرکت اتوبوس‌ها نیز دچار تاخیر شود که این امر طبیعتا زمان رسیدن شما به مقصد را افزایش خواهد داد؛ همچنین در آخر هفته‌ها و یا تعطیلات رسمی نیز ممکن است به ترافیک برخورده و زمان زیادی را در مسیر باشید.

سفر از رشت بهه تهران با اتوبوس

سفر به‌وسیله ماشین شخصی

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از رشت به تهران بروید، استفاده از ماشین شخصی است. بزرگ‌ترین مزیت این روش، داشتن فضایی خصوصی و راحت است؛ طبیعتا هنگامی که همسفران خود را بشناسید و وسیله حمل‌ونقل نیز متعلق به خودتان باشد، آزادی بیشتری دارید و دردسر کم‌تری را متحمل خواهید شد.
البته در نظر داشته باشید که سفر با خودرو شخصی، علاوه بر این که هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت، خستگی مفرطی را نیز ایجاد خواهد کرد؛ چرا که مجبور هستید حدود ۴ ساعت به رانندگی پرداخته و این موضوع می‌تواند آزاردهنده باشد. علاوه بر این، مانند استفاده از اتوبوس، ممکن است با ترافیک مواجه شده و زمان طولانی‌تری را در راه باشید.

سفر به‌وسیله قطار

یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل‌ و نقل زمینی، قطار است و روزانه تعداد زیادی مسافر از طریق خطوط راه آهن رفت‌وآمد می‌کنند. راه آهن سابقه‌ای طولانی در ایران داشته و افتتاح اولین خط آن، به بیش از ۸۰ سال پیش باز می‌گردد. امروزه خوشبختانه نه تنها خطوط بسیاری در کشور فعال هستند، بلکه کیفیت واگن‌ها نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ است؛ به نحوی که قطارها نیز مانند هتل‌ها، دارای درجه‌بندی بوده و هر کدام از آن‌ها، تعداد مشخصی ستاره دارند.
اگر قصد تهیه بلیط قطار رشت تهران را دارید و می‌خواهید سفری راحت را پیش رو داشته باشید، می‌توانید قطارهای ۵ ستاره را رزرو کرده و اگر می‌خواهید هزینه کم‌تری پرداخت کنید، قطارهای ۳ ستاره را پیشنهاد می‌کنیم؛ البته این موضوع به این معنا نیست که قطارهای ۳ ستاره واگن‌های راحت و امکانات خوبی ندارند.

بلیط قطار رشت تهران

سفر از رشت به تهران به‌وسیله قطار، تقریبا ۵ ساعت به‌طول خواهد انجامید. بزرگ‌ترین مزیت قطار، حرکت به‌موقع و بی‌دردسر آن است. معمولا خیلی کم پیش می‌آید که قطارها دچار تاخیر شوند و علاوه بر این، سفر با قطار خستگی‌ خاصی را ایجاد نخواهد کرد.
راه آهن شمال ایران از مسیرهای بسیار جذابی گذر کرده و قطعا تجربه شیرینی را پیش رو‌خواهید داشت. طبیعت اطراف مسیرهای ریلی به‌قدری زیبا هستند که یک‌سری از قطارها تحت عنوان قطار گردشگری، در این خطوط رفت‌وآمد کرده و با داشتن توقف‌هایی کوتاه و مکرر، اجازه می‌دهند تا مسافران از قطار پیاده شده و از طبیعت لذت ببرند.

کدام یک از روش‌های سفر بهتر است؟

پاسخ دادن به این سوال کمی دشوار بوده و در واقع این که کدام یک از روش‌های سفر از رشت به تهران می‌تواند بهتر باشد، تا حد زیادی به شرایط شما بستگی دارد؛ برای مثال اگر می‌خواهید سریع‌تر به مقصد برسید، قطعا ماشین شخصی بهترین گزینه است و اگر قصد دارید تا سفری آسان‌ را تجربه کنید، قطار می‌تواند گزینه خوبی باشد.
علاوه بر این، تاریخ سفر نیز بر این موضوع که کدام‌یک از روش‌ها از باقی آن‌ها بهتر هستند، اثر خواهد گذاشت. همان‌طور که گفته شد، استفاده از اتوبوس و یا ماشین شخصی ممکن است شما را دچار ترافیک‌ کند و زمان رسیدن به مقصد را افزایش دهد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا در ایام تعطیل، به هیچ عنوان سفر جاده‌ای انجام نداده و فقط از طریق قطار سفر کنید.

بلیط قطار از رشت به تهران

تهیه بلیط قطار از رشت به تهران

امروزه آژانس‌های مسافرتی زیادی در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت کرده و می‌توانید توسط هر کدام از آن‌ها، بلیط مدنظر خود را تهیه کنید؛ البته اگر قصد دارید تا سفری امن و مطمئن را پیش‌رو داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا بلیط خود را فقط از طریق فلای‌تودی تهیه کنید.
فلای‌تودی یکی از بهترین آژانس‌های گردشگری کشور بوده و سالانه مسافران بسیار زیادی از طریق این شرکت سفر خود را برنامه‌ریزی می‌کنند. تفاوتی ندارد که قصد تهیه بلیط قطار رشت تهران را داشته باشید، یا بخواهید به هر یک از شهرهای دیگر کشور سفر کنید؛ در هر صورت می‌توانید به‌راحتی و فقط با مراجعه به وب‌سایت فلای‌تودی بلیط خود را خریداری نمایید.
علاوه بر این، فلای‌تودی خدمات متنوع دیگری از جمله رزرو هتل و یا شرکت در تورهای گردشگری را نیز ارائه خواهد داد و می‌توانید از هر کدام از این امکانات، نهایت استفاده را داشته باشید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx