خرید بلیط قطار تهران بندرعباس در فلای تودی

dell ghatar.com ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ دیدگاه ۲۰

بدون شک سفر از تهران به بندرعباس سفری جذاب و پرخاطره است و در این بین خرید بلیط قطار تهران بندرعباس شروع یک ماجراجویی هر شمال به جنوب ایران است. 

بلیط قطار تهران بندرعباس در فلای تودی

وقتی با قطار و خطوط ریلی یا خطوط جاده‌ای سفر می‌کنید خصوصاً اگر قرار است مسافت طولانی را طی کنید، با جاذبه‌ها و دیدنی‌هایی روبه‌رو می‌شوید که بدون شک اگر در شرایط دیگر و با وسیله نقلیه دیگری سفر می‌کردید هیچگاه قادر نبودید این جاذبه‌ها را با چشمان خود مشاهده کنید. قطار محدودیت دارد و فقط در ایستگاه‌های خود اجازه پیاده شدنی کوتاه را به شما خواهد داد؛ اما در هر حال عبور کردن از میان جنگل‌ها، دشت‌ها، بیابان‌ها، مراتع، خانه‌ها و جاذبه‌هایی که در مسیر سفر وجود دارند به قدری می‌تواند شگفت‌انگیز باشد که در خیالتان هم نگنجد.

سفری از پایتخت به جنوب ایران با قطار

قطار تهران به سمت بندرعباس یکی از طولانی‌ترین خطوط ریلی ایران است که ۱۸ تا ۲۰ ساعت زمان می‌برد که شما را از تهران به بندرعباس منتقل کند. شاید در نگاه اول تصور کنید این سفر سخت، سنگین، طولانی و طاقت فرساست؛ اما اگر تا به حال با قطار سفر نکرده‌اید، اجازه بدهید به شما بگوییم که این سفر قرار است شما را شدیداً غافلگیر کند. اگر تا به امروز تنها تجربه شما از سفر با قطار تماشای فیلم‌ها و تصاویر در فضای مجازی بوده باید به شما بگوییم که این سفر با قطار از شمال به جنوب می‌تواند هزار بار هیجان انگیزتر از فیلم‌ها و تصاویری باشد که تا به حال دیده‌اید. ضمن اینکه با انتخاب قطار تهران بندرعباس سفر زمینی به قشم هم برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. این سفر بسیار عجیب‌تر و راحت‌تر از سفر با اتوبوس و خودروی شخصی است.

به همین دلیل ما در این مطلب با شما سفری کوتاه با قطار از تهران به بندرعباس خواهیم داشت تا قبل از تجربه واقعی این ماجراجویی شما را از تمام شگفتی‌هایی که انتظارتان را می‌کشند، آگاه کنیم.

شرکت‌های ریلی فعال و انواع قطارهای موجود از تهران تا بندرعباس

قطارهای از تهران تا بندرعباس

بد نیست بدانید که در مسیر تهران به بندرعباس که یکی از طولانی‌ترین خطوط ریلی ایران در آن مستقر شده، شرکت‌های ریلی بُن ریل، جوپار و رجا فعال هستند و با بهترین کیفیت خدمات و امکانات، سفری ویژه و منحصربه‌فرد بین تهران و بندرعباس را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین قطارهای فعال و موجود در این خطوط ریلی هم تنوع زیادی دارند.

شرکت ریلی رجا یا به عبارتی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با دو قطار چهار تخته مهر البرز و چهار تخته البرز سفر شما در این مسیر را میسر می‌کند.

شرکت بُن ریل نیز با دو نوع قطار غزال بنیاد وی آی پی و غزال بنیاد خدمات ویژه و بی‌نظیری را برای مسافران میان شهرهای بندرعباس و تهران در نظر گرفته است.

همچنین شرکت ریلی جوپار هم با قطارهای لوکس ۶ نفره در مسیر تهران به بندرعباس و بندرعباس به تهران در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران این مسیر است.

ساعات حرکت قطارها از تهران به بندرعباس

حرکت قطارها از تهران به بندرعباس

در این بین بد نیست که ساعات حرکت قطار میان این دو شهر را هم بدانید. در مسیر حرکت قطار از تهران به بندرعباس و بندرعباس به تهران روزانه چندین قطار حرکت می‌کنند. تعدد زیاد قطارها در این مسیر به مسافران این امکان را می‌دهد که بهترین انتخاب را به لحاظ روز و ساعت برای سفر خود با قطار داشته باشند. ضمن اینکه اوقات حرکت هر کدام از این قطارها با در نظر گرفتن شرکت ریلی آن قطار، تعیین می‌شود. به‌طور‌کلی در ادامه به شما خواهیم گفت که هر کدام از شرکت‌های ریلی، قطارهای خود را در چه روزها و چه ساعتی حرکت خواهند داد.

  • قطارهای غزال بنیاد و غزال بنیاد وی‌آی‌پی هر روزه از شهر تهران راس ساعت ۱ بعدازظهر حرکت کرده و راس ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح روز بعد شما را به بندرعباس می‌رسانند.
  • قطار لوکس ۶ نفره شرکت جوپار هم هر روزه ساعت ۲:۴۵ دقیقه بعدازظهر از شهر تهران حرکت کرده و روز بعد ساعت ۹ صبح شما را به بندرعباس می‌رساند.
  • قطارهای چهار تخته مهر البرز و البرز از شرکت رجا یا همان خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران هم هر روزه از ساعت ۵ صبح از شهر تهران به سمت بندرعباس حرکت کرده و در ساعت ۱ صبح روز بعد شما را به مقصد می‌رسانند.

ایستگاه‌های قطار مابین شهرهای تهران و بندعباس

همان‌طور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم قطارها فقط اجازه دارند در ایستگاه‌های مشخص شده خود نگه داشته و توقفی کوتاه داشته باشند. در میان شهرهای تهران تا بندرعباس هم ۱۵ ایستگاه بین‌راهی تعبیه شده است. از سمت تهران به بندرعباس ایستگاه‌های تهران، محمدیه، کاشان، بادرود، زواره، نایین، اردکان، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج، فین و بندرعباس تعبیه شده‌اند. این ستگاه‌ها توقفگاه‌هایی بزرگ و کوچک هستند که امکانات مختلفی دارند و خدمات متفاوتی را به مسافران سفر کرده از تهران به بندرعباس و بالعکس ارائه می‌کنند.

بر همین اساس باید به شما بگوییم که اگر قصد پیاده شدن در ایستگاه‌ها را داشتید حتماً با اطلاع مسئول واگن خود این کار را انجام دهید. ضمن اینکه افرادی که برای نماز از قطار پیاده می‌شوند تنها در یک بازه زمانی مشخص ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه مجاز هستند تا فعالیت‌های مورد نیاز خود را انجام داده و به قطار بازگردند. در صورت عدم بازگشت شما به قطار در بازه زمانی مشخص شده، قطار منتظر شما نمانده و حرکت خواهد کرد. البته بهتر است که همراهان شما مسئولین قطار را در خصوص عدم حضور شما آگاه کنند تا تمهیدات مورد نیاز برای اطلاع از وضعیت شما صورت بگیرد.

سفری از میان دود و دم تهران به گرمای خرماپزان بندرعباس

سفر با قطار هم جاذبه‌های خود را دارد. این وسیله نقلیه که اخیراً در کشور ما جزء وسایل نقلیه پر تردد و پرطرفدار قرار گرفته است، می‌تواند سفری ایمن و البته کمی طولانی‌تر را برای شما فراهم کند. ناگفته نماند که انتخاب شما به لحاظ نوع قطاری که قصد سفر با آن را دارید، می‌تواند کمک کند که شما کمی بازه زمانی سفر خود را کوتاه‌تر کنید. در هر حال اگر تصمیم گرفتید که با قطار خود را از تهران به بندرعباس برسانید ما به شما توصیه می‌کنیم که از خدمات مجموعه‌های گردشگری خوشنام و باتجربه‌ای مانند فلای تودی استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی

5 1 رای
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx