aidin techshot.ir ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ دیدگاه ۱۶۶

مطابق با گزارش رسانه های مختلف خبری، به نظر میرسد که یک روبات روسی موفق به فرار از آزمایشگاهش شده و با پرسه زدن در خیابانها موجب راهبندان شده است. با تک شات همراه باشید.

البته امیدواریم که خبر فرار این ربات از آزمایشگاه یک شیرین کاری رسانهای باشد، در غیر این صورت این اول نشانه از شورش روباتها در آیندهای نه چندان دور است. این روبات در حال حاضر در آزمایشگاه Promobot Labs در روسیه مراحل طراحی نهایی را میگذارند. طراحان این روبات در حال آموزش به آن هستند تا بتواند به صورت کاملا مستقل حرکت کند و این روبات نیز توانست در اولین فرصت ممکن، زمانی که یکی از مهندسان فراموش کرد درب خروجی را ببندد، از این قابلیت خود استفاده کند.

این روبات که Promobot v2 نام دارد موفق شد قبل از اینکه باتریاش تمام شود، به یکی از خیابانهای نزدیک به محل آزمایشگاه برود. در مجموع این روبات ۴۰ دقیقه بدون نظارت طراحان و به صورت کاملا شخصی در حال حرکت بود.
به گفته شرکت طراح، این روبات به این منظور طراحی شده است که بتواند در محیط های شلوغ مسیریابی کند، درباره مسیریابی به افراد کمک کند، زبانهای مختلف را ترجمه کرده و به پرسشهای عمومی پاسخ دهد. البته به نظر میرسد که این روبات با توجه به مجهز بودن به اسپیکرهای داخلی بسیار بلند، بیشتر مناسب پخش پیامهای صوتی تبلیغاتی باشد.

ویدیویی که از فرار این روبات منتشر شده است، نشان میدهد که این روبات در حال پرسه زدن در خیابانهاست و خودروها را مجبور میکند که با احتیاط از کنارش عبور کنند. در نهایت یک افسر پلیس این موضوع را بررسی کرده و یکی از اعضای آزمایشگاه وارد عمل میشود.

برخی معتقدند که فرار این روبات صرفا یک نمایش تبلیغاتی بوده که توسط Promobot Labs ترتیب داده شده است و این نظریه چندان هم بعید به نظر نمیرسد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx